1403/01/09 15:54


2092
تاریخ انتشار: 1393/06/22 17:31
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
گرافیست ایذه ای به چهارمین جشنواره بین المللی خوشنویسی و تایپوگرافی (Rutenia) 2014 اوکراین راه یافت.


آثار رشید کیوانی طراح گرافیک اهوازی و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در بخش لوگو با سه اثر، بخش آرت بوک با دو اثر و بخش پوستر با چهار اثر جواز ورود به جشنواره بین المللی خوشنویسی و تایپوگرافی (Rutenia) 2014 اوکراین را دریافت کرد.

رشید کیوانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چهارمین جشنواره بین المللی خوشنویسی و تایپوگرافی (Rutenia) 2014 اوکراین امسال با شعار زمین برای سکونت تمامی ملل و اقوام است برگزار می شود. این جشنواره در 6 بخش شامل خوشنویسی، لوگو (نشانه)، فونت جدید، پوستر، آرت بوک و رسانه است.

وی افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره 30 شهریور ماه سال جاری در سالن همایش موسسه هنرهای تزئینی و طراحی کاربردی اوکراین برگزار می شود. طی سه روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه یعنی 28، 29 و 30 شهریور ماه تمامی راه یافتگان به جشنواره در فضای باز محل برگزاری اختتامیه جشنواره به انجام فعالیت خوشنویسی و تایپوگرافی در حضور بازدید کنندگان می پردازند.

کیوانی تصریح کرد: هدف این جشنواره ترویج خوشنویسی و تایپوگرافی در جامعه بوده و  تلویزیون و رادیوی اوکراین  نیز با هدف جذب مخاطب گسترده و تبادل تجربیات با ارزش هنرمندان برنامه اجرای زنده آثار هنری در فضای باز را انعکاس می دهد.

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم این جشنواره گسترش محدوده شرکت کنندگان و جمع آوری آثار خوشنویسی و تایپوگرافی کهن از خط های لاتین، عربی، چینی، سانسکریت و حروف مدرن دیگر زبان ها در قالب ترکیب های خوشنویسی فونت های جدید و آشنا کردن مخاطبان با حروف و فرهنگ های مختلف در طی روزهای برگزاری جشنواره است.

منبع: خبرگزاری مهر




Copy Right 2013 Artmis.ORG