1403/02/04 10:33


191709
تاریخ انتشار: 1396/11/20 23:45
حجت الاسلام محمد یوسف افروغی؛
افروغی: قطعاً گناه یک مسئول، روحانی یا یک فرد خاص از یک فرد معمولی اثرات تخریبی و منفی بیشتری بر روی دین،امید و انگیزه ی مردم خواهد گذاشت که اگر قرار باشد یک فرد معمولی به خاطر دزدی و خیانت دستش قطع شود آنها باید ده ها بار سوزانده و اعدام شوند. اگر در یک تریبونی مسئولی نقد شد، نباید به جای اصلاح،به دفاع از خود بپردازد و جواب این حرف‌ها را بدهد.

به گزارش سیروس بزمی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک برگزار شد


افروغی  در ابتدای این خطبه ها به دیدار نیروی هوایی و همه فرماندهان با مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار سخنان مهمی را فرمودند که نکته ی اساسی و شاه بیت سخنان رهبری در این دیدار خطاب به مسئولان بود.رهبری فرمودند: مسئولان حرف مردم را میزنند ولی باید مردم را بشناسند.
افروغی افزودند: معنی این جمله این است که هنوز مسئولین، مردم را نشناختند.
رهبری فرمودند: انقلابیون امروز ایستاده تر، آگاه تر و با بصیرت تر از انقلابیون دهه اول انقلاب هستند که همین عامل باعث دوام انقلاب شده است.
 وی در ادامه گفت: تعداد نمایندگان مجلس گذاران و وزرا کم است ولی افزایش حقوق آنها در یک دوره تبدیل به مسئله ی اول مملکت می‌شود، در صورتی که هیچ اهمیتی ندارد. ولی یارانه ی مردم با افزایش تورم هیچ تکانی نمی‌خورد و افزایشی ندارد. این ها ضد فرمایش امیرالمومنین علی (ع ) است.
افروغی در ادامه  گفت: عده ای از روشنفکر نماها ایران را با غرب فعلی مقایسه می کنند، در صورتی که هر چند با کشورهای توسعه یافته فاصله داریم ولی سرعت رشد در هر بُعد از انقلاب سرعت چشمگیری به خود گرفته است و چرخ توسعه و پیشرفت روز به روز بیشتر می شود و هر روز فاصله ی رشد ما با همه ی دشمنی ها، با جهان کمتر می شود.
 امام جمعه شهر لیکک  در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید، افرادی که ضعیف و ناتوان و فقیر هستند آنها را از یاد نبریم ، چرا که هنوز فضای مجاهده  در کشور وجود دارد و قطعاً خدمت به یک مومن، برکات خود را در زندگی ما خواهد گذاشت.
 وی گفت: انقلاب مانند بدن انسان است که ویروس ها و میکروب ها وارد آن می شوند و در آن وجود دارند. در واقع انقلاب و کشور هم نیازمند بعضی از این ویروس ها و نظریه های مخالف است تا انقلابیون و متدینین همیشه هوشیار باشند.
افروغی تصریح کرد: قطعاً گناه یک مسئول، روحانی یا یک فرد خاص از یک فرد معمولی اثرات تخریبی و منفی بیشتری بر روی دین،امید و انگیزه ی مردم خواهد گذاشت که اگر قرار باشد یک فرد معمولی به خاطر دزدی و خیانت دستش قطع شود آنها باید ده ها بار  سوزانده و اعدام شوند. اگر در یک تریبونی مسئولی نقد شد، نباید به جای اصلاح،به دفاع از خود بپردازد و جواب این حرف‌ها را بدهد.
خطیب نماز جمعه در ادامه گفت: امروز به برکت انقلاب دین و معنویت زنده شد و از انحطاط مسلمین جلوگیری شد. استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت از برکات انقلاب است که اگر ده ها برابر این شهدا تقدیم کنیم باز هم می ارزند.
افروغی گفت: روشنفکران در ایران یا گرایش چپ داشتند و یا گرایش راست.
چرا بعضی از روشنفکران که اندیشه ی غربی دارند کتاب‌های با مجوز فرهنگ و ارشاد چاپ می کنند و جوانان ما را به گمراهی می‌کشانند.چرا ما آثار شهید مطهری و امام خمینی(ره) را مطالعه نکنیم؟؟؟!!!!!!! مسئولین به هوش باشید؛ انقلاب اینگونه از مسیرش خارج می شود.
امام جمعه در پایان خطبه ها مردم را به راهپیمایی در روز ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: در روز ۲۲ بهمن همه با هم متحد و یکدل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم و فریاد مرگ بر آمریکا گفتن های ما قطعا  امید دشمنان را به یاس و نقشه های آنان را نقش بر آب می‌کند. قطعا کسانی که در اقصی نقاط ملت های مسلمان و در خارج از مرزهای ایران منتظر روز ۲۲ بهمن هستند یک امید و جان تازه ای در دل آنها زنده می شود. قطعا در داخل عده ای به فکر می افتند که انقلاب هنوز زنده است و از خیانت هایشان ممکن است دست بردارند، اگر امیدی دارند که به نون و نوایی  در دامن غرب برسند انشالله آن امیدشان به ناامیدی تبدیل می‌شود. به ملت بپیوندند و در این خط راستین انقلاب قرار گیرند. انقلاب اسلامی آغوشش همیشه باز است و کسی که توبه کرد، انقلاب او را پذیرفت و در مسیر انداخت و همه ی حمایت‌های لازم هم از او شد.
وی ادامه داد: انشالله در چنین روزهایی که انقلاب نیاز دارد و لازم است؛ البته ما هم نیاز به بودن در زیر این بیرق و این عَلَم را داریم با هم بیاییم و فریاد ها را بر سر آمریکا خالی کنیم ؛منهای همه ی این گرایش های چپ و راست، که این هم عده ای مفت خور تحت این عناوین از مردم سوء استفاده می‌کنند. ما یک خط راستین انقلاب داریم؛ بیایید در این مسیر به سمت حکومت جهانی مهدی موعود حرکت کنیم؛ بغض ها و کینه ها را بر سر آمریکا باید خالی کرد و بغض ها و کینه ها را نسبت به هم بیرون بریزیم.




Copy Right 2013 Artmis.ORG