1403/01/09 18:17


212798
تاریخ انتشار: 1397/02/26 00:55
سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در چند روز گذشته، نامه‌ای با موضوع عقد قرارداد پرسنل به دبیرخانه شهرداری ارسال کرده که در آن استخدام ۵ مدیر جدید آنهم قبل از حضور شهردار جدید را تصویب کرده است.

ایلنا نوشت: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در هفته اخیر اقدام به استخدام ۵ نیروی جدید در سطح مدیرکل کرده است. این افراد که همگی نسبت فامیلی نزدیک با مدیرانِ سطوح بالای کشور دارند، قبل از حضور شهردار جدید جذب این سازمان شده‌اند.

براساس سندی که به دست خبرگزاری ایلنا رسیده است، سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در چند روز گذشته، نامه‌ای با موضوع عقد قرارداد پرسنل به دبیرخانه شهرداری ارسال کرده که در آن استخدام ۵ مدیر جدید آنهم قبل از حضور شهردار جدید را تصویب کرده است.

آن‌گونه که از محتوای نامه برمی‌آید، تاریخ درخواست و ثبت نامه، ۱۹ اردیبهشت و تاریخ دریافت آن نیز همان روز بوده است. جالب‌تر آنکه تاریخ موافقت و شروع به کار مدیران جدید تنها ۳ روز بعد بوده است. یعنی فرآیند استخدام مدیران شهرداری در دوره سرپرستی حسینی مکارم، با رتبه‌های ۱۷ و ۱۸ فقط سه روز طول کشیده است.



این اتفاق درحالی افتاده است که ابراهیم شیخ (مدیر منابع انسانی شهرداری تهران) در گفت‌گویی کوتاه درباره استخدام‌های شهرداری اعلام کرده بود که شهرداری تهران استخدامی جدید ندارد اما سازمان بازنشستگی که البته زیرمجموعه منابع انسانی محسوب می‌شود، پیش از حضور شهردار جدید با حضور نیروهای جدید به‌عنوان مدیر موافقت کرده است.

بر پایه قوانین شهرداری، نیروهای پرسنلی زمانی بیش از ۱۵ سال را باید در شهرداری بگذرانند تا بتوانند به رتبه ۱۷ یا ۱۸ برسند، این درحالی‌ست که قرارداد استخدامی نیروهای جدید از همان آغاز با رتبه ۱۷ بسته شده است.

شهربانو امانی (عضو شورای شهر تهران) هم در واکنش به انتشار این اسامی با تاکید بر اینکه باید صحت و سقم این اسامی تایید شود، هرگونه استخدام خارج از اصول را منتفی دانسته و گفت: شعار محوری شورای پنجم شفاف‌سازی است و این به معنای شفافیت در همه امور است. همه امور مالی، قراردادها و استخدام‌ها باید شفاف و روشن باشد و مردم باید بدانند شهرداری در چه شرایطی است. شهرداری بیش از نیاز خود نیرو دارد و با انباشت نیرو مواجه است و میزان نیرو در این سازمان در حد استاندارد نیست.

امانی ادامه داد: از آغاز کار شورای پنجم، بحث بر سر این بود که میزانِ نیروی انسانی بسیار زیاد است و وابستگان برخی افراد وارد شهرداری شده‌اند. این موضوع یکی از چالش‌های جدی شورای شهر و شهرداری تهران است. قرار نیست تعدیل نیرو در شهرداری اتفاق بیفتد اما یک عده "یواشکی" با رابطه‌‌بازی، افرادی را استخدام کنند، آن‌هم افرادی که هیچ فرایند و سلسله‌مراتبی را طی نکرده‌اند. این اقدام چه در دولت چه در شهرداری بسیار ناپسند است. شورا و جامعه به هیچ وجه این اتفاقات را نمی‌پسندند، توسط هر کسی هم باشد، فرقی نمی‌کند.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه اگر قرار است در شهرداری تعدیلی هم صورت گیرد باید در شرایط مساوی، عادلانه و طبق ضابطه باشد، افزود: شورا باید از میزان نیروهای ورودی به شهرداری گزارشی تهیه کند و این کمیسیون تخصصی باید این موارد را لحاظ کند. مواردی این چنین نهایت سوءاستفاده از مرحله‌ی گذار است و معاونت منابع انسانی باید ورود پیدا کرده و به شهرداری گزارش دهد.

معاونت منابع انسانی شهرداری تهران نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا، هرگونه اظهارنظر در این رابطه را منوط به بررسی بیشتر دانست.




Copy Right 2013 Artmis.ORG