1403/02/05 02:32


212830
تاریخ انتشار: 1397/02/28 17:16
نخستین گردهمایی گروهی از رسانه های استان بامحوریت بررسی نامتوازن محلات کلان شهراهواز درمحل همایش های رسانه نوشتاری "اقتصاد بومی خوزستان" برگزارشد.

عصرجهان؛ محمدابولیان (نوروزی)- نخستین گردهمایی گروهی از رسانه های استان بامحوریت بررسی نامتوازن محلات کلان شهراهواز با حضور اساتید دانشگاهی، کارشناسان، اصحاب رسانه و چهره هایی همچون دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز،کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی، دکترخون میرزایی سرپرست فرمانداری، مهندس محمدجعفر فلسفی رییس شورای اسلامی شهر اهواز،سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان درمحل همایش های رسانه نوشتاری اقتصاد بومی خوزستان برگزارشد.


غلامرضافروغی نیا مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد بومی خوزستان ، همچنین دکتر جعفر مرشدی ازاساتید دانشگاه شوشتر، دکتر منوچهر جوانمردی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی استان و دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس به ترتیب با به چالش کشاندن توسعه نامتوازن شمال و جنوب استان بویژه شرق و غرب اهواز ،چهره ی نامطلوب ورودی و خروجی ها شهر،به غرق درآمدن ورودی های شهر توسط باجه داران و مشکلات امنیتی در برخورد با آنها،همچنین رشد قارچ گونه باجه های به ظاهرمطبوعاتی که از بدو شکل گیری شورای اسلامی تاکنون چهره ی نامطلوبی از شهر به نمایش گذاشته و ضعف و عدم قاطعیت در برخورد و جمع آوری کانکس ها ،رشد بی رویه حاشیه نشینی و افزایش تبعات و ناهنجاریهای اجتماعی ... همچنین سوء مدیریت شهری در عدم توسعه کافی در محلات شهری طی سه دهه بعد از جنگ وعدم برنامه ریزی برای درآمدهای پایدار در شهرداری ها که اکنون با فروش تراکم تامین می شود.
همچنین تبعیض بین مردم درهسته ی مرکزی شهر با حاشیه نشینان که بالغ بر یک سوم جمعیت این کلان شهر را تشکیل می دهند از مباحثی بودکه در این همایش ازسوی سخنرانان مطرح گردید


این نشست بیش از سه ساعت به طول انجامید که در انتهای آن طبق برنامه ی از پیش تعیین شده، جلسه پرسش پاسخ با حضور سرپرست فرمانداری، رئیس شورای اسلامی شهر، نماینده مردم اهواز در مجلس و دو تن از کارشناسان حوزه ی جغرافیای شهری در مورد اهداف این گردهمایی و موارد مطروحه برگزارشد،اما پرسشهای بی ربط برخی پرسشگران موجب به حاشیه کشاندن نخستین همایش تخصصی بررسی توسعه نامتوازن محلات شهر اهواز گردید. تاجاییکه میزبانان این گردهمایی و کارشناسان و میهمانان حاضر در نشست را کلافه کرده بود.


عصرجهان؛ با تقدیراز بانی چنین گردهمایی تخصصی،امید دارد این نشست ها در آتیه و درمحلات و مناطق هشت گانه کلان شهر اهواز و البته با حضورمردم، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران در جهت شناسایی عوامل عدم توسعه یافتگی و ارائه ی و به کارگیری راهکارهایی مناسب جهت زدودن چهره ی زشت محرومیت از پیکره ی این شهر ثروتمند کشورمان باشیم




Copy Right 2013 Artmis.ORG