1403/01/10 04:01


19546
تاریخ انتشار: 1394/12/20 13:12
رییس اداره ورزش و جوانان ایذه:
حاتمی:بارها در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی که داشتم ‌گفتم و بازهم می‌گویم ورزش ایذه تنها است و ورزشکاران شهرستان و اداره ورزش و جوانان هیچ‌گاه مورد حمایت قرار نگرفته است.

هوشنگ حاتمی رییس اداره ورزش و جوانان ایذه در آخرین مصاحبه خود در سال 94 عملکرد ورزش ایذه در این سال، آنچه در ورزش ایذه گذشت و برنامه های دیگری که در سال 94 داشتند به سوالات فیروز بیگلری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان در ایذه پاسخ داد.

  • در سال 94 با نتایجی که ورزشکاران ایذه در در مسابقات استانی ، کشوری ، بین المللی ،آسیایی و جهانی گرفتند رکورد بی سابقه و بی نظیری برای ورزش ایذه رقم زدند .
  • بیش از 199 ورزشکار ایذه ای در رشته های مختلف با حریفان خود به مبارزه پرداختند که حاصل آن کسب 104 مدال رنگارنگ به همراه داشت .
  • دراعزام تیم و ورزشکار از خیلی از استان ها بهتر هستیم
  • اعزام 102 ورزشکار به مسابقات آسیایی، بین المللی و جهانی که حاصل آن کسب 19 مدال طلا ، 20 مدال نقره و 21 مدال برنز بود
  • خوشبختانه اماکن ورزشی ایذه هیچ بدهی ندارد و صحبت های که در فضا های مجازی منتشر می شود شایعه است
  • چیزی که در سال 94 ما را ناراحت کرد بحث و جدل های که در فضاهای مجازی بود .
  •  مسئولان ایذه نسبت به ورزش در این شهر نگاه کوتاه بینانه دارند که امیدوارم نگاهشان به ورزش در سال جدید تغییر کند.
  • تقدیر و تشکر از همه دوستداران واقعی ورزش ایذه و تقدیر از ادارات ، ارگان ها ، خبرنگاران، سازمان ها ،نهاد ها خیرین و حامیان که ورزش ایذه را مورد حمایت قرار دادند.

عصرجهان:در مورد اتفاقاتی که در سال 94 برای ورزش ایذه رخ داد توضیح دهید؟
حاتمی:از نظر بُعد ورزشی سال خوبی را پشت سر گذاشتیم نتایجی که ورزشکاران ایذه ای در مسابقات استانی، کشوری، آسیایی، بین‌المللی و جهانی واقعاً در سال 94 یک رکورد بی سابقه و بی‌نظیر برای ورزش ایذه  رقم خورد اما از بحث ورزشی که بگذریم حوادث تلخی هم داشتیم که متاسفانه چند تن از ورزشکاران ما از بین رفتند و مشکلات دیگری هم که خیلی اذیتمان کرد مشکلات منابع مالی بود که از نکته تاریک ورزش ایذه بود در این سال هیچگونه ساخت و سازی نداشتیم و متاسفانه نتوانستیم به آن قولی که به جامعه فوتبال در راه‌اندازی زمین چمن مجموعه کلدوزخ که از آرزوی خود بوده است علیرغم همه تلاش امسال نتوانستیم به وعده خود عمل کنیم.


عصرجهان: از مقام‌ها و نتایجی که برای ورزش ایذه در سال 94 به دست آمد توضیح دهید؟
حاتمی: 60 تیم در قالب رده‌های مختلف سنی در دو بخش بانوان و آقایان ، 13میزبانی قهرمانی استان در دو بخش بانوان و آقایان ، میزبانی 3 دوره مسابقات کشوری، یک دوره میزبان مسابقات کشتی فرنگی نونهالان جام فجر که با حضور 4 استان ، الف و ب ایران و ایذه ، یک دوره میزبانی مسابقات کاراته ساساکی‌ها سبک شوتوکان در بخش بانوان و یک دوره هم دربخش آقایان، 18 همایش کوهپیمایی، پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره ورزش‌های بومی و محلی، مراسم استقبال از مدال آوران و ورزشکاران قهرمان، که هدف از برگزاری این مراسمات و جشنواره ها در وهله اول ایجاد نشاط اجتماعی، ترویج ورزش و ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان جهت شناساندن قهرمانان و مدال‌آوران بوده و یا جهت ایجاد انگیزه در طرح‌های استعداد یابی مسابقاتی در سطح شهرستان برگزار کردیم.برگزاری31 مسابقه داخلی در رشته‌های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان به مناسبت‌های مختلف که بیشتر طرح استعدادیابی جهت پشتیبان‌سازی ورزش ایذه بود. 199 ورزشکار در رشته‌های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان در رده‌های سنی مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان ، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان که از بین اعزام به مسابقات کسب 104 مدال رنگارنگ بوده که 45 مدال طلا ، 22 نقره و 37 برنز کسب کردند.
برگزاری 8 دوره کلاس مربیگری در رشته‌های مختلف ورزشی جهت بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی و دانش و به روز کردن مربیان ایذه‌ای،تخصیص شانزده مجوز باشگاه  که یک آمار بسیار خوبی بوده و فکر کنم در سطح استان جزء سه شهرستان برتر در سطح گرفتن مجوز باشگاه‌ها باشیم و الان در حال حاضر 75 باشگاه دارای مجوز در رشته‌های مختلف و در رده‌های سنی مختلف در لیگ های شهرستان، استان و کشور فعالیت می‌کند، گرفتن دو موافقت اصولی برای بخش خصوصی جهت احداث زمین وامکانات ورزشی، دعوت23 نفر از ورزشکاران ایذه‌ای به اردوی تیم‌های ملی در دو بخش بانوان و آقایان و 17 ورزشکار ایذه‌ای نیز در تیم‌های ملی به مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی اعزام شدند که این یک رکورد خوبی برای ورزش ایذه می‌باشد که شاید ازخیلی استان‌ها  دعوت‌شدگان و برگزیدگان به تیم های ملی در رشته‌های مختلف بهتر باشد. اعزام 5 تیم به مسابقات بین‌المللی،آسیایی و جهانی ،اعزام به مسابقات بین المللی داشتیم ،اعزام 2 ورزشکاربه مسابقات آسیایی و 3 اعزام به مسابقات جهانی نیز داشتیم که در مجموع 37 ورزشکار به مسابقات بین‌المللی حاصل آن 7 مدال طلا، 10 مدال نقره و 8 مدال برنز بود.
اعزام 48 ورزشکار ایذه‌ای  به مسابقات آسیایی و کسب 10 مدال طلا، 8 نقره و 11 برنز
اعزام 17 ورزشکار به مسابقات جهانی که کسب 2 مدال طلا ، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز به همراه داشت که این نشان از استعداد، توانایی جایگاه ورزش ایذه و تلاش ورزشکاران این شهر بوده این مختصری ازاعزام ورزشکاران،نتایج و مقام های به دست آمده ورزشکاران، مربیان و اداره ورزش و جوانان ایذه در سال 94 بوده است.


عصرجهان: در بُعد فرهنگی چه برنامه‌های داشته‌اید؟
حاتمی: با توجه به مشکلات مالی که داشتیم در بُعد فرهنگی نیز چند برنامه در دستور کار خود قرار دادیم که می‌توان به غباررویی گلزار شهدا، فعالیت و حضور گسترده جامعه ورزش در مناسبت‌های مختلف در رشته‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، حضور در جشنواره‌های مختلف ، حضور در راهپیمایی‌های 13 آبان ، روز قدس و 22 بهمن و حضور در اکثر نمازهای جماعت و جمعه اشاره داشت.
عصرجهان: در رابطه با درآمدزایی اماکن ورزشی که اخیراً در فضاهای مجازی اعتراضات زیادی به همراه داشت صحبت کنید؟
حاتمی: شاید جزء 3 شهرستان اول استان باشیم که در بحث مدیریت اماکن ورزشی بهترین عملکرد را داشتیم با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد تنها درآمد ورزش شهرستان از اماکن ورزشی می باشد.
با توجه به برنامه‌‌ریزی و هماهنگی‌هایی که با اداره کل ورزش و جوانان استان شد واگذاری اماکن ورزشی به هیات‌هایی که همسو و همراه اداره ورزش و جوانان بوده است در یکسال گذشته به بهترین نحو ممکن با نظارت کامل اماکن ورزشی در اختیار هیات‌ها بود و تمام هزینه‌های اعزام تیم‌ها به مسابقات بر عهده این هیات‌ها بود علیرغم اینکه حرف و حدیث‌هایی که دراین روزها در فضاهای مجازی داشتیم به جرأت می‌توان گفت اگر این اماکن به درستی مدیریت نمی‌شد و درآمدها به درستی حساب و کتاب نمی‌شد شاید این افتخاراتی که عنوان شده به دست نمی‌آمد.
ما از بحث مدیریت اماکن ورزشی خدا را شکر هیچ مشکلی نداریم و هیچ گونه بدهی از نظر اجاره‌بها و قبوض آب، برق ، گاز و تلفن نداریم.

عصرجهان: بحث 3% بودجه شهرداری به ورزش سرانجام به کجا رسید؟
حاتمی: شاید یکی از دغدغه‌های ما به خصوص بنده که 5 سالی خادم ورزش ایذه شدم چندباری اقدام شد و واقعاً یکی از آرزوهایم این است 3%بودجه  شهرداری به ورزش ایذه اختصاص داده شود با توجه به حضور افراد ورزشی در شورای شهر انتطار داریم همانطور که 05% کتابخانه‌ها، 1% آموزش و پرورش اختصاص داده شده در یکی از بندهای قانون شورای شهر آمده باید 3% از درآمدهای کل بودجه شهرداری به بحث ورزش، ساخت زیرسازها، احداث اماکن ورزشی در سطح محلات، تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان، برگزاری جشنواره‌های ورزشی در سطح شهرستان در بُعد قهرمانی اختصاص داده شود ولی متاسفانه تاکنون شهرداری با ما همکاری نکرده و این مورد هنوز محقق نشده است هرچند که ما به جِد دنبال این موضوع هستیم که امیدواریم افراد ورزشی در شورا و شهردار محترم با توجه به جایگاه خاص ورزش و کم‌هزینه‌ترین راههای ایجاد اجتماعی در سطح شهرستان ، جلوگیری از بزه‌کاری‌ها همین ورزش می‌باشد همکاری داشته باشند.
عصرجهان: 5 سال سکان هدایت ورزش را در دست دارید آیا در این مدت ورزش ایذه جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است؟
حاتمی: نه ؟؟؟
شاید آن چیزی که خودم انتظار داشتم با توجه به اینکه یک چهره ورزشی بودم و سابقه ورزشی داشتم دیدگاه خیلی بلندتری برای ورزش ایذه داشتم، نه!!! هنوز با توجه به استعداد ، توانایی و پتانسیلی که در ایذه وجود دارد ورزش ایذه هنوز به حقش نرسیده هرچندکه از نظر آمار  پیشرفت خوبی داشتیم و چیزی که مشخص است در سال 89 جایگاه ورزش ایذه در رتبه پنجم استان بود و الان به رتبه دوم ارتقاء داده شد ولی بازهم ما را راضی نکرد و قطعاً اگر مسئولین به جوانان و نوجوانان اهمیت بیشتری دهند آینده روشنی در انتظار جوانان مستعد ایذه‌ای خواهد بود.


عصرجهان:یکی از مهم‌ترین سوالات روز ورزشکاران ایذه‌ای عدم توجه مسئولین ارشد ایذه به ورزش این شهر است در این مورد هم توضیح دهید؟
حاتمی:بارها در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی که داشتم ‌گفتم و بازهم می‌گویم ورزش ایذه تنها است و ورزشکاران شهرستان و اداره ورزش و جوانان هیچ‌گاه مورد حمایت قرار نگرفته است. متاسفانه مسئولین نسبت به ورزش ایذه واقعاً نگاه خیلی کوتاه بینانه به این موضوع دارند که اگر بخواهم این موضوع را باز کنم خیلی سنگین خواهد شداما توقع ام از مسئولین ارشد ایذه این است مسئولینی که جایی بحث می‌شود و تریبون بدست می‌گیرند و از جامعه ورزش و قهرمانان استفاده می‌کنند و آن را پله ترقی خودشان می‌کنند اگر روزی به جایی رسیده‌اند به جامعه ورزش نمی‌گوییم 50% بلکه به اندازه‌ی 20% به ورزش ایذه توجه داشته باشند چون آینده این مملکت ، این شهرستان به این جوانان بستگی دارد و امیدوارم نگاه این عزیزان به جامعه ورزش ایذه تغییر کند.
عصرجهان:سال 94 ورزش ایذه از نگاه شما چطور گذشت؟
حاتمی:هرکاری ، هر حیطه‌ای ، هر صنفی فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد. در تمام رشته‌ها و زمینه‌ها ورزش شهرستان ایذه کمی‌ها و کاستی ‌ها ، تلخی‌ها و شادی‌هایی داشت شاید از نظر مادی امسال یکی از بدترین سال‌های مادی ما بود چون واقعاً باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور خیلی به ما فشار آمد و چیزی که باز در سال 94 خیلی ناراحت‌کننده برای بنده و یا ورزش ایذه بود بحث و جدل‌هایی که داخل دنیای مجازی متاسفانه جامعه ورزش ایذه دست به گریبان بود واقعاً این موضوع خیلی ناراحت‌کننده بود چون پیشکسوتان ،  قهرمانان، مربیان و خیلی از دوستان نامهربانانه و بدون هیچ‌گونه دلیل و مدرک توهین شد. اما در کل تمام این مشکلات ، خستگی‌ها ، کاستی‌ها و کمبود امکانات با توجه به افتخاراتی که جوانان شهرستان ایذه کسب کردند سال خوبی بود و امیدوارم در سال آینده اگر این افتخار را داشتم و در خدمت ورزش ایذه بودم امکانات بهتر، شرایط بهتر و با توجه به برداشتن تحریم‌ها و سرانجام رسیدن برجام ان‌شاالله شرایط خوب اقتصادی مملکت جامعه شهرستان ایذه نیز شرایط بهتری بدست آورد.
عصرجهان:در پایان چه صحبتی خواهید داشت؟
حاتمی:در پایان ابتدا سال نو را به همه همشهریان ایذه ای ، هم تباران خوزستانی ، جامعه ورزش و همه هموطنان عزیز تبریک عرض می‌نمایم انشالله سال خوبی توام با خیر و برکت در کنار خانواده های محترمشان داشته باشند .
اما جا دارد از جناب جهانتاب مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان که همجوره اخبار ورزش ایذه را به نحو احسن پوشش میداد و خود شما جناب فیروز بیگلری خبرنگار سایت عصر جهان،  ورزش 3 ، دی اسپورت و چندین نشریه خوزستان و کشور ،دیگر همکاران شما آقایان رحیم آورچه مجری توانمند، وحید اورکی خبرگزاری فارس ، مهدی زدوار عکاس برجسته،میلاد و مجتبی کاییدی عصر ایذه، حمید اسکندری تسنیم، حبیب آل محمدی آوای ایذه که بدون چشمداشتی برای ورزش این شهر قلم زدند .
تشکر از خانواده های ورزشکاران ، روسای هیات های ورزشی ، مربیان ،پیشکسوتان ، تشکر از مدیر کل محترم اداره کل ورزش و جوانان خوزستان جناب کیانی زاده ، جناب نصیری معاونت منابع انسانی و جناب علیشاهی معاونت فنی ورزشی تشکر ویژه از مهندس علی بابا احمدپور شایسته مردی که خدمات زیادی به ورزش به خصوص کشتی ایذه داشت کمتر کسی پیدا می شود که برای ورزش هزینه کند اما وی با بزرگ منشی که داشت تیم کشتی سینا صنعت ایذه را تاسیس کرد و در دو آوردگاه مهم لیگ برتر و جام باشگاه های جهان شرکت داد و بازتاب خوبی درپی داشت
از همکاران پرتلاش خودم در اداره ورزش و جوانان ایذه که با کمترین حقوق وقت بیشتری را صرف ورزش می کنند .از نیروی انتظامی و در راس آن جناب سرهنگ رضا محمدزاده فرمانده محترم نیرو انتظامی ایذه و دیگر همکارانشان که در برقراری نظم و امنیت استادیوم و بازیها همکاری بسیار خوبی داشتند ،تشکر از نیروهای زحمتکش و خستگی ناپذیر فوریت های پزشکی خصوصا آقای بداغی ، تشکر از جناب احمدی مدیریت محترم آموزش و پرورش ایذه که در برگزاری چندین مسابقات و اسکان تیم ها همکاری زیادی داشتند ،قدردانی از محبت های حجت السلام والمسلمین حاج آقا سید کمال موسوی دانشمند فرهیخته و امام جمعه محبوب شهرمان ،سپاس از تلاش های مهندس قلاوند فرماندار سابق و جناب مهندس علیخانی پور فرماندار جدید ، تشکر از جناب حسین کیانی معاون محترم فرماندار ایذه که همیشه در مراسم های استقبال و تحلیل از ورزشکاران حضور پر رنگی داشت قدرانی از حمایت های همه جانبه سرهنگ طونی فرمانده سابق نیرو انتظامی ایذه، تقدیر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی ایذه که در تمامی مراسمات اداره ورزش و جوانان همکاری خوبی داشتند ،تشکر از جناب رضا صیدالی رییس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه،  تشکر از اعضای محترم شورا شهر به خصوص مهندس ایمان داودی که همیشه پیگیر مشکلات ورزش ایذه می باشند ،یه تقدیر و تشکر فراوان از جناب باباپور شهردار سابق و جناب بهرامی شهردار فعلی و کلیه عزیزان خیر و دلسوز واقعی ورزش و خانواده ام که در طول این 5 سال دوری و خستگی هایم را تحمل کردند تشکر و قدرانی می کنم .
مصاحبه گرفته شده، توسط فیروز بیگلری ایذه


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG