1402/12/29 12:08


191839
تاریخ انتشار: 1396/12/06 23:29
معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه‌ای و امور بین الملل استاندار خوزستان با بیان اینکه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران سه ماه حقوق معوقه دارند گفت: در این هفته حقوق یک ماه این کارگران پرداخت می‌شود.

سیدعلی بحرینی‌مقدم یکشنبه با اشاره به مشکلات فعلی گروه ملی صنعتی فولاد ایران اظهار کرد: مالک گروه ملی قول داده که دراین هفته حقوق یک ماه کارگران را پرداخت کند تا بخشی از مشکلات کارگران برطرف شود
وی با بیان اینکه مطالبات این کارگران در دست پیگیری است افزود: بیشتر شرکت‌های فولادی با توجه به بازار فولاد، وضعیت خوبی ندارند، و شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز علاوه بر این موضوع از مشکلات عدیده ای نیز برخوردار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: عبدالرضا موسوی،تنها چندماهی است که مالکیت این شرکت را برعهده گرفته که از همان زمان نیز به جد پیگیر کارهای گروه ملی است.
وی بیان کرد: همچنین در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، قرار شد حمایت جدی از سوی دستگاه های دولتی برای کمک به گروه ملی صورت پذیرد.
بحرینی‌مقدم بیان کرد: باتوجه به اینکه این شرکت طبق ماده 141 در عمل ورشکسته محسوب می شد لذا نمی‌توانست تسهیلات بانکی یا ضمانت نامه ای برای سرمایه در گردش از بانک ها دریافت کند و در عمل منع انجام معامله داشت.
وی ادامه داد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مصوب شد تا گروه ملی نیز سرمایه در گردش دریافت کند و سازمان های خدماتی مانند آب و برق، تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی به آنها مهلت دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: مالک گروه ملی با بانک ها وارد مذاکره شده و برنامه‌های توسعه‌ای برای این شرکت در نظر دارد و تاکنون نتایج خوبی داشته اما نیاز به صبر است تا مشکلات آن حل شود.
وی گفت: به آینده گروه ملی خیلی امیدوارم چرا که جزو شرکت های بسیار خوب فولادی است و نیروهای توانمندی دارد که امیدوارم با مسیر درستی که در پیش گرفته است به زودی از بحران خارج شود.
به گزارش ایرنا اوایل آذر 96 سید عبدالرضا موسوی سهام گروه ملی صنعتی فولاد ایران را خریداری کرد و به طور رسمی مالک این شرکت شد.
ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که در شرق اهواز قرار دارد.
این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال 1390تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است. بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده است.
کارگران گروه ملی تاکنون چندین بار با تجمع از جمله در مقابل ساختمان استانداری خوزستان و نیز محل برگزاری نماز جمعه اهواز نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود اعتراض کردند.
مالک این شرکت بارها از طریق فضای مجازی با کارگران وارد گفت و گو شده و قول مساعد برای پرداخت شدن حقوق آنها داد. با این حال کارگران معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی و نزدیک شدن به ایام نوروز پرداخت یک ماه حقوق معوق تاثیری به حال آنها ندارد/ایرنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG