1403/01/09 23:31


1965
تاریخ انتشار: 1393/06/09 15:52
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
ˈعبدالرحیم مغینمیˈ افزود: بر اساس مطالعات اخیر و اجرای طرح های آزمایشی در منطقه شوش و دزفول آب های شمال برای تولید خوب و پایدار ماهیان خاویاری مناسب است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان مدیرکل شیلات خوزستان از صدور مجوز سرمایه گذاری به میزان سه هزار میلیارد ریال برای تولید و پرورش ماهیان خاویاری در شمال این استان خبر داد.
سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی برای تولید ماهیان خاویاری در خوزستان

ˈعبدالرحیم مغینمیˈافزود: بر اساس مطالعات اخیر و اجرای طرح های آزمایشی در منطقه شوش و دزفول آب های شمال برای تولید خوب و پایدار ماهیان خاویاری مناسب است.

وی از تولید گوشت ماهیان خاویاری در حدود 130تن برای سال جاری و 30تن در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان تولید در دو واحد پرورش ماهیان خاویاری صورت گرفته است.

مغینمی گفت: برای تولید یک هزار و 500 تا دو هزار تن ماهیان خاویاری مجوز تاسیس شش مزرعه در اندیمشک، دزفول و شوش صادر شده است.



وی افزود: چون مجوز تاسیس صادر شده باید تسهیلات لازم به این منظور توسط متقاضیان دریافت و کارهای زیربنایی را شروع کنند.

مغینمی گفت: این ظرفیت خوبی است و تا چهار سال آینده محقق شود.

وی مجموع مزارع پیش بینی شده برای این کار را یکصد هکتار اعلام و اضافه کرد: سیستم در این مزارع مدار بسته و به صورت سالنی است.

مغینمی افزود: به مدیریت آب در این مزارع هم نیازی نیست چرا که آب در ابتدا وارد حوضچه ها و بعد از خروج دوباره تصفیه و به سیستم باز می گردد و مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: با توجه به مجوزهایی که در این زمینه توسط استان های شمالی کشور گرفته شده خوزستان در صدور مجوز پرورش ماهیان خاویاری استان سوم کشور است.

منبع ایرنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG