1403/02/04 17:07


212851
تاریخ انتشار: 1397/02/29 15:01
رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی: فردوسی علاوه بر زنده نگهداشتن زبان فارسی سعی در زنده نگهداشتن نام و دیار پهلوانان ایران زمین داشت ولی در نهایت خود تبدیل به یک قهرمان ملی شد که هم اینک در قلب هر ایرانی جای دارد و هم اکنون شاهدیم که در سراسرمیهن ایران اسلامیمان همایش هایی جهت پاسداشت و گرامیداشت آن شاعر فاخر برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، همایش شاهنامه شناسی و شاهنامه خوانی با حضور فرماندار، روسای ادارت شهرستان ،روحانیت معظم ،روسای واعضای انجمن های شهرستان های گچساران و رامهرمز در شهرستان بهمئی برگزارشد


علیداد خوبی زاده سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی ضمن خیر مقدم وتقدیر وسپاس محضر همه مدعوین ومهمانان ویژه وهمچنین سخنران این همایش گفت: درآستانه ورود به ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوندو ماه تزکیه روح که فلسفه آفرینش انسان همان بٌعد روحانی است انشالله که بتوانیم دراین ماه مبارک به خود سازی واقعی برسیم .
خوبی زاده افزود:25اردیبهشت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی است که این روز را به شما دوستداران فرهنگ ایرانی وزبان فارسی تبریک وتهنیت عرض می نماییم.
وی گفت:فردوسی بزرگترین شاعر ایرانی است و اثر او که شاهنامه است ارزنده ترین ،معتبرترین و موثق ترین سند تاریخی شاهنامه و هویت ملی ماست،فردوسی کسی بود که عمر خویش را صرف زنده نگه داشتن زبان فارسی و ثبت آداب و رسوم و آیین ایرانیان درسایه خِرد وخِرد وَرزی نمود و قطع به یقین در قلب هرایرانی که عرق تعصب ایرانی را دارد جای دارد.
این مسوول فرهنگی گفت: فردوسی علاوه بر زنده نگهداشتن زبان فارسی سعی در زنده نگهداشتن نام و دیار پهلوانان ایران زمین داشت ولی در نهایت خود تبدیل به یک قهرمان ملی شد که هم اینک در قلب هر ایرانی جای دارد و هم اکنون شاهدیم که در سراسرمیهن ایران اسلامیمان همایش هایی جهت پاسداشت و گرامیداشت آن شاعر فاخر برگزار می گردد.
درپایان ضمن تشکراز دانشگاه پیام نور واحد لیکک ،رئیس انجمن شاهنامه شناسی بهمئی نواب نیک بین و همچنین روسای و اعضای انجمن های شهرستانهای گچساران و رامهرمز که در این همایش نهایت همکاری را برای برگزاری این همایش داشتند تشکر وقدر دانی میکنم




Copy Right 2013 Artmis.ORG