1403/01/31 02:32


212757
تاریخ انتشار: 1397/02/23 21:05
مدیرکل جدید حوزه استانداری خوزستان
علی عماد مدیرکل جدید حوزه استانداری خوزستان: منتقدین و مخالفینی که فکر می‌کنند استاندار نباید در کار خود موفق شود، فرصت را از مردم می‌گیرند. ما باید نقد خود را داشته باشیم و به پیشرفت استان کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، غلامرضا شریعتی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مدیرکل پیشین حوزه استانداری خوزستان، اظهار کرد: تجارب و نقش اثرگذاری ایشان در حوزه‌های مختلف برای من داشت و ما همچنان از تجارب و تخصص استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: حسن خلق، گذشت و انصاف در قضاوت از مشخصات بارز ایشان است و اقداماتی که در حوزه استاندار انجام می‌داد و کارهایی که مدیریت می‌کرد موجب می‌شد بسیاری از مشغله‌های من کم شود. زحمات ایشان در حوزه‌ها و مدیریت‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و سوابق اجرایی گسترده ایشان کمک می‌کرد تا علاوه بر انجام مسوولیت‌های حوزه استاندار، هماهنگ‌کننده‌ی استاندار، معاونین و مدیران کل باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: من از سال 81 با ایشان آشنایی داشتم و در این مدت نیز کارهایی که نیاز به پیگیری داشتند و پروژه‌های بزرگ و موثر را در دست داشتند و پیگیری می‌کردند.

شریعتی تصریح کرد: امیدواریم تجربه گرفتن‌ از کارها باعث پیشرفت و توسعه رفاه استان و مردم شود و همه در کنار هم خواهیم بود و از توان و قدرت خود استفاده خواهیم کرد تا امور به خوبی انجام شود.

علی عماد مدیرکل جدید حوزه استانداری خوزستان نیز در این مراسم بیان کرد: به طور قطع، مقام عالی دولت در استان، مخالفان و موافقانی دارد. برخی از مخالفان استدلال‌هایی داشتند و برخی استدلال منطقی نداشتند و منافع شخصی را مدنظر قرار دادند. مخالف پذیرفتنی است و یک کار بزرگ نمی‌تواند مخالفانی نداشته باشد.

مدیرکل حوزه استانداری خوزستان افزود: عده‌ای نیز منتقد هستند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول منتقد منصف هستند که هم نیمه پر و هم نیمه خالی لیوان را می‌بینند. دسته‌ای نیز منتقد بی‌انصاف هستند که تنها قسمت خالی لیوان را می‌بینند. مخالفین نیز لیوان را به طور کامل خالی می‌بینند.

عماد تصریح کرد: منتقدین منصف واقفند که استاندار در طول این دو سال چه اقدام عظیم و گسترده‌ای در استان انجام داده است و نقد آن‌ها بسیار سازنده است. صحبت من با مخالفانی است که نه بر اساس نگاه عمیق به عملکرد فرد، بلکه بر اساس اعتقاداتی که برای خود ترسیم کرده‌اند، مخالفت می‌کنند.

وی عنوان کرد: من دست منتقدین منصف را می‌بوسم و از آن‌ها درخواست دارم استانداری و عملکردها را نقد کنند. امروز استان ما نیاز به تلاش زیادی دارد. در سال‌های گذشته خوزستان در بسیاری از بخش‌ها دچار عقب‌ماندگی شد که باید جبران شود. ما فرصت ایستادن نداریم و باید پویا باشیم.

مدیرکل حوزه استانداری خوزستان گفت: منتقدین و مخالفینی که فکر می‌کنند استاندار نباید در کار خود موفق شود، فرصت را از مردم می‌گیرند. ما باید نقد خود را داشته باشیم و به پیشرفت استان کمک کنیم. اقداماتی که استاندار انجام داده است، زیرساختی و گسترده است. اما برخی دکتر شریعتی را به دلیل اینکه با مردم حضور عینی و مستمر دارد، نقد می‌کنند در حالی‌که این رفتار در کشورهای پیشرفته، پذیرفتنی است. این روحیه باید در بین تمام مدیران ایجاد شود.

عماد تصریح کرد: تلاش من این است که هم با مخالفان و هم با منتقدان در ارتباط باشیم. از رسانه‌ها نیز درخواست داریم که واقعیت‌های موجود را به اطلاع مردم برسانند و مدیران تلاش کنند که این شرایط را با ارتباط مستمر با مردم ایجاد کنند. از اشکالاتی که وجود دارد، این است که مراجعان تمام دستگاه‌های استان، به استانداری مراجعه می‌کنند که نشان‌دهنده ضعف‌های ارتباطی بین مردم و مسوولان است که باید اصلاح شود.

همچنین سید لطف‌الله هاشمی، مدیرکل پیشین حوزه استانداری خوزستان با اشاره به سابقه آشنایی خود با استاندار خوزستان، اظهار کرد: در دومین روزی که ایشان به عنوان استاندار منصوب شد، طرح مدیریت حوزه استاندار را عنوان کرد که نشانگر حسن اعتماد ایشان بود.

وی افزود: ابلاغ بازنشستگی من در روز 27 اسفند 96 صادر شد و من به استاندار گفتم آمادگی دارم که فردی در جای من قرار گیرد و این امر را تا هفته گذشته یادآوری می‌کردم تا بالاخره این اتفاق افتاد.

مدیرکل پیشین استانداری خوزستان با اشاره به سوابق اجرایی خود، عنوان کرد: من فعالیت در بخش های مختلف از جمله فرمانداری را تجربه کرده ام همچنین 26 سال معاون سازمان برنامه و بودجه و شش سال نیز رییس سازمان مرکز آموزش مدیریت دولتی بودم و علاقه‌‌مندی من به طور عمده به فعالیت‌های پژوهشی بود؛ هیچ‌گاه برای تصدی سمت‌ها تلاشی نداشتم.

در این مراسم، علی عماد به عنوان مدیرکل جدید حوزه استانداری خوزستان معارفه و از زحمات سید‌لطف‌الله هاشمی، مدیرکل پیشین حوزه استانداری خوزستان تقدیر شد




Copy Right 2013 Artmis.ORG