1403/02/01 17:07


213258
تاریخ انتشار: 1397/03/27 02:16
این بندر تحت کنترل نیروهای انصار الله ( حوثی‌ها) است و مهم‌ترین مرکز انتقال کمک‌های بین‌المللی به مردم تحت محاصره یمن است.

منابع خبری از تصرف فرودگاه شهر بندری "حدیده" یمن به دست ائتلاف تحت رهبری سعودی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد امروز- شنبه- نیروهای ائتلاف تحت رهبری سعودی کنترل فرودگاه شهر بندری حدیده را به دست گرفته‌اند.

این خبر هنوز به تایید حوثی‌ها نرسیده است.

از چهارشنبه گذشته ائتلاف تحت رهبری سعودی حملات خود را برای تصرف شهر بندری حدیده آغاز کرده است.

این بندر تحت کنترل نیروهای انصار الله ( حوثی‌ها) است و مهم‌ترین مرکز انتقال کمک‌های بین‌المللی به مردم تحت محاصره یمن است.

دولت مستعفی یمن تحت رهبری "عبد ربه منصور هادی" نیز با تایید خبر تصرف فرودگاه شهر حدیده از سوی ائتلاف تحت رهبری سعودی گفته نیروهای ائتلاف پس از تصرف فرودگاه در حال مین‌زدایی مناطقی هستند که حوثی‌ها از آن عقب نشینی کرده اند.

کنترل فرودگاه بندر

شهر بندری حدیده اهمیتی استراتژیک برای نیروهای حوثی دارد و تنها بندر دریایی است که از آن برای یمن تحت محاصره سعودی اقلام کمکی می‌رسد.

در بیش از 3 سال گذشته و همزمان با آغاز تجاوز نظامی به رهبری سعودی به یمن، دولت سعودی و همپیمانان عربی و غربی آن، یمن را تحت محاصره قرار داده و طی بمباران‌های گسترده شهرهای این کشور فقیر عربی، هزاران نفر از غیرنظامیان را کشته و یا مجروح کرده اند.

جنبش انصار الله دیروز تهدید کرد در پی تجاوز نظامی ائتلاف به رهبری سعودی برای تصرف بندر حدیده، حملات موشکی خود به عربستان سعودی را تشدید خواهد کرد.

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG