1403/02/01 14:55


192193
تاریخ انتشار: 1397/01/21 08:53
شهید محمود مراد اسکندری دوره ابتدایی را در مدرسه فروغی، دوره راهنمایی را در مدرسه شجرات و دوره ی دبیرستان را در مدرسه خیاط و سپس ابوذر اهواز به پایان برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، روز یکشنبه 19 فروردین ماه جاری جمعی از رزمندگان قدیمی گردان امیرالمومنین خوزستان با خانواده شهید مدافع حرم شهید محمود مراد اسکندری دیدار نمودند.

مجید شریفی یکی از رزمندگان قدیمی گردان امیرالمومنین خوزستان به خبرنگار ما گفت: محمود مراداسکندری ـ فرزند احمد ـ سوم فروردین ۱۳۶۶ در شهر اهواز متولد شد. وی در سن ۱۴ سالگی مادر و در سن ۱۶ سالگی پدرش فوت کرد و او به همراه دیگر خواهرانش در خانه پدری زندگی می کردند لذا از همان سن ۱۶ سالگی در تکاپوی امرار معاش خانواده بود

وی افزود: شهید محمود مراد اسکندری دوره ابتدایی را در مدرسه فروغی و دوره راهنمایی را در مدرسه شجرات و دوره ی دبیرستان را در مدرسه خیاط و سپس ابوذر اهواز به پایان برد. به خاطر علاقه ای که به علم آموزی داشت در کنار شب کاری در ترابری ملی حفاری در سال ۸۷ وارد دانشگاه شد و در سال ۹۰ توانست در رشته مکانیک خودرو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز فارغ التحصیل شود.

 

خبرنگار ما در ادامه گزارش داد؛ شهید محمود مراد اسکندری در سن ۲۸ سالگی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س)و مبارزه با تکفیری ها به سوریه رفت. شرایط رفتن به جنگ را نداشت (از این باب که سرپرست خواهرانش بود) و مسئولین اعزام با رفتنش مخالفت می کردند، اما او توانست از طریق گردان نور به جبهه یِ سوریه برود و بعد از ۴۵ روز به ایران بازگشت و ۳۸ روز پس از بازگشت به ایران مجددا به سوریه اعزام شد.

 

روایتگر حوزه ایثارگران افزودند: شهید محمود مراد اسکندری در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ زمانی که برای آزاد سازی دو شهر نبُّل و الزَّهراء رفته بودند، پس از رشادت های فراوان بر اثر اصابت پرتابه جنگی به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نایل گشت. طبق وصیّت نامه اش، پیکر مطهّرش در قطعه یک گلزار شهدا اهواز و در کنار عموی شهیدش (سردار شهید محمود مراداسکندری) دفن می باشد. 

 

شهید محمود در وصیّت نامه ی خود خطاب به خانواده اش می گوید: "سلام مرا به بچه هایتان که هستند، و فرزندانی که بعد از من به دنیا خواهند آمد برسانید، و از زبان من به آن ها بگوئید که جهاد در راه خدا از زندگی ذلّت بار که هیچ، بلکه از زندگیِ راحت و خوش ولی فانیِ دنیا بهتر است. امر ازدواج را سخت نگیرید، ولی متفکرانه و به جا و به وقتش انجام دهید، برای شما و تمام جوانان از خداوند طلب خوشبختی و عاقبت به خیری می کنم. همه شما را دوست دارم و به خداوند مهربان می سپارم. امیدوارم که آنطور رفتار کنید که شایسته شیعیان واقعی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) باشد."

 

پی نوشت:

شهید محمود مراد اسکندری نامش را از نام عموی شهیدش به یادگار گرفت لذا این شهید و عموی شهیدش هم نام است




Copy Right 2013 Artmis.ORG