1403/01/10 12:45


191571
تاریخ انتشار: 1396/11/02 08:39
نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:به دلیل آسیب های فرهنگی، اجتماعی و روانی که کنکور برای دانش آموز و خانواده‌اش به وجود می آورد و فرآیند یاد دهی و یادگیری را مشکل می کند، سال هاست که فریاد می زنیم و به این روش پذیرش معترض هستیم

ایسنا به نقل از دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نوشت:به دلیل آسیب های فرهنگی، اجتماعی و روانی که کنکور برای دانش آموز و خانواده‌اش به وجود می آورد و فرآیند یاد دهی و یادگیری را مشکل می کند، سال هاست که فریاد می زنیم و به این روش پذیرش معترض هستیم.

 

نوید ادهم به قانون حذف کنکور اشاره و بیان کرد: مجلس وارد بحث شده است و دو بار قانونی را تنظیم کرد که بر اساس آن اگر عملیاتی می شد امید بود که کنکور حذف شود اما به دلایلی تاکنون موفق نشده است و یکی از این دلایل که دوستان آموزش عالی در سازمان سنجش بیان می کنند این است که آزمون‌های آموزش و پرورش استاندارد نیست.

 

وی با طرح پرسشی عنوان کرد: باید مسئله دیگری را مطرح کرد که آیا دوستان ما در سازمان سنجش بطور دقیق، علمی و جدی باور دارند که این روش کنکور را باید تغییر دهند یا حذفش کنند و یا خیر؟ اگر باور دارند آن زمان می توانیم وارد مذاکره شویم و روشی را انتخاب کنیم که هم تامین کننده اهداف آنها باشد و هم تامین کننده اهداف ما وگرنه ما در درون سیستم خودمان سال هاست که امتحاناتی را برگزار می کنیم و از نظر خودمان هم معتبر است و بر اساس آن مدارک تحصیلی مان را صادر می کنیم.

 

نوید ادهم افزود: از زمانی که بحث قانون سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد، واژه سوابق تحصیلی مطرح شد که باید بر اساس استانداردها باشد تا مورد تائید سازمان سنجش قرار بگیرد. از آن زمان آموزش و پرورش اقدامات ویژه‌ای را انجام داد که آنچه را که آنها می خواهند تا حدودی تامین کند. اقدامات خیلی خوبی انجام شد و بر اساس آن سوابقی هم تقدیم دوستان شد ولی به نظر می رسد به دلیل اینکه آنها به هر دلیلی مایل نیستند کنکور حذف شود، لذا نپذیرفتند و مقداری هم که پذیرفتند اصطلاحا تاثیر مثبت می دهند.

وی که در برنامه رادیو گفت‌وگو صحبت می‌کرد، به برخی از اقدامات آموزش و پرورش برای تامین نظر سازمان سنجش برای حذف یا جایگزین کردن کنکور پرداخت و گفت: امتحانات بصورت نهایی و سوال و زمان واحد در کل کشور برگزار می شود. در تصحیح اوراق سربرگ اوراق برداشته می شود و امنیتی در طراحی، توزیع سوالات و در برگزاری جلسات امتحانات لحاظ می شود. استفاده از فناوری های جدید و تاسیس بانک اطلاعات و سوالات، مسیرهایی است که تاکنون طی کردیم هرچند قطعا این اقدامات نهایی نیست و می تواند بهتر از این هم انجام شود اما مشروط بر اینکه مطمئن باشیم دوستان ما در سازمان سنجش به وعده خود عمل کنند

 

منبع: ایسنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG