1403/01/10 09:39


191883
تاریخ انتشار: 1396/12/12 17:06
رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت:
حبیب الله باقرپور رئیس کمیته امداد امام خمینی باشت به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد طی سخنانی که پیش از خطبه های نماز جمعه ایراد داشتند گزارش عملکرد یک ساله دستگاه تحت مدیریت خود را تشریح نمودند

عصرجهان-رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت گزارش عملکرد یک ساله کمیته امداد باشت را به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تشریح کرد. حبیب الله باقرپور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته باشت با تقدیر و تشکر از اعضای ستاد ائمه جمعه و امام جمعه و اصحاب رسانه شهرستان و گرامی داشت 14 اسفند روز کمیته امداد به دستور امام به منظور خدمت به فقرا و مستضعفان گفت: یکی از افتخارات نظام این است که کمیته امداد تحت هدایت مقام معظم هبری می باشد و قریب 40 سال است گام های بزرگ جهت رفع نیاز های نیازمندان برداشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت اظهار داشت: خدمات شایان کمیته امداد باشت در 50 سرفصل مختلف است که در حوزه اشتغالزایی بالغ 620 تسهیلات اشتغالزایی و کارگشایی، احداث مسکن روستایی و شهری، کمک به بیماران صعب العلاج، توزیع ماهیانه سبد غذایی، کمک های همه جانبه در مناطق محروم به صورت نقدی و جنسی، کلاس های فرهنگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانش جویان، تعامل با موسسات نهادها و سازمان ها و موسسات خیریه از جمله فعالیت های یک ساله کمیته امداد باشت می باشد.

باقرپور افزود: هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی فرهنگی و شغلی مددجویان و اقشار کم درآمد و توسعه نوع دوستی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت گفت: کمک به محرومین تنها وظیفه یک نهاد خاصی نیست همه نهادها و دستگاه ها مسئول فقرزدایی هستند چون خیلی از گره ها با کمک آنان باز خواهد شد.

وی بیان داشت: سیاست جدید شناسایی خلاقیت ها و توانمندی های اعضای خانواده مددجو و با اعطای تسهیلات اشتغالزایی اعضا کم کم از چتر حمایت خارج شده و خودکفا می شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت با بیان اینکه بر اساس برنامه های ابلاغی از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه به نام هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است، از افتتاح مسکن مددجویان و طرح خودکفایی و اشتغال در روز ۱۳ اسفندماه جاری خبر داد و افزود: در این روز با دعوت از مهمانان استانی ، طرح مسکن مددجویان به نمایندگی از ۳۶ باب مسکن مددجویی شهر و روستایی و همچنین طرح خودکفایی و اشتغال به نمایندگی از ۳۱۰ طرح افتتاح خواهند شد.

باقرپور مهمانان این روز را دکتر گوهرگانی، معاون امور اقتصادی استاندار و حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نام برد و گفت: همچنین از مدیران ادارات شهرستان نیز دعوت می شود تا در این آیین شرکت نمایند.

وی با تشریح برنامه های روز ۱۴ اسفند بیان داشت: در روز ۱۴ اسفند مراسم معنوی زیارت عاشورا با حضور کارکنان در نمازخانه اداره، برگزاری مراسم عطرافشانی و تجدید میثاق با آرمان های امام «ره» و شهدا رأس ساعت ۳۰/۹ صبح در گزار مطهر شهدا، دیدارهای جداگانه کارکنان اداره شهرستان با امام جمعه و فرماندار شهرستان و تشریح عملکرد یکساله کمیته امداد امام خمینی «ره» از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده این روز است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت رسانه ها را بازوان توانمند در ارائه راهکارها و عملکرد مدیران در جهت تنویر افکار جامعه دانست و گفت: به همین منظور در روز ۱۵ اسفند نشست با اصحاب رسانه و همچنین تقدیر از خبرنگاران را در برنامه های این هفته پیش بینی کرده ایم.

باقر پور نواختن زنگ نیکوکاری در ۱۶ اسفند را از جمله برنامه های پیش بینی شده در مدارس برشمرد و ادامه داد: این مراسم با حضور مسئولان شهرستانی برگزار می شود.

وی بیان داشت: از روز ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه با برپایی جایگاه های ثابت و سیار در سطح شهرستان به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری آماده حضورمسئولین، خیرین و مردم نوع دوست در این جایگاه ها هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت استقرار صندوق های صدقات در مصلی شهر باشت جهت کمک به مردم نیازمند و همچنین حضور کارکنان اداره کل در نماز جمعه و استفاده از رهنمودهای امام جمعه شهر را حسن ختام برنامه های این هفته اعلام کرد. رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت در پایان خلاصه گزارش عملکر کمیته امداد باشت در سال 96 را بیان نمود.

وی گفت: 1358 خانوار کمک معیشت بگیر معادل 3494 نفر افراد تحت حمایت کمیته امداد باشت داریم . باقرپور افزود: مبلغ 15 میلیارد و 353 میلیون ریال کمک معیشت بگیر مددجویان در سال 96 پرداخت شد. رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت گفت: 3 میلیارد و 940 ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان شهرستان پرداخت شد.

وی دانش آموزان تحت حمایت را 366 نفر بیان کرد و گفت: پرداخت شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی قریب یک میلیارد ریال بوده است.

باقرپور هزینه کمک های درمانی و بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار بالغ یک میلیارد و 989 میلیون ریال ارائه خدمات عنوان کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت گفت: در حوزه اشتغال و خودکفایی 310 فقره تسهسلات در قالب های مختلف بالغ بر 49 میلیارد ریال به نیازمندان و افراد واجد شرایط پرداخت شد.

وی گفت: وام کارگشایی برای 311 نفر جمعا 15 میلیارد و 579 میلیون ریال اعطا شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی«ره» باشت در پایان گفت: کمیته امداد باشت رتبه اول جمع آوری کمک های مردمی نسبت به درصد تحقق برنامه ها را در سطح استان داشته است.

خبرنگار فتح الله پوران پور

برچسب ها:
باشت ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG