1403/01/31 22:43


181158
تاریخ انتشار: 1396/09/26 23:57
سرهنگ شاهینی: باتوجه به پیگیری هایی که داشتم توانستم در تهران مبلغ ناچیزی دریافت کنم که برای ساماندهی این قبور مطهر پاسخگو نیست و لازم است که بودجه ی کافی برای آن تخصیص داده شود.

عصر جهان/سیروس بزمی-۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ پیکر مطهر ۳ شهید گمنام در این شهرستان با استقبال کم نظیر مردم تشییع و در پارک اصلی این شهر به خاک سپرده شده اند.
با توجه به اهمیت و حق شهدا برای این کشور و مردم انتظار می رفت که مسئولین شهرستان برای ساماندهی قبور مطهر این شهدا برنامه ویژه ای را انجام می دادند ولی از آن زمان تاکنون کار خاصی در این مورد انجام نگرفته است که این موضوع با انتقاد شدید از سوی مردم و جوانان انقلابی این شهرستان مواجه شد. برای پیگیری این موضوع به سراغ فرمانده سپاه شهرستان رفتیم.


ایشان از این موضوع به گرمی استقبال کرد و یکی از دغدغه‌های اصلی خود را همین موضوع دانست و در این رابطه فرمود: با توجه به قداست و اهمیت شهدای گمنام و اینکه بنده هم به عنوان یک مسئول از این موضوع و این وضعیت نامناسب که گاهاً بر روی قبور مطهر این شهدا رخ می‌دهد ناراضی و ناراحت هستم و لازم است که ما به عنوان پدران، مادران و فرزندان این شهدا به وضعیت قبور مطهر آنها رسیدگی کنیم و یک ساماندهی مناسب را در شان آنها انجام دهیم.
سرهنگ شاهینی در این رابطه گفت: با توجه به اینکه متولی اصلی ساماندهی قبور شهدا فرمانداری محترم می باشد، ساماندهی گلزار شهدا باید در شورای برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار برای آن در نظر گرفته شود و به استان معرفی و استاندار می تواند در شورای برنامه ریزی تخصیص صادر و آن را به صورت پیمانی به هر اداره ای واگذار نماید.
ایشان در همین رابطه افزود: باتوجه به پیگیری هایی که داشتم توانستم در تهران مبلغ ناچیزی دریافت کنم که برای ساماندهی این قبور مطهر پاسخگو نیست و لازم است که بودجه ی کافی برای آن تخصیص داده شود.
فرمانده ی سپاه گفت: با طرحی که از چندی پیش برای ساماندهی قبور مطهر شهدا پیشنهاد داده ام در صورتی که مصالح و بودجه ی کافی برای آن تخصیص داده شود آماده ام که با هر وسیله‌ای و با کمک گروه‌های جهادی و پرسنل خود این ساماندهی را انجام دهم.
وی گفت: باید کاری کنیم که هم شهدای گمنام و هم اینکه اگر روزی خانواده ی محترم این شهیدان پیدا شدند و بر سر مزار فرزندان خود آمدند بتوانیم در مقابل آنها با افتخار سر خود را بالا بگیریم و شرمنده آنها نشویم.
ایشان در پایان همه مسئولین شهرستان را دعوت به همکاری کرد و از همه ی آنها خواهش کرد که‌ نسبت به این موضوع نهایت تلاش و همکاری خود را انجام دهند تا بتوانیم این وضعیت نامناسب که در شان شهدا نیست را سر و سامان دهیم.




Copy Right 2013 Artmis.ORG