1403/01/10 19:51


181166
تاریخ انتشار: 1396/09/28 23:27
نه قرمز، نه آبی، فقط زرد طلائی؛
صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی و با نتیجه پرسپولیس 1(5) - صنعت نفت آبادان 1(4) پرسپولیس تهران را حذف کرد و به نیمه‌نهایی جام حذفی راه یافت

عصر جهان؛محسن بابادی-همانگونه که پیش بینی می شد، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور گل کاشت و با عبور از سد بزرگترین و آماده ترین تیم حال حاضر و حتی 3 سال اخیر فوتبال ایران شگفتی ساز شد. همانطوری که پس از مسابقه چند روز قبل نفت مقابل پرسپولیس گفته ام، انتظار 1 بازی بهتر از تیم زردپوش آبادانی که از مربی کاربلد و پخته ای چون فراز کمالوند سود می برد دور از دسترس نبود. در حقیقت مسابقه اخیر لیگ برتر بهترین بازی تدارکاتی برای آبادانی هایی محسوب می شد که بعلت مشکلات مالی حتی توان ماندن در تهران و اردو زدن تا روز مسابقه جام حذفی را نیز نداشتند.

اسم این تیم نفت آبادان است اما دریغ از مبالغی که حق و حقوق مسلم بازیکنان و کادر فنی بوده و میبایست طی ماه های قبل به آنان پرداخت میشد. در حقیقت برای بازیکنان و مردم محروم آبادان نام دهان پرکن تیم صنعت نفت تنها 1 اسم بوده و بس و حتی از پالایشگاه و پول نفت نیز کوچکترین سهمی ندارند. نمی دانم چرا، اما ناگهان یاد آن ضرب المثل های معروف آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم و اینکه کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد افتادم. از طرف دیگر بازیکنانی که با غیرت و شجاعت مثال زدنی خویش در مقابل حریفی سرسخت که در بهترین روز های فوتبالی خویش قرار دارد نتیجه گرفتند در ذهنم تداعی می شوند. نفتی که بازیکن خارجی، داخلی و حتی بومی در این تیم معنایی نداشته و همگی یک دل و یک صدا برای ارتقا نام آبادان و خوزستان و صرفا به عشق مردم در نیمه دوم مسابقه خصوصا پنالتی ها حماسه ای دیگر خلق کردند. تمامی شما عزیزان بازی با کیفیت پرسپولیس و تلاش بیش از حد و جانفشانی تیم خوزستانی را دیده اید. لذا جای هیچ صحبت دیگری در این خصوص باقی نمی ماند.
درود بر خوزستان و خوزستانی، هزاران آفرین بر تیم طلایی پوش و محبوب آبادان و تبریک به مردم عزیز این شهر و همچنین خرمشهر قهرمان.
نویسنده؛محسن بابادی-تحلیلگر و مفسر فوتبال


شایان ذکر است صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی و با نتیجه پرسپولیس 1(5) - صنعت نفت آبادان 1(4) پرسپولیس تهران را حذف کرد و به نیمه‌نهایی جام حذفی راه یافت
در دقیقه 26 این دیدار «فرشاد احمدزاده» با ضربه سر توپ را درون دروازه صنعت نفت جای داد و در ابتدای نیمه دوم شاگردان «فراز کمالوند» کار را به تساوی کشاندند و ارسال «جاسم کرار» را «علی عبدالله زاده» به زیبایی تبدیل به گل کرد.
🔸پنالتی زنان پرسپولیس: گادوین منشا(پنالتی را به بیرون زد.)، حسین ماهینی،بشار رسن، محمد انصاری، علی علیپور( ضربه اش به تیرک دروازه خورد.)، محسن ربیع‌خواه،سیامک نعمتی( ضربه پنالتی به تیرک دروازه خورد.)
🔹پنالتی زنان نفت آبادان: حسین بغلانی( بیرانوند ضربه را مهار کرد.)، مسعود ابراهیم‌زاده، زبیر نیک نفس( ضربه چیپ او به زیر طاق خورد و بازگشت و توپ گل نشد.)، شیمبا، طالب ریکانی،آگستو سزار، مگنو باتیستا
پس از کسب این پیروزی ارزشمند زرد پوشان آبادانی مردم آبادان با به راه انداختن کارناوال ‌های شادی سوار بر ماشین و موتور و سایر وسایل نقلیه با پرچم‌ های زرد رنگ تیم صنعت نفت به خیابان ‌ها آمده و به شادی و سرور پرداختند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG