1403/02/07 09:33


213506
تاریخ انتشار: 1397/04/13 00:20
.

بانک مرکزی در ادامه انتشار فهرست شرکت هایی که از ابتدای سال جاری، پس از ثبت سفارش در سامانه سازمان توسعه تجارت، ارز به نرخ رسمی دریافت کرده اند و نیز در راستای شفافیت اطلاعاتی، اسامی و اطلاعات مربوط به واردکنندگان خودرو را منتشر می کند.

به گزارش تابناک ، این بانک به شرکت های واردکننده که از سوی دستگاه های ذیربط معرفی و تشریفات قانونی ثبت سفارش را انجام می دهند، ارز مورد نیاز را تخصیص می دهد و تأمین می کند.

گفتنی است، در ستاد اقتصادی دولت مقرر شده است بانک مرکزی با هماهنگی دستگاه های ذیربط و مسئول، نسبت به انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی اقدام کند؛ بنابراین، در ادامه انتشار نخستین فهرست شرکت های دریافت کننده ارز توسط بانک مرکزی در روز یکشنبه دهم تیرماه، فهرست زیر که حاوی میزان تأمین ارز رسمی برای واردات خودروست و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار قرار گرفته است، منتشر می شود.

معرفی 21 شرکت واردکننده خودرو که بیش از 120 میلیون یورو ارز رسمی دریافت کردند

بر اساس این گزارش، دهم تیرماه لیستی از دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی برای واردات ۱۵۰۰ قلم کالای مختلف، توسط بانک مرکزی منتشر شد. پس از رسانه ای شدن آن لیست، حواشی بسیاری نسبت به اختصاص ارز به شرکت هایی که اقدام به واردات کالاهای غیرضروری کرده اند به وجود آمد. تا جاییکه سخنگوی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که چرا اسامی واردکنندگان خودرو و دارو در فهرست اعلامی دریافت کنندگان ارز که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، قرار ندارد، اظهار داشت: فهرست اعلامی از سوی بانک مرکزی مبنی بر دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی، بر مبنای فهرستی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار بانک مرکزی قرار داده و همانطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز روز شنبه، در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرده، این فهرست را در نامه‌ای رسمی به رئیس کل بانک مرکزی ارسال نموده است. 

حال پس از دو روز، شاهد رونمایی از لیست دوم شرکت ها و اشخاصی بودیم که از ابتدای سال جاری پس از ثبت سفارش، اقدام به واردات خودرو کرده اند. هرچند با نگاهی به لیست فوق، ابهامات و سوالات فراوانی در ذهن هر خواننده ای به وجود می آید. بر این اساس در گزارش های آتی تابناک اقتصادی، به پشت پرده واردات توسط این اشخاص و شرکت ها پرداخته خواهد شد تا مشخص شود کدام شرکت و یا شخص با وجود دریافت ارز به نرخ رسمی، اقدام به گران فروشی بر مبنای ارز آزاد کرده است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG