1403/01/09 23:10


191624
تاریخ انتشار: 1396/11/10 17:07
.

رئیس سازمان سیا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: تهدید غیرهسته‌ای ایران یک چالش بسیار جدی برای ثبات خاورمیانه است.

 

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی و بیان سخنانی خصمانه مدعی شد: امیدواریم که جهان در درک این موضوع به ما بپیوندد که تهدید غیر هسته‌ای ایران یک چالش بسیار جدی برای ثبات منطقه خاور میانه است و مقامات این کشور باید بدانند که آمریکا تهدید منافع خود در خاورمیانه را تحمل نخواهد کرد.

 

وی در ادامه گفت: ما مسئولیت داریم که آن‌ها را عقب برانیم.

 

وی با بیان این‌که «آمریکا نسبت به وقوع درگیری میان ایران و عربستان نگران است»، گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق نمی‌افتد و راهش این است که مردم ایران باید بفهمند چنین اتفاقی به نفع آن‌ها نیست. اعتراض‌های اخیر در این کشور نشان می‌دهد که مردم ایران متوجه شده‌اند این ماجراجویی‌ها هزینه‌های هنگفتی برای‌شان داشته است و منطقی نیست.

 

رئیس سیا افزود: تاریخ مردم ایران همراه با درک عمیقی از این بوده است که چگونه در جهان موفقیت‌آمیز باشند. ما امیدوارم که ایرانی‌ها قیام کنند و بفهمند که فرستادن نیروهای نیابتی و تلاش برای خرابکاری به نفع کشورشان نیست. ما اطمینان داریم که مردم ایران این نکته را می‌فهمند و امیدواریم که رهبران‌شان هم این موضوع را بپذیرند.

 

وی در ادامه گفت که نگران میزان نفوذ ایران در سوریه و منطقه است و در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا شیوه‌ها و ابزارهایی برای مقابله با این نفوذ دارد، گفت که بله اما جزییاتی ارائه نکرد.

 

پمپئو که سال گذشته در این پست منصوب شد، درباره نامه‌ای که برای سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس ایران نوشته بود، گفت: من می‌خواستم پیام روشنی به قاسم سلیمانی بفرستم که آمریکا، غرب، بریتانیا و دیگران در این منطقه دارای منافعی هستند و باید متوجه باشد که حمله به این منافع با مقابله به مثل روبرو خواهد شد. این که ایرانی‌ها بخواهند به منافع آمریکا ضربه بزنند برای ما تحمل کردنی نیست.

 

وی ارسال این نامه به سردار سلیمانی را در ماه دسامبر 2017 فاش کرده بود.

 

رئیس سیا در ادامه ادعاهایش افزود: ما شاهد بودیم که ایرانی‌ها به واسطه نیروهای نیابتی خود در یمن به عربستان موشک شلیک می‌کنند و تلاش کردند در بخش‌های دیگری از خاورمیانه کار مشابهی انجام دهند. این غیرقابل تحمل است.

 

مقامات آمریکایی در حالی ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه و ارسال سلاح‌های به برخی گروه‌ها در منطقه، ازجمله حوثی‌ها متهم می‌کنند که واقعیت نشان می‌دهد سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ طلبانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش در خاورمیانه عامل اصلی اختلافات و درنتیجه جنگ و ناآرامی در این منطقه است اما این کشورها همواره تلاش می‌کنند تا با طرح ادعاهای بی‌اساس خود علیه کشورمان توجه جامعه بین‌الملل را از این حقایق منحرف کنند و ایران را مقصر جلوه دهند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG