1403/01/09 21:28


212822
تاریخ انتشار: 1397/02/28 00:13
نامه نیوز نوشت: عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: موافقان رقابت برای کسب کرسی ریاست می گویند مماشات بیش از حد لاریجانی با دولت استقلال مجلس را زیر سئوال برده است.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با نامه نیوز درباره نحوه حضور فراکسیون نمایندگان ولایی در انتخابات هیأت رئیسه مجلس گفت: دوستان اصولگرا نظرات مختلفی داشتند، برخی می گویند مستقل ورود کنیم، برخی دیگر روی ائتلاف با دیگر فراکسیون ها بحث داشتند اما هنوز مباحث به جمع بندی نرسیدیم.

وی درباره تصمیم فراکسیون نمایندگان ولایی برای رقابت در سطح ریاست اظهار کرد: برای رقابت در سطح ریاست هنوز به جمع بندی نداریم اما در سطح نواب رئیس، دبیران و کارپردازان رقابت خواهد شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره میزان جدی شدن پیشنهاد رقابت بر سر کسب کرسی ریاست مجلس در این فراکسیون گفت: نظراتی وجود دارد اما این نوع نظرات ضعیف است.

وی درباره احتمال رأی ندادن برخی اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی به نامزد فراکسیون برای کسب کرسی ریاست مجلس بیان کرد: اگر در نهایت روی مسئله رقابت برای کسب کرسی ریاست به تفاهم برسیم، رأی گیری می شود و اگر به تصویب برسد اعضا تمکین می کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس درباره میزان اقبال در فراکسیون نمایندگان ولایی به پیشنهاد رقابت مستقل بر سر کسب کرسی ریاست گفت: باید مقداری صبر کرد چون جهت گیری ها هنوز کاملا روشن نیست، در مجموع به نظرم اقبال به این دیدگاه ضعیف است.

وی درباره استدلال گروه حامی رقابت مستقل بر سر کسب کرسی ریاست مجلس در فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: مجلس دهم نسبت به دوره های قبل اُفت دارد، نمونه اش هم این است که سه وزیر پایان اسفند 96 استیضاح شدند اما هر سه دوباره رأی اعتماد گرفتند در حالیکه باید از ترکیب کابینه بیرون می رفتند. دلیل دیگر ضرورت تصویب برخی طرح ها همچون برگرداندن اموال نامشروع در مجلس است.

کوچکی نژاد اضافه کرد: حامیان رقابت مستقل برای کسب کرسی ریاست مجلس معتقدند مماشت ریاست مجلس با دولت بیش از حد است و استقلال مجلس را زیر سئوال برده بنابراین دنبال رقابت با آقای لاریجانی هستند.

وی درباره میزان تغییرات هیأت رئیسه مجلس برای سال سوم افزود: معتقدم تغییرات زیاد خواهد بود حتی در نواب رئیس هم تغییر را شاهد خواهیم بود. البته آقای پزشکیان می ماند اما احتمال تغییر آقای مطهری خیلی زیاد است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG