1403/01/10 16:46


202509
تاریخ انتشار: 1397/02/10 00:31
دکتر قنبری که در کلاس آموزشی سفیران سلامت شهرستان بهمئی سخن می گفت اظهار داشتند: مهمترین استرسورها در محیط آموزش و پرورش شامل: انگ زنی، قضاوت و پیشداوری، انتقاد شدید کردن، عبوس بودن خود فرد، توزیع ناعادلانه امکانات، احساس محبوب نبودن در محل کار می باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصرجهان،  کلاس آموزشی سفیران سلامت با موضوع اضطراب، استرس و افسردگی در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با حضور مدیر آموزش و پرورش و دیگر پرسنل این اداره و تعدادی از فرهنگیان برگزار گردید.


در این کلاس اموزشی دکتر قنبری مدرس این دوره ضمن تبریک پیشاپیش روز معلم، آثار منفی استرس را یادآوری کرد و گفت: یکی از مهمترین محصولات استرس اختلال جنسی است. همچنین عدم تمرکز در محیط کار، اختلال خواب، فشارخون بالا، عرق کردن کف دست را از محصولات استرس دانست.
 وی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات استرس،اضطراب است.
وی گفت: کشور ما کشور شادی نیست و دارد به سمت افسردگی پیش می‌رود.
دکتر قنبری در ادامه مهمترین استرسورها در محیط آموزش و پرورش را بیان فرمود که شامل: نژادپرستی، انگ زنی، قضاوت و پیشداوری، انتقاد شدید کردن، عبوس بودن خود فرد، توزیع ناعادلانه امکانات، احساس محبوب نبودن در سرکار دانست.


این مدرس روانشناسی در ادامه گفت: نیازهای بشر امروزی، نیازهای روانی هستند نه نیازهای مالی و فیزیولوژی، پس باید به نیازهای روانی معلمان هم توجه داشته باشیم.
 دکتر قنبری در ادامه راه های خروج از این موقعیت را عنوان کرد: امید به آینده داشته باشیم( امید به خودت، به دنیا و به آینده)، امید به ماندگار نبودن شرایط ناعادلانه، صادر نکردن دستورات متناقض از سوی مسئولان آموزش و پرورش، انعطاف پذیر بودن، ایجاد برگزاری جلسات عاطفی.
 ایشان در پایان یادآور شد: مطمئنا با توجه به این شرایط و این مشکلات وجود روانشناس برای آموزش و پرورش ضروری است

خبرنگار/سیروس بزمی




Copy Right 2013 Artmis.ORG