1403/01/10 03:58


191494
تاریخ انتشار: 1396/10/22 23:30
اگر کسی مثلاً نسبت به گرانی یا انتقال آب اعتراضی داشته باشد نباید این تلقی ایجاد شود که این اعتراض علیه نظام است.

عصرجهان-حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌ها را در جامعه بالا ببریم، اظهار کرد: اگر کسی مثلاً نسبت به گرانی یا انتقال آب اعتراضی داشته باشد نباید این تلقی ایجاد شود که این اعتراض علیه نظام است.
وی ضمن تقدیر از مردم خوزستان برای شرکت در راهپیمایی «شکوه وحدت» در تاریخ ۱۳ دی‌ماه، اظهار کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حوادث اخیر، باید آشوب‌ها و اعتراضات به‌حق مردم را از هم تفکیک کرد. درگذشته تجمعاتی در اهواز و شهرهای دیگر داشتیم که در اعتراض به ریزگردها، انتقال آب و مشکلات مؤسسات مالی برگزار شد و کسی هم با آن‌ها کاری نداشت.
امام‌جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه وزارت کشور باید به مردم مجوز تجمع بدهد، عنوان کرد: وزارت کشور در این دولت و دولت‌های گذشته بسیار اندک به مردم مجوز تجمع داده‌اند. صداوسیمای استانی و ملی نیز باید با دعوت از کارشناسان و فعالان اجازه دهد مطالبات مردم مطرح شود.
وی افزود: مقام معظم رهبری بعد از مناظرات سال ۸۸ فرمودند اگر این مناظرات ادامه پیدا کند دیگر در زمان انتخابات، حالت انفجاری به‌ خود نمی‌گیرد. 
حسن‌زاده با اشاره به فرارسیدن سالگرد فرار شاه از ایران، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها و انقلاب، عرصه را بر این خائن به کشور، دین و مردم و خادم آمریکا و صهیونیسم تنگ کرد و او مجبور به فرار شد.
وی همچنین با اشاره به «چهارشنبه سیاه خوزستان» عنوان کرد: یک روز بعد از فرار شاه، دو اجتماع بزرگ در اهواز، یکی در حسینیه اعظم و دیگری در دانشگاه برگزار شد که با نظامیانی مواجه شدیم که با تانک‌ها از روی ماشین‌ها رد می‌شدند و به‌طور وحشیانه به مردم یورش برده و تعداد بسیاری را به شهادت رساندند.
خطیب جمعه اهواز خواستار معرفی و بزرگداشت «چهارشنبه سیاه» توسط صداوسیما شد و گفت: در این روز بسیاری از خوزستانی‌ها ازجمله در اهواز، دزفول، لالی به شهادت رسیدند و در تاریخ انقلاب خوزستان ماندگار شد.
وی با تأکید بر اینکه رژیم شاه قصد ایجاد رعب و وحشت را داشت، اظهار کرد: در آن ‌روز به‌هیچ‌وجه کمترین ترسی بین مردم به وجود نیامد و روز بعد شهدا را به‌صورت باشکوهی تشییع کردندفارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG