1403/01/09 19:02


191343
تاریخ انتشار: 1396/10/15 12:38
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از زخمی و تلف شدن یک قلاده کفتار و کاراکال به دلیل برخورد با خودرو خبر داد.

به گزارش عصرجهان و به‌‌ نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: یک قلاده کفتار و یک قلاده کاراکال نابالغ خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان کهگیلویه هنگام عبور از عرض جاده با خودرو برخورد کرده که متاسفانه کاراکال در دم تلف شد.


وی عنوان کرد: حسب تماس تلفنی پاسگاه انتظامی کلات دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه مبنی بر برخورد یک قلاده کفتار با خودرو در نزدیکی پل کلات خارج از مناطق حفاظت شده این شهرستان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شدند.
هاشمی با اشاره به اینکه بررسی اولیه از وضعیت جسمانی کفتار توسط یگان حفاظت نشان از آسیب دیدگی شدید از ناحیه کمر و پا را داشت، افزود: متاسفانه این گونه جانوری که برای پاکسازی طبیعت اهمیت فراوانی دارد دیگر قادر به حرکت نبود به همین دلیل ماموران آن را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه انتقال می‌دهند.


وی ابراز کرد: پس از انتقال این گونه به مرکز استان معاینات اولیه توسط دامپزشک معتمد دامپزشکی استان صورت گرفت اما متاسفانه بدلیل کمبود امکانات در استان با معرفی دامپزشک دیگری در شیراز این گونه برای ادامه مداوا به فارس انتقال داده شد.
هاشمی بیان کرد: همچنین دیروز در محل جاده دهدشت بهبهان یک قلاده کاراکال نابالغ هنگام عبور از عرض جاده با خودرو برخورد، که بدلیل شدت جراحات این گونه نادر تلف شد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG