1403/01/10 14:45


192199
تاریخ انتشار: 1397/01/22 00:42
گفته می شود فرانسه، بریتانیا و اسراییل نیز در حمله احتمالی به سوریه، واشنگتن را همراهی خواهند کرد. 22 هدف مشخص برای حمله در انتظار صدور دستور دونالد ترامپ قرار دارد.

عصرجهان-یک رسانه ترکیه‌ای با انتشار خبری مدعی شد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و وزارت دفاع آمریکا دیروز اهداف 22 گانه‌ای را برای تصمیم‌گیری رییس جمهوری آمریکا برای حمله نظامی  به سوریه در روزهای آتی تهیه کرده است.

روزنامه "ینی شفق" ترکیه با انتشار گزارشی نوشت: در میان اهداف 22 گانه آمریکا برای حمله به سوریه در دو هدف نیروهای روسی نیز مستقر هستند.

روسیه به آمریکا درباره حملات احتمالی به سوریه هشدار داده است و ارتش خود را به حالت آماده باش کامل در آورده است.

 همچنین رسانه‌های آمریکایی گزارش داده اند ناو آمریکایی دونالد کوک به منظور حمله احتمالی به سوریه یه 60 کیلومتری بندر طرطوس سوریه رسیده است.

بر اساس گزارش ینی شفق، بریتانیا، فرانسه و اسراییل نیز در حملات احتمالی آمریکا به سوریه در پاسخ به ادعای حمله شیمیایی حکومت سوریه به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، واشنگتن را همراهی خواهند کرد.

این حملات قرار است در روزهای آتی از طریق دریا، هوا و حملات موشکی انجام پذیرد.

شهرهای حمص، دمشق، طرطوس، حما، حسکه،دیرالزور و رقه در لیست حملات احتمالی آمریکا قرار دارند.

همچنین بر اساس گزارش ینی شفق آمریکا قصد دارد چند محل تجمع نیروهای شیعی وفادار به ایران را نیز مورد هدف قرار دهد.

در صورت حمله احتمالی آمریکا به پایگاه‌های نظامی که در آن نیروهای روسی نیز مستقر هستند، احتمال جنگ مستقیم بین واشنگتن – مسکو دور از ذهن نخواهد بود.

ترامپ در واکنش به حمله شیمیایی اخیر به شهر دوما که منجر به کشته شدن دستکم 50 شهروندغیرنظامی شد، با "حیوان" خطاب کردن بشار اسد، ایران و روسیه را نیز شریک این اقدام معرفی کرده است.

دولت‌های روسیه ، ایران و سوریه با رد انجام حمله شیمیایی به دوما این حمله را مشکوک دانسته اند. این حمله شیمایی در شرایطی صورت گرفت که دولت سوریه در حال کسب کنترل کامل بر منطقه غوطه شرقی دمشق است و از این منظر به گمان برخی ناظران انجام حمله شیمیایی به غیرنظامیان با منطق نظامی و استراتژیک همخوانی ندارد.

در جلسه دیشب شورای امنیت ملل متحد برای بررسی مساله، نمایندگان آمریکا و روسیه در سازمان ملل به شدت به مجادله پرداختند. نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل حمله به سوریه را حق محفوظ کشور خود برای پاسخ دادن به اقدام به گفته او جنایتکارانه رژیم سوریه در حمله شیمیایی به غیرنظامیان دانست/عصرایران




Copy Right 2013 Artmis.ORG