1403/01/29 03:49


191734
تاریخ انتشار: 1396/11/24 17:12
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، مصوبات امروز کمیسیون متبوعش را درباره شرایط دستگاه های اجرایی برای اخذ سود از حساب های بانکی را تشریح کرد.

عصرجهان-علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خانه ملت،در خصوص مصوبات امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: کمیسیون تلفیق بعد از بررسی مواد ارجاعی از صحن علنی مجلس، دستگاه‌های مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری را مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده، سپرده‌گذاری کوتاه مدت، بلندمدت) مفتوح در بانک‌های دولتی و غیردولتی ندانست.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بانک‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و هر یک از دستگاه‌های اجرایی که در قوانین و مقررات و یا اساسنامه آنها مجاز به دریافت سود می‌باشند از شمول این حکم مستثنی شدند.
وی در این رابطه افزود:براساس مصوبه کمیسوین تلفیق بانک‌های دولتی و غیردولتی مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی در اجرای این حکم که فاقد قوانین و مقررات مربوطه هستند، نیستند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق سود سپرده دریافتی دارای مجوز دستگاه‌های مذکور به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌ها از اول سال 97 تحت عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز و به صورت صد درصد دریافت و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پرداخت شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: هرگونه اقدام مغایر با مطالب مذکور حکم تصرف در وجوه به اموال دولتی محسوب می‌شود و دیوان محاسبات کشور موظف است عملکرد آن را هر 6 ماه یک بار تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کند




Copy Right 2013 Artmis.ORG