1403/01/28 21:57


191351
تاریخ انتشار: 1396/10/15 15:44
نویسنده آمریکایی کتاب جنجالی «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» با ارائه اسنادی، فاش کرد که رئیس‌جمهوری این کشور و دامادش در قدرت‌گیری فرزند پادشاه سعودی نقش داشتند.

روسیا‌الیوم نوشت: نویسنده آمریکایی در کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ»، فاش کرد که روی کار آمدن «محمد بن‌سلمان» و شکل‌گیری کودتا در خاندان پادشاهی آل‌سعود، طرح «دونالد ترامپ» و دامادش «جرد کوشنر» بود.
«مایکل وولف» نویسنده کتاب مذکور، با اشاره به مطالبی درخصوص چگونگی قدرت‌گرفتن محمد بن‌سلمان و کمک شایان ترامپ به رخ‌دادن این امر، نوشته است: «ترامپ به دوستان خود گفت: فرد مورد نظرمان را بر قله گذاشتیم.»


نویسنده افزود: «ترامپ همچنین به دوستانش گفته است که او و جرد کودتایی سعودی را مهندسی کردند.»
در ۲۱ ژوئیه گذشته، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی «محمد بن‌نایف» را از ولیعهدی خود برکنار و پسرش را جایگزین وی کرد.
این تصمیم ملک سلمان، که همان‌زمان نیز به معنی کودتا توصیف می‌شد، یک ماه پس از دیدار دونالد ترامپ از ریاض در ماه مه، اتخاذ شد.
وولف در این کتاب خود، که اتفاقات کاخ سفید در نخستین سال ریاست‌جمهوری ترامپ را ثبت کرده است، به مصاحبه‌هایش با شخصیت‌های نزدیک به رئیس‌جمهور از جمله «استیو بنن» مشاور ارشد ترامپ استناد کرده است.
روز سه‌شنبه قرار است کتاب روزنامه‌نگار مایکل وولف با عنوان «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» منتشر شود. گفته می‌شود که مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری در این کتاب اتهام‌های سنگینی به پسر ارشد و همچنین داماد ترامپ وارد کرده است.
بنن در بخشی از این کتاب که روز چهارشنبه در روزنامه نیویورک منتشر شد، پسر بزرگ و همچنین جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر ملاقات‌شان در سال ۲۰۱۶ با نماینده روسیه در برج ترامپ، خلاف اصل میهن‌دوستی و خائنانه توصیف کرده است.

وکلای ترامپ بنن را به اقدام حقوقی تهدید کرده‌اند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG