1403/01/31 17:49


213675
تاریخ انتشار: 1397/04/23 00:59
امام جمعه باشت:
حجت الاسلام عبودی: خانواده های نیازمندی در شهرستان باشت هستند که علی رغم قرار گرفتن چندین ساله در نوبت خدمات دهی، کماکان از این خدمات بهزیستی بی بهره اند.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان از باشت، حجت الاسلام عبودی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر باشت با اشاره به مناسبت های این هفته اظهار داشت: 24 تیرماه مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه «س» و روز دختر است که ضمن تبریک به همه دختران ، امید است کریمه اهل بیت «س» را الگوی رفتاری خود قرار دهند.
وی با اشاره به نقشه های دشمن در ترویج بی بند و باری در جامعه، ابراز داشت: امروزه دشمن در بحث تهاجم فرهنگی اقدامات گسترده ای را شروع کرده و در حال تلاش برای تبدیل کردن برهنگی به فرهنگ در جامعه است.
امام جمعه باشت مسئولیت خانم ها و دختران را برای مقابله با این هجمه بسیار سنگین توصیف کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا «س» و حضرت فاطمه معصومه «س» در سایه عمل به فرمان خدا به این جایگاه مهم رسیده اند و با برهمگی کسی به جایی نمی رسد.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به راهپیمایی 21 تیرماه به مناسبت هفته عفاف و حجاب، با تقدیر از این حرکت بانوان محجبه ابراز داشت: اگر در جامعه برای ترویج برهنگی ظاهر شود اما بانوان ما با اقدامات اینگونه توانسته اند یادگار حضرت زهرا«س» را حفظ نمایند.
امام جمعه باشت در ادامه به روز 25 تیرماه سالروز تأسیس دو نهاد تأمین اجتماعی و بهزیستی اشاره کرد و با تبریک این دو مناسبت ابراز داشت: سازمان بهزیستی توانسته است از بدو تأسیس تا کنون خدمات شایسته ای به جامعه هدف خود ارائه دهد که این جای بسی تقدیر دارد.
حجت الاسلام عبودی با ابراز گلایمندی از برخی وعده های مسئولان بهزیستی استان در قبال معلولین شهرستان باشت، گفت: علی رغم پیگیری های فراوان و مراجعات مکرر و درخواست ها متأسفانه تاکنون به جز کلمه چشم از مسئولین استانی در قبال خانواده نیازمند باشتی چیزی ندیده ایم که می طلبد مدیرکل بهزیستی استان در این مورد چاره ای بیندیشند.
وی با بیان اینکه ما محدودیت ها را می دانیم، تصریح کرد: خانواده های نیازمندی در شهرستان باشت هستند که علی رغم قرار گرفتن چندین ساله در نوبت خدمات دهی، کماکان از این خدمات بی بهره اند.
امام جمعه باشت همچنین تأمین اجتماعی را از نهادهای موفق در شهرستان باشت دانست و ابراز داشت: علی رغم فعالیت این نهاد در شهرستان شاهد کمترین اعلام نارضایتی مردم از این نهاد بوده ایم که جای تقدیر دارد.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به دغدغه های مهم این نهاد در شهرستان باشت، گفت: یکی از دغدغه های اصلی تأمین اجتماعی در باشت، عدم ارسال لیست بیمه پرسنل برخی ادارات به این نهاد در شهرستان و ارسال آن به شهرستان های دیگر است که نیازمند همکاری و پیگیری فرماندار محترم باشت در این حوزه است.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت این موضوع، ابراز داشت: در صورت ارسال لیست افراد بیمه شده نهادها به تأمین اجتماعی شهرستان باشت و به حد نصاب رسیدن تعداد افراد بیمه شده در این شهرستان، می توان مجوز ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی گرفت که از مزیت های آن ارائه خدمات رایگان به بیمه شدگان است و این موضوع می تواند بسیار به وضعیت درمانی و خدمات پزشکی در باشت کمک نماید.
امام جمعه باشت با اشاره به 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای اصلی نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام عبودی با تأکید بر اینکه امروزه برخی افراد در صدد تضعیف این نهاد هستند، ابراز داشت: شورای نگهبان در تمام کشورها وجود دارد البته با نامی دیگر، که وظیفه آن نیز حفاظت از قانون کشورها است.
وی شورای نگهبان را حسن ختام برخی اختلافات نهادها در مورد قانون اساسی دانست و افزود: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از ورود ناخالص ها به بدنه نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه باشت تصریح کرد: معتقدیم شورای نگهبان باید تقویت شود و جلوی افراد به ظاهر انقلابی که عملکرد آنان با تفکرانقلاب ، اسلام و شهدا همخوانی ندارد، گرفته شود.
حجت الاسلام عبودی اظهار داشت: شورای نگهبان نهادی ارزشمند و انقلابی است و جوسازی ها و دشمنی ها نباید بر آن اثر نماید.
خبرنگار فتح الله پوران پور




Copy Right 2013 Artmis.ORG