1403/01/10 11:54


213452
تاریخ انتشار: 1397/04/10 01:34
شایداین بزرگترین حسرت تاریخ فوتبال نیز لقب بگیرد چراکه پیش ازاین تقریبا همه نوادرتاریخ فوتبال دنیا درهر دوره ای، این جام طلای خالص را لمس کرده بودند؛ از پله و مارادونای افسانه ای گرفته تا بکن باویر و پلاتینی و زیدان و بوفون و رونالدوی برزیلی... امشب ثابت شد فوتبال پدیده ای انفرادی نیست و حتی اگر مسی و رونالدو باشی،تنهایی و بدون برنامه تیمی به جایی نمی رسی

جام بیست ویکم امشب و در فاصله تنها چندساعت، بزرگترین جذابیت خود را از دست داد و پس از حذف دردناک لیونل مسی، کریستیانو رونالد. هم با پرتغال به یکچهارم نهایی نرسید تا دو فوق ستاره فوتبال در زمانه ما در یکشب خاموش شوند.
سلطاتین بی چون و چرایی که اقلیم فوتبال در یک دهه اخیر را به دو قسمت مساوی بین خود تقسیم کرده بودند، در یک شب غم انگیز به تنها حسرت و آرزوی زندگی ورزشی خود نرسیدند و اگر سن اوج فوتبال حرفه ای را ۳۴سال بدانیم، باید گفت دست خالی مهمترین جام موجود درعالم فوتبال را در افسوس دستان خود نگاه داشتند.
دو تیم ملی آرژانتین و پرتغال، مثل بارسلونا وآرژانتین نتوانستند این دو آدم فضایی تاریخ فوتبال را به قله فوتبال ملی برسانند و شاید این بزرگترین حسرت تاریخ فوتبال نیز لقب بگیرد چراکه پیش از این تقریبا همه نوادر تاریخ فوتبال دنیا در هر دوره ای، این جام طلای خالص را لمس کرده بودند؛ از پله و مارادونای افسانه ای گرفته تا بکن باویر و پلاتینی و زیدان و بوفون و رونالدوی برزیلی.
حالا جام جهانی در روسیه بدون مسی و رونالدو ادامه خواهد داد و اگر روسیه هم امروز به دست اسپانیا حذف شود، تماشاگران و هیجان طرفداران میزبان هم از خیابان های شهرهای میزبان رخت خواهد بست. به نظر می رسد جام جهانی قطر در بهترین حالت و خوشبینانه ترین احتمال، رونالدو و مسی پابه سن گذاشته و دورافتاده از اوج را خواهد دید.
رونالدو که در اولین حضورش در جام جهانی در سال 2006، با این تیم به جمع چهار تیم پایانی رسید، در سه جام بعدی، حتی در رسیدن به جمع 8 تیم نهایی هم ناکام بود. در مقابل لیونل مسی تنها رقیب دوران حرفه ای کریس، تا یکقدمی جام در دوره گذشته رفت اما در مصاف با آلمان دستش از جام کوتاه ماند. رونالدو البته یورو۲۰۱۶ را فتح کرد تا ویترین جام های ملی اش خالی نباشد. او یک بار هم تجربه باختن فینال جام ملتهای اروپا را دارد که بعد از جام جهانی، مهمترین تورنمنت فوتبال جهان شناخته می شود.
برنده ۱۰ توپ طلای پیاپی جهان، امشب از جام کنار رفتند و ثابت کردند در بازی گروهی فوتبال نمی توان با درخشش انفرادی و بدون کمک هم تیمی های آماده به افتخار بزرگی رسید؛ اصلی که تنها برای نابغه ای چون دیه گو مارادونا استثنا قایل شد؛ بازیکنی بسیاری معتقدند نظیرش نخواهد آمد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG