1403/01/09 13:16


213565
تاریخ انتشار: 1397/04/16 16:25
آیت‌الله ملک‌حسینی:
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورا و دهیاری فرصتی برای کسب امتیاز نباشد، نباید با عملکرد دهیاران موجی از نفرت و خشم در روستاها ایجاد شود.

عصرجهان-ظهر امروز گردهمایی دهیاران شهرستان بویراحمد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در محل سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این آیین آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی با بیان وظایف خطیر و حساس دهیاران اظهار کرد شما جای کدخدایان گذشته در روستاها را گرفته‌اید و حقوق و سرنوشت روستاییان در دست شماست و با تلاش و عزم شماست که روستاها آباد می‌شوند.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به آیات و روایاتی اشاره کرد که در آن خداوند وعده برکات خود را به شهرها و آبادی‌ها داده است.
این استاد حوزه‌های علمیه ادامه داد خداوند وعده داده که اگر انسان‌ها به یکدیگر رحم کنند و حقوق یکدیگر را رعایت کنند و تبعیض نباشد به مردم آن شهر و ناحیه برکت و نعمت نازل خواهد کرد.
وی خطاب به دهیاران با بیان این که نباید مالک مردم بلکه حامی آنها باشید تصریح کرد: اگر به شما احساس مالکانه دست داد تصرف غاصبانه در اموال مردم می‌کنید.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تاکید به دهیاران برای ایجاد رابطه معقولانه با شوراها اظهار کرد: این تعامل تا زمانی باشد که پایه مطالبات شوراها بر اساس مصالح مردم است.
ملک‌حسینی با بیان این که به هر خواسته مردم هم نباید تن داد افزود: از بدبختی‌های پس از انقلاب این بوده که ما مسوولان هر چه مردم خواسته‌اند پاسخ داده‌ایم در حالی که چنین کاری هم مردم و هم ما را آتش می‌زند.
وی خواسته‌ها را گاه معارض با منافع ملی دانست و گفت باید خواسته‌های مردم را در بوته مصلحت سنجی‌ها ارزیابی کنیم و لازم نیست برای حفظ آبرو و بقای خودمان آخرت خود و آینده روستا را بسوزانیم.
این استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پاسخ مثبت به هر خواسته‌ای سخط انسان را به دنبال خواهد داشت در حالی که باید رضایت خداوند را به دست آورد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در انتها نصایحی به دهیاران کرد و گفت: شورا و دهیاری فرصتی برای کسب امتیاز نباشد، نباید با عملکرد دهیاران موجی از نفرت و خشم در روستاها ایجاد شود، اگر به فکر خویشان و دوستان باشید یار نخواهید بود بلکه دشمن هستید، تعامل خوبی با روستاهای مجاور داشته باشید و دست آخر رابط خوبی میان مردم از یک طرف با بخشداران و فرمانداران از سوی دیگر باشید.

منبع/فارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG