1403/01/09 14:55


202197
تاریخ انتشار: 1397/01/22 19:57
مشکل مالکیت اراضی شهر لیکک در نشست مشترک مسئولین استانی و شهرستانی بررسی شد

به گزارش عصرجهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد،در این نشست  دکتر محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی به اتفاق  فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سنایی فرماندار بهمئی و حجت الاسلام افروغی امام جمعه لیکک که در سالن جلسات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزارشد مشکل اراضی شهری ، مالکیت ، صدور سند زمین ها و منازل مسکونی این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

سایت استانداری هم به نقل از عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نوشت: همه تلاش ها را بکار می گیریم تا با تعامل و روال  قانونی این مشکلات را برطرف سازیم.
فرمانداری بهمئی هم گفت: این موضوع قریب به 10 سال است که وجود دارد و وقت بسیاری از مسئولین و مردم را گرفته و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
سنایی افزود: شاید نتوانیم بگوییم که حق با مردم است ولی می توان گفت مردم در این مسئله گناهی ندارند و بیشتر اراضی مورد نظر سابقه کشاورزی داشته و باید همه تلاش کنیم تا به نوعی این مشکل رفع شود.
وی گفت: در سنوات گذشته قریب  به 900هکتار از اراضی شهر لیکک منابع ملی اعلام شد که 250هکتار آن در داخل و نزدیک به 650هکتار دیگر در حریم اطراف شهر قرار دارد و به لحاظ قانونی  در حیطه مالکیت اداره راه و شهرسازی است.
سنایی بیان کرد: اداره راه و شهرسازی بعد از تملک اراضی مذکور، اجازه هیچگونه ساخت و سازی در محدوده اراضی موصوف به مردم نمی دهد.
به گفته وی، در صورت رفع نشدن این مشکل، مردم باید برای رسیدن به سند مالکیت اراضی خود قیمت به روز زمین ها را پرداخت کنند.
فرماندار یادآور شد: این اقدام مشکلات زیادی را در سطح شهر لیکک به وجود آورد که مهم ترین مشکلات مربوط به اخلال شدید در خرید و فروش زمین ها و توقیف ساخت و ساز در این شهر و عدم صدور سند مالکیت منازل مسکونی واقع در این حریم می باشد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG