1403/01/30 23:02


191404
تاریخ انتشار: 1396/10/18 00:04
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: این را شفاف می‌گویم که عملکرد شرکت آب و فاضلاب در شهرستان‌های اهواز و کارون خوب نیست. مردم باید نتایج فعالیت ها در این حوزه را لمس کنند.

عصرجهان-غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت استان اظهار کرد: این را شفاف می‌گویم که عملکرد شرکت آب و فاضلاب در شهرستان‌های اهواز و کارون خوب نیست.
وی افزود: در این رابطه شاید برداشت من اشتباه باشد ولی با توجه به اینکه از جزئیات پروژه‌های آب و فاضلاب با اطلاع هستم این احساس را دارم. نگرانی از شرایط آب و فاضلاب اهواز و کارون جدی‌تر است. انتظار دارم شرکت آب و فاضلاب، برنامه مدونی را ارائه و در جلسات بعدی گزارش آن را شرح دهد.


استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم باید نتایج فعالیت‌ها در این حوزه را لمس کنند گفت: هیچ سالی به اندازه امسال برای آب و فاضلاب اهواز بودجه اختصاص نیافته است و در سال 97 نیز بودجه عمرانی آب و فاضلاب خوزستان برخلاف دیگر استان‌ها افزایش دو برابری داشته است.
شریعتی بیان کرد: با توجه به خشک‌سالی بی‌سابقه و کاهش شدید آب پشت سدها و رودخانه‌ها لازم است که کنترل‌های بهداشتی بیشتری روی ایستگاه‌های برداشت آب صورت گیرد و کلرزنی به طور مرتب انجام شود و نسبت به لایروبی، آهک پاشی جداول فاضلاب اقدام کنند.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت شورای سلامت در استان از غیبت برخی اعضا ابراز نارضایتی کرد و در این رابطه تذکر داد.
استاندار خوزستان طرح "کوهورت" را مهم و ارزنده دانست و با تقدیر از تلاش‌های دکتر صاکی رئیس مرکز مطالعات کوهورت خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه، گفت: مطالعات 15 ساله و این‌چنینی است که ارزش پیدا می‌کند و کشورهای توسعه یافته نیز به علت نتایج جامع این قبیل مطالعات، در مسائل علمی مرجع می‌شوند.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح علاوه بر هویزه در شهرهای دیگر استان نیز همچون اهواز اجرا شود و گفت: همه دستگاه‌های مربوطه در این موضوع همکاری‌های لازم را انجام دهند.
شریعتی با تأکید بر اینکه میزان شیوع سرطان در استان و کشور از میانگین جهانی کمتر است، گفت: نباید در این رابطه در مردم نگرانی و تشویش ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه سبک زندگی در ابتلا به سرطان نقش عمده‌ای دارد، اظهار کرد: توصیه می‌کنم کارکنان و خانواده‌های یک یا دو سازمان استان به صورت آزمایشی در بحث پیشگیری از سرطان و مطالعات مربوط به آن انتخاب و به تدریج فراگیر شود/م.فارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG