1403/02/01 18:55


212824
تاریخ انتشار: 1397/02/28 14:40
حمدالله مبشری نوشت: انسان شگفت زده در نهایت جَو زده، و دچار غفلت و همراه امواج، راه اکثریت که همان اعوجاج است را اختیار می کند!! چنانجه اکثریت در کربلا برای ذِبح حقیقت از هم سِبقت می گرفتند!! و بزرگترین تراژدی تاربخ را رقم زدند!!

عصرجهان؛ حمدالله مبشری-اگر به سیر تکاملی و بعضا تکراری جهان با خاطری آسوده توجه کنیم!! هیچگاه شگفت زده نمی شویم!! و خود را آویزان صدایی صوت کریه الاصوات نمی کنید!!!پس به جهان بر اساس طبیعتش نگاه کنیم !! تا نگاهمان به خطا نرود! آنهای که بشریت را گرفتار اعوجاج کردند در اقلیت هستند!! و آنهایی که گرفتارند در کثرت!! در نتیجه رنجوری و مهجوری انسان قرن 21 رقم خورد!!
 البته خاصیت دنیا از روز اول خلقت تا آخرش همینگونه بود و ادامه دارد!!! کسانی که در طول تاریخ نگاهشان به جهان و مکاتب الهی از روی اعوجاج بود مسیر تکامل بشریت را به بی راهه بردند تا از قبل آن تراژدی های هول ناکی رقم خورد!!!
مسیحیت که امروزه جمعیتی میلیاردی دارد در رسالت عیسی مسیح (روح الله) به بشریت تجدید عهد شد!! اما!!!در نهایت در اثر نگاه های بد اندیش آن صاحب رسالت را به صلیب کشیدند (البته بَدل او را چون او غایب شد و هنوز زنده است) !!
در عصر مسیحیت مردم طاقت نگاه مثبت را از دست دادند!! و آن شد که طرفدارانش اختلاف کردند و حتی کتاب او را به چهار روایت متفاوت نقل کردند که امروز انجیل بر خلاف قرآن در چهار نسخه متفاوت از هم، چاپ، و وجود دارد!! نتیجه آن تجدید میثاق دیگری بنام اسلام رقم خورد
 و اما اسلامی که امروزه یک و نیم میلیارد طرفداری دارد!! در پایان عمر آن صاحب رسالت و رسول مهربانی ها آن حضرت را به اتهام هزیان محکوم کردند!!! و یاران و اکثر صحابه اش (بعضا از روی غفلت) حاضر نشدند در تشییع اش شرکت کنند!! عده قلیلی در تشییع بودند!!!و عده کثیری در سقیفه بنی ساعده جمع شدند و برای خلافت به جنگ و ستیز مشغول شدند!!! اینجاست که یاد آوری نمودم باید نگاه به جهان از روی طبیعتش باشد نه تقلیدی و یا از روی اعوجاج!! پس جهان امروز را سطحی نگاه نکنیم!! و با یک تحلیل ساده نگوییم که آخر و عاقبت اسلام مَلعبه دست کسانی مثل آل سعود و...دیگران است!!! اکر اینگونه توجه و تحلیل کنیم!! همان تمرین و تقلید صدایی انکر الاصوات است!!
حقیقت اسلام ولو در اقلیت زنده است!!چرا که خدا زنده و ولی خدا حاضر و ناظر
از نگاهی دیگر باید توجه نمود!! حضرت علی( ع) که افتخار عالم و آدم و منجی نجات اسلام در صدر بود!!! وقتی در محراب به شهادت رسید عوام الناس اعلام کردند، محراب!!علی و محراب!! غاصبان و حاکمان او را رافضی و امروز هم در برخی جاها  طرفدارانش را رافضی می‌نامند!!
نگاه به این حوادث باید انسان را شگفت زده نکند!! انسان شگفت زده در نهایت جَو زده، و دچار غفلت و همراه امواج، راه اکثریت که همان اعوجاج است را اختیار می کند!! چنانجه اکثریت در کربلا برای ذِبح حقیقت از هم سِبقت می گرفتند!! و بزرگترین تراژدی تاربخ را رقم زدند!!
و اما امروز و بشر گرفتار قرن 21
و از همه مهمتر ایرانی گرفتار!!!!
باید از تجربه ی گران سنگ تاریخ عبرت گرفت!! و نگذاریم گرفتار تکرار تاریخ شویم!! به یقین انسان قرن 21 پیچ هایش شُل گردید!!و ایرانی گرفتار قرن 21،به خصوص جوانان این آب و خاک در خطر سقوط گردابی شدند که مانند سراب افسونگری می کند
آزمون سخت تاریخی در کمین انهاست!! چرا که مقلدان اعوجاج قلیلند و هوشیار!! و مقلدین ساده اندیش کثیراند و در خطر!! در نتیجه حال و روز ایرانی گرفتار در بین زمین و آسمان!! و اسیر فضایی مجازی!! مانند حال روز عاشق رنگ پریده است. آخه عاشق در سفر عشق کوه می کند!! اما عاشق فضایی مجازی، عشق تو خای!! و بی حالی!! است
ایرانی گرفتار!! شب و روزش جابجا شد!! از انسانی که شب و روزش جابه جا شد چه انتظاری می رود؟!! قضاوتش، تحلیلش، رفتارش، و... متاثر از این جا به جایی است!! وقتی نگاه کارشناسی به رفتار در فضایی مجازی شود!! به وضوح دیده میشود که میزان نگاه و قضاوت از حاکمیت، انتقاد از مسئولین، انتخابات ها و حتی خانواده و مسئولیت پذیری و در نهایت معدل خدمت رسانی این انسان قرن 21 یه نگاه مخاطره انگیز است!!!
باید حاکمیت حساس شود و نگذارند تاریخ تکرار شود!! البته و صد البته!! سیستم مدیریت کشور نیاز به خانه تکانی از درون به شکل جدی وعملی دارد!!! تا این خانه تکانی به صورت واقعی شکل نگیرد،و سیستم مدیریت کشور اصلاح نکردد!! نمیتوان بستر اصلاح مردم را بوجود آورد!!
 اعتماد مردم بالاترین دست آورد حاکمیت است که باید مردم به این باور برسند تا بتوان جامعه را از خطر فتنه های دوران و دشمنی دشمنان و.... واکسینه نمود.
 اگر حاکمیت دیر بجنبد نمی توان از تکرار تاربخ و تراژدرها تاریخی جلو گیری نمود!! امروز سیر افکار عموما گرفتار شایعه ی آغشته به فتنه داخلی و خارجی است و قبل از آنکه افکار عمومی میزان را با حق بسنجند!! عمکلرد فردی را ملاک قضاوت خود قرار میدهند، غافل از خطر و دام فتنه تاریخی، اصل شایعه و شایعه پراکنان هستند!!
سریعترین رسانه (فضایی مجازی) عامل گرفتار ایران و ایرانی شد !!!
این تحلیل به معنی مخالفت با تکنولوژی و آثار مثبت آن نیست!! بلکه قضاوت بر اساس عملکرد غلط و آثار طبیعی این رسانه است!! این خاصیت دنیا برای همه آزمون سختی است!! نسل ها و عصرها همیشه در آبستن مخاطرات زمان خود به تکامل و یا انحطاط میرسند!! پس بر لب جویی نشین گذر عمر ببین!! و گذر روزگار آدمیت را!!!
🏵به درود یادمانها🏵
حمدالله مبشری

 مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید




Copy Right 2013 Artmis.ORG