1403/02/05 13:00


191383
تاریخ انتشار: 1396/10/16 21:56
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:
چهار روستای میراحمد در ایذه، بچگان در مسجدسلیمان، سبزوار و همچنین آبید مازو در بخش الوار گرمسیری اندیمشک، در معرض خطر رانش زمین هستند.

عصرجهان-مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تعیین استان خوزستان به عنوان استان معین منطقه 18 شهرداری تهران در صورت وقوع زلزله احتمالی گفت: نیازهای منطقه 18 برای اعزام تجهیزات و نیرو از خوزستان به تهران در صورت بروز بلایای طبیعی برآورد شده است ولی ما با توجه به ظرفیت خوزستان و بر حسب توان‌مان نیرو و تجهیزات می‌فرستیم.
 
کیامرث حاجی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که امروز (16 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: چهار روستای میراحمد در ایذه، بچگان در مسجدسلیمان، سبزوار و همچنین آبید مازو در بخش الوار گرمسیری اندیمشک، در معرض خطر رانش زمین هستند. در سال 94–93 کل اعتبار برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در روستاها و شهرهای کوچک 18 میلیارد تومان بوده که در سال 96–95 به 44 میلیارد و 700 میلیون تومان رسید یعنی رشد حدود سه برابری داشته است ولی جذب مردم در سال 96–95 زیر 50 درصد است که با توجه به اهمیت موضوع باید در این راستا اقدام شود.
وی با اشاره به تعیین استان خوزستان به عنوان استان معین منطقه 18 شهرداری تهران در صورت وقوع زلزله احتمالی افزود: نیازهای منطقه 18 برای اعزام تجهیزات و نیرو از خوزستان به تهران در صورت بروز بلایای طبیعی برآورد شده است. این برآوردها تنها برآورد منطقه 18 تهران است ولی ما با توجه به ظرفیت خوزستان و نقایص و بر حسب میزان توان‌مان نیرو و تجهیزات می‌فرستیم.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت بازپس‌گیری سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران تصریح کرد: هنوز سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران اهواز، هفتکل، اندیمشک، هندیجان و باغملک که تغییر کاربری داده بودند، برگردانده نشده‌اند و تنها سالن مدیریت بحران آبادان برگشت داده شده و سالن مدیریت بحران دزفول نیز تکمیل نشده است.
حاجی‌زاده عنوان کرد: همچنین باید استقرار تیم‌های امدادی در سالن‌های مدیریت بحران طبق دستورالعمل انجام شود/ایسنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG