1403/01/31 17:57


213222
تاریخ انتشار: 1397/03/23 16:30
فرصت طلبان و افراد سودجو با راه اندازی دفاتر موقت و غیر قانونی ثبت نام و چاپ و توزیع تبلیغات نمایندگی "پذیرش متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج کشور" تا کنون صدها متقاضی تحصیل پزشکی را فریفته و پس از تشکیل پرونده های رنگین و ننگین "کلاهبرداری" به پرواز دادن متقاضیان درمانده در هوای دانشگاههای آن طرف دنیا و توصیف تفاوت رتبه بین المللی آنها ساز سخن سر می دهند...!

عصرجهان؛طهمورث منتطری-دشواری های کنکور و سرخوردگی جوانان مستعد متقاضی تحصیل در رشته پزشکی موجب رونق بازار دلالان و افراد سودجو در سراسر ایران از جمله استان های محروم با خلق مشکلات فراوان برای دانشجویان در خارج کشور و خانواده های آنان در داخل ایران گردیده است و گویا هیچ پناهگاهی برای این قبیل ایرانیان  ابن سبیل و در راه مانده نیست!
فصل جدید کنکور و  کلاهبرداری دفاتر ثبت نام اعزام به خارج فرا رسیده است .


تابلوهای مخفی متصدیان فرصت طلب این قبیل دفاتر دو باره بر سر در مغازه هایشان نصب گردیده است !
هیچ نظارتی بر عملکرد این سودجویان نبوده و اگر با ناله های دردمندانه دانشجویان گرفتار در  کمین این دلالان کسی مامور به پیگیری شود با پز قانونمندی به سالی دیگر بدرقه می شود!   
  فرصت طلبان و افراد سودجو با راه اندازی دفاتر موقت و غیر قانونی ثبت نام و چاپ و توزیع تبلیغات نمایندگی "پذیرش متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج کشور" تا کنون صدها متقاضی تحصیل پزشکی را فریفته و پس از تشکیل پرونده های رنگین و ننگین "کلاهبرداری" به پرواز دادن متقاضیان درمانده در هوای دانشگاههای آن طرف دنیا و  توصیف تفاوت رتبه بین المللی آنها ساز سخن سر می دهند...!
 مقدمه اینگونه کلاهبرداری ها جهت جذب اعتماد خانواده های محروم معمولا با تراشیدن هزاران عیب و ایراد از نظام دانشگاهی ایران و ایجاد بدبینی همراه است تا زمینه ربودن مبالغی چندین برابر موسسات رسمی را فراهم نمایند!


این دلالان آن چنان رندانه عمل کرده اند که پس از کلاهبرداری حتی تابلوها را هم جمع کرده و آثاری از آن باقی نمی گذارند!
 شیوه فریفتن این نمایندگی ها در شهرستان ها چنین بوده که  
 پس از بازار گرمی و کار چاق کنی، مدارک را برای شرکای کلاهبردار خود در تهران ارسال کرده و قراردادی به اسم آن موسسات بدون گذاشتن هیچ رد پایی از خود در این قراردادها منعقد می کنند و  پس از دریافت حق الزحمه، متقاضیان را بین سفارت و موسسات رها کرده و با فشار روحی و روانی مجبور به پرداخت وجوه و هزینه های دیگری می نمایند تا با منت دهی شاید خبری از پرونده سفارت و صدور ویزا به گوش مبارک شان بخورد!
معلق کردن بین تهران و ندیدن طرف قرارداد و تاخیر های چند ماهه و تحمل هزینه های سرسام آور و تبدیل مهربانی ها به پرخاشگری و خاموشی تلفن همراه مسئولین دفاتر شهرستانی ...تنها بخشی از شگرد های این کلاهبرداران برای چاپیدن بیشتر مردم است!
در این مرحله است که پشت پرده تعارفات و مهربانی های زمان ثبت نام و فرش قرمز پهن کردن برای این قبیل اشخاص معلوم میشود!
 به ستوه آوردن دانشجو و دوشیدن اصلی او تازه زمانی شروع می شود که وی را پس از ماه ها سرگردانی در ایران تحویل عنصری به نام "رابط" در کشور خارجی محل تحصیل می دهند. سرکیسه کردن بچه های مناطق محروم و تعهد گوش به فرمانی در پرداخت دلار، وصول وجوه غیر معمول و خارج از قرارداد تحت عنوان هزینه هتل و سرپرستی  و نانوشته های خارج از قرارداد، آغازی بر مشکلات بی پایان این دانشجویان است و معبری برای ثروت اندوزی رابطین  کلاهبردار بی رحم!
☑دستگاههای ذیصلاح
همین قدر بدانید که چنین موسسات و به ویژه دفاتر موقتی مناطق محروم خانواده های زیادی را گرفتار هزاران معضل نموده اند!
هیچ پناهگاهی برای دانشجویانی که با هزینه شخصی در خارج کشور تحصیل می کنند وجود ندارد!
هیچ سفارتخانه ای مدافع حقوق این قبیل دانشجویان در قبال ظلم غیر قابل توصیف رابطین کلاهبردار نبوده و نیست!
 هیچ وجدان بیداری از تنگ شدن حلقه محاصره دولت برای این قبیل دانشجویان نیز سخن نمی سراید حال آنکه فرزندان خود را ژن های برتر می دانند و با بورس و رانت های رفاهی آنچنانی به تحصیل گماشته اند تا آینده نیز رقیبی نداشته باشند...!
و سرانجام آنکه هیچ مقام و دستگاهی از بلاتکلیفی و دلیل برگشت نافرجام این دانشجویان آگاه نیست!
آری آنچه که البته به جایی نرسد فریاد است!
مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید




Copy Right 2013 Artmis.ORG