1403/01/09 13:13


212781
تاریخ انتشار: 1397/02/25 01:45
وزیر کشور حکم شهرداری محمدعلی افشانی را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حکم سیدمحمد علی افشانی (معاون سابق وزیر کشور) به عنوان شهردار تهران، خيلي زودتر از پروسه هاي مرسوم، توسط وزير كشور امضا شد.
در رای گیری صبح روز یکشنبه شورای شهر تهران، افشانی توانست با کسب 19 رأی بعنوان شهردار تهران انتخاب شد
افشانی برنامه های خود را در قالب 14فصل با شعار "شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر" به شورای شهر ارائه کرد

محمدعلی افشانی کیست؟

سید محمدعلی افشانی سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد
سید محمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. وی همچنین در هشتم خردادماه سال ۱۳۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی» از سید محمد خاتمی دریافت کرد. او در سال ۱۳۹۲ گزینه استانداری خوزستان بود، اما عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان شد.
با آغاز زمزمه‌هایی در مورد انتصاب محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس، ۱۸ نماینده مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به انتصاب افشانی به عنوان استاندار جدید فارس صحن علنی مجلس را ترک و استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس نموده و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور وقت را به استیضاح تهدید کردند. اما در نهایت با مقاومت عبدالرضا رحمانی فضلی، در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۴ افشانی رسماً استاندار فارس شد.


بیوگرافی سید محمدعلی افشانی
سید محمدعلی افشانی (متولد استان کهگیلویه و بویراحمد) سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم می‌باشد.
وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.





Copy Right 2013 Artmis.ORG