1403/01/10 11:57


191396
تاریخ انتشار: 1396/10/16 22:55
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت:بحران آب به اختلاف بین شهرستان‌های ما کشیده شده است. باید تلاش کنیم تا به صورت عادلانه و فارغ از مسائل حاشیه‌ای و قومی، مسائل را حل کنیم.

عصرجهان-غلام‌رضا شریعتی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در موضوع آب با شرایط خوبی مواجه نیستیم و در بحران هستیم. مردم مزارع خود را کشت کرده‌اند و انتظار تأمین آب دارند زیرا معیشت آنها در گرو آن است.

وی با تاکید بر رعایت حق آبه مناطق پایین دست، گفت: بحران آب به اختلاف بین شهرستان‌های ما کشیده شده است. باید تلاش کنیم تا به صورت عادلانه و فارغ از مسائل حاشیه‌ای و قومی، مسائل را حل کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت حفظ و افزایش آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان، عنوان کرد: فرمانداران برگرداندن سالن‌های چند منظوره مدیریت بحران را پیگیری کنند.

وی با اشاره به خطراتی که به دلیل رانش زمین، چند روستای استان را تهدید می‌کند، خواستار حل مشکلات اسکان آنان شد و افزود: بسیاری از مشکلاتی که برای مردم ایجاد می‌شود سبب بروز ناامیدی و ایجاد تبعات اجتماعی برای کشور می‌شود . صلاح نیست دستگاه های اجرایی دست روی دست هم گذارند و با غفلت و کوتاهی کنند تا مشکلات به صورت مسائل اجتماعی سرباز کند و ما بخواهیم به صورت انتظامی برخورد کنیم.

شریعتی افزود: اگر از ابتدا صادقانه و با دل‌سوزی و تلاش بامردم رفتار کنیم، این تبعات به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید به موضوع آمادگی در بحران به صورت ویژه نگاه شود، عنوان کرد: شورای بحران بعد از شورای تأمین، مهمترین شورای هر استان شناخته می‌شود که اهمیت مسئله را نشان می‌دهد و یک عنوان زینتی نیست.

استاندار خوزستان با بین اینکه ما در زمینه مقابله با بحران، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، گفت: از اولین آمبولانس‌هایی که به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه رسید آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود.

وی با بیان اینکه خوزستان به عنوان معین منطقه 18 تهران معرفی شده است، گفت: باید سهم هر دستگاه در بعد امکانات و نیروی انسانی را مشخص کرد وبه صورت کتابچه‌ای درآورد تا درزمان بحران برای یاری هموطنان‌مان بسیج شویم.

شریعتی بیان کرد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان هماهنگی‌های لازم برای بازدید هیئتی متشکل از نمایندگان سپاه ولی عصر(عج)، مدیریت بحران، نیروی انتظامی، پدافند غیرعامل، هلال احمر، برق منطقه‌ای، حمل ونقل، بنیاد  مسکن، راه و شهرسازی، اداره اطلاعات، شهردار اهواز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از منطقه 18 تهران را انجام دهد تا جلساتی برای هماهنگی بیشتر در این زمینه داشته باشیم. تا بتوانیم آنچه به عهده ما گذاشته شده را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های احداث پست‌برق گفت: ممکن است در تابستان 97 شرایط به نحوی پیش رود که نیروگاه‌های برق آبی نتواند عمل کنند و از مدارخارج  شوند.

استاندار خوزستان افزود: مسئله مدیریت برق مهم است زیرا بسیاری از امور از جمله ایستگاه های پمپاژ آب، پمپاژ تخلیه فاضلاب به آن وابسته است.

منبع/فارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG