1403/02/05 20:03


181190
تاریخ انتشار: 1396/10/02 13:15
مصاف دیدنی شاهین و جنوب اهواز در استادیوم تختی اهواز با برتری قرمزپوشان پایان یافت

عصر جهان؛ محسن بابادی-جمعه اول دی ماه 96 فوتبال خوزستان شاهد یکی از دیدار های سنتی مابین 2 تیمی بود که روزگاری برای خویش اسم و رسمی داشته و تمامی حریفان از رویایی با آنان لرزه بر اندامشان می افتاد. بله درست حدس زدید 2 تیم ریشه دار شاهین و جنوب اهواز این بار در فینال مسابقات 4 جانبه گردان بلالی در چمن شماره 1 استادیوم تختی اهواز پنجه در پنجه هم افکندند.

تیم جنوب در این مسابقه در بازی ترکیبی، جابجایی های مکرر بازیکنان در عمق و عرض و ایجاد موقعیت در پشت محوطه جریمه شاهین بخوبی عمل کرد و نهایتا مزد برتری نصفه و نیمه اش را گرفت تا کریم شریفی مربی موفق و بازیکن ساز این تیم پس از اتمام مسابقه در اقدامی اخلاقی جام قهرمانی را به شهدای مدافع حرم تقدیم نماید. در این تقابل تیم شاهین با بازیکنان جوانش 1 بازی قابل قبول و در حقیقت آنچه در توان داشت را ارائه نمود. 

اما بعلت اینکه تیم جنوب مابین خط میانی و خط حمله این تیم فاصله انداخت و فضاها را بخوبی بست، تیم شاهین مجبور شد عمدتا از کناره ها و حتی از طریق سانتر سعی در نزدیکی به دروازه جنوب را داشته باشد که منتهی به نتیجه نشد. شاهین که از 2 مربی جوان به نام های داریوش حسن زاده و محمد زنگنه سود می برد، بعلت نداشتن 1 هافبک طراح و بازیکنان باتجربه قافیه را باخت و نیمکتی که تنها چند نوجوان را به خود می دید دست مربیان این تیم را بدجوری بست. همچنین دیر شکل گرفتن شاهین و تمرینات نامنظم ناشی از نداشتن زمین تمرینی نتوانست این تیم را به هدف خویش که قهرمانیست برساند. در حقیقت شاهینی ها زورشان به جنوبی که بیشتر در شرایط مسابقه قرار داشت و بسیار زیبا، تاکتیکی و روان بازی می کرد نرسید. اما عنوان دومی نیز دستکمی از قهرمانی برای آنان نداشته و نهایتا اینکه امیدواریم با حمایت مسولین ورزش استان این 2 تیم ریشه دار به جایگاه واقعی خویش برسند.

نکته قابل توجه در این مسابقه بازی فیزیکی و درگیرانه 2 تیم بود که در دقایقی از مسابقه رنگ و بوی خشونت به خویش گرفت و ممکن بود آسیب های فراوانی برای بازیکنان بدنبال داشته باشد که میبایست در آینده مربیان این تیم ها به این موارد و بی احتیاطی بازیکنان توجه بیشتری نمایند. استقبال نسبتا خوبی از این مسابقه شد و پیشکسوتان فوتبال و میهمانان مختلفی از اقصی نقاط استان و کشور جهت تماشای این مسابقه پای به استادیوم پیر امانیه اهواز گذاشته بودند.

نکته دیگر اخراج سرمربی جنوب توسط داور و هدایت این تیم توسط برزو حسینی در دقایق انتهایی مسابقه بود.

جا دارد همین جا از تمامی متولیان کار تشکر و قدردانی نموده و برای 2 تیم آرزوی موفقیت و سربلندی داشته باشم.

نویسنده...محسن بابادی...مفسر و تحلیلگر فوتبال




Copy Right 2013 Artmis.ORG