1403/01/09 16:55


191963
تاریخ انتشار: 1396/12/21 14:59
یاداشت دریافتی از حمدالله مبشری/
همیشه الگوی انسان پاک و کانلی وجود دارد و این انسان پاک نماد آدمیت زنده و پویا است و کسانی که مرتبط با او و در مسیرش قرار دارند و کم نیستند!!آنها هم نماد آدمیت پویا و زنده می باشند... پس آدمیت نمی میرد!!!

عصرجهان؛ حمدالله مبشری- در رسالت انبیاء  الهی به خصوص دین اسلام انسان را به شدت از یاس و ناامیدی برحذر نمود، چرا که خداوند منشاء همه خوبی ها و خیرات است و همیشه ذخیره خود (انسانهای پاک نهاد) را در زمین دارد تا الگوی دیگر انسانها در مسیر درست قرارشان دهد و هیچگاه زمین از وجود بندگان صالح خالی نبود و نخواهد بود. اگر غیر این بود اصولا مسیر تکامل انسانی عبث و انقطاع آن خلاف نظام خلقت است!!!
پس آدمیت هرگز نمی میرد!! چراکه چرخه ی وجود بر مدار خوبی ها و بدی ها، زشتی ها و زیبایی ها، ناکامی ها و خوش کامی ها، پلیدی ها و پاکی ها.... بنا نهاده شد و همیشه ی تاریخ اینها در کنار هم و باهم چیدمان دارند. تا یکنفر انسان الگو و پاک وجود دارد او نماد آدمیت در مسیر تکامل است و دیگر انسانها باید او را ملاک آدمیت بدانند و پیروی کنند. اگر چه عوام الناس به خلیفه برگزیده خدا (امام زمان عج) دسترسی ندارند!! 
اما
او نماد آدمیت زنده و پویا است و کسانی که مرتبط با او و در مسیرش قرار دارند و کم نیستند!!
آنها هم نماد آدمیت پویا و زنده می باشند... پس آدمیت نمیمیرد!!!
زمانی که انسان گرفتار اوهام و نا امیدی می شود!!  به خیالش آدمیت مرده است!!  چرا که خود را در آن مسیر می بیند!! معمولا انسانها دو گروه هستند و گروه های انسانی از دو تفکر پیروی میکنند.  گروهی که در مسیر خلقت: تنها بدی ها، زشتی ها، پلیدی ها و... را می بنند و در محاصره این تفکر قرار می گبرند!!!
گروهی دیگر که خوبی ها، زیبایی ها و پاکی ها و...و می بینند و در مسیر این فضیلت‌ها در حرکت هستند و البته این گروه بدی ها و...و.. را می بینند اما از دو منظر به آنها نگاه می کنند : یا از آنها عبرت می گیرند و یا آنها را آزمایش الهی می دانند و مسیر پیمایش خود را  بر مدار خوبی ها بنا می کنند اصولا این ها را فلسفه ی وجود تکامل خلقت می دانند!!!  
صادق هدایت که بنیانگزار تفکر نهیلیسم (پوچگرائی) در ایران بود و این آیین را از غرب گرفت و در ایران رواج داد و در کتاب بوف کور مرگ آدمیت را به دست خود تکامل انسانی می داند و به جوانان یاد داد که ::::::؛؛؛؛
دنیا همه هیچ،کاردنیا همه هیچ
ای هیچ!!  برای  هیچ  مپیچ!!
این است راه رسم گروهی از انسانها که با تفکر نهلیسمی کار آدمیت را تمام میدانند و همه رشته ها را پشمه!!! پس آدمیت
زنده است چون خدا زنده است
بدرود
حمدالله مبشری


یاداشت مرتبط با موضوع🔻


آدمیت مُرد؛ و شاید آن روزی مُرد که



برچسب ها:
آدمیت ؛ حمدالله مبشری ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG