1403/02/01 12:49


213349
تاریخ انتشار: 1397/04/03 14:02
پد خندق یکی از حماسه‌های رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد است که نقطه عطفی در تارخ هشت سال دفاع مقدس این استان محسوب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسبج بهمئی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی با صدور اطلاعیه ای خبر از برگزاری یادواره سالروز "پد خندق" در بهمئی دادند

در این بیانیه آمده است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ

*گزیده بیانات مقام معظم رهبری* 

*(مدظله العالی)* *در باره دفاع مقدس* 

حماسه‏ ملت ایران در دفاع مقدس، نمایش‌گر قله ظرفیت‌هاى انسانى مردم این سرزمین خدایى است فداکاری‌ها‌ى هشت سال دفاع مقدس‏ توانست یک نظام الهى و معنوى و متّکى بر تفکّر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان را تحکیم کند..

«پد خندق» یکی از حماسه‌های رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد است که نقطه عطفی در تارخ هشت سال دفاع مقدس این استان محسوب می‌شود.

به پاس این حماسه بزرگ یادواره ای با عنوان سالروز حماسه *« رزمندگان وشهدای والامقام پد خندق»* با حضور فرمانده دلاور گردان یا رسول (ص) حماسه آفرین عملیات پد خندق سردار سرافراز سپاه اسلام سید شکرالله واهبی زاده و خاطره گویی رزمندگان حاضر در عملیات پد خندق ، خانواده‌های شهدا ، ایثارگران ،رزمندگان وعموم مردم ولایت مدار وشهید پرور شهرستان بهمئی درمسجد صاحب الزمان (عج) برگزار می گردد.

لذا جهت هرچه باشکوه برگزاری این مراسم معنوی از همه شما سروران گرامی دعوت بعمل می آید .

*زمان : ساعت ۶ الی ۸ عصر* 

*مکان : مسجد صاحب الزمان (ع)* 

*تاریخ : ۹۷/۴/۵*

*روز:سه شنبه*

معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسبج بهمئی --

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی

 

شایان ذکر است حماسه پد خندق در سال 67 در حالی توسط رزمندگان تیپ 48 فتح استان در جزایر مجنون صورت گرفت که دشمن در حال پیشروی سریع برای فتح خوزستان بود.

بنا براین گزارش افزون بر 125 نفر از رزمنده استان کهگیلویه و بویراحمد در پد خندق جانانه به مدت 16 ساعت با دشمن مقابله کردند و هرچند بیشتر آنها شهید و یا اسیر شدند اما سرگرم کردن و غافلگیری دشمن دراین موقعیت جنگی ازسوی رزمندگان استان، موجب شد دیگر رزمندگان اسلام با تجدید قوا و کسب آمادگی لازم مانع از پیشروی دشمن به سمت خوزستان شوند.

 

این حماسه جاویدان برگ زرینی درتاریخ دفاع مقدس محسوب می شود




Copy Right 2013 Artmis.ORG