1403/01/31 20:33


213693
تاریخ انتشار: 1397/04/23 12:41
دلیلی ندارد نیروی خدماتی به دنبال میز و کامپیوتر باشد/ کار مهندس ناظر در مزرعه است نه پشت میز

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با دستور کار مستندسازی اموال غیرمنقول و ساماندهی مهندسان ناظر جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران شهرستانی گزارشی از آخرین وضعیت املاک این سازمان را به الیاس تاج‌الدینی ارائه کردند.


سید عمران تقوی در این نشست گفت: جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه دارای 25 ملک است که 18 ملک آن فاقد سند هستند که تعدادی از آن‌ها نیز به نام مسکن و شهرسازی سند خورده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: 90 درصد کشاورزی مکانیزه، توسعه باغات و محصولات استراژیک، در بخش مرکزی این شهرستان فعالیت دارند که تجهیز خانه‌های ترویج این بخش به ویژه در حضور مهندسین ناظر و تعداد آن‌ها تجدیدنظر شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط 5 مهندس ناظر در بخش مرکزی مستقر هستند، توضیح داد: حداقل به 12 کارشناس در خانه‌های ترویج روستاهای ضرغام‌آباد، فیلگاه و حومه نیازاست.
تقوی تعداد بهره‌برداران بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه را پنج هزار و 860 نفر اعلام کرد.
کارمندانی هستند که 16 سال از خانه سازمانی استفاده می‌کنند!
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه همچنین از معرفی حدود 40 طرح تولیدی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغالی خبر داد و افزود: در صورت جذب این تسهیلات حدود 110 شغل جدید در این شهرستان ایجاد خواهد شد.
تقوی همچنین به موضوع مهم دیگری اشاره کرد و گفت که افراد و کارمندانی وجود دارد که 16 سال است از خانه‌های سازمانی استفاده می‌کنند که انتظار ما از رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی این است که ورود کنند و این امر را سامان دهند.
علی مرادی، مدیر شهرستان گچساران نیز گفت: در این شهرستان 11 ملک در بخش کشاورزی داریم که سه مورد فاقد سند هستند.
وی همچنین گفت: املاک با ارزشی داریم که متأسفانه در اختیار جهاد کشاورزی نیستند که اگر این اموال برگردند، با درآمدزایی که دارند، بسیاری ازهزینه‌های ما کاهش پیدا می‌کند.
مرادی ادامه داد: یکی ازاملاک ما 4 سال است که به نهادی داده شد و یک زمین تجاری باارزش ما نیز در اختیار شهرداری گچساران است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران تأکید کرد: بدون حمایت ستاد و مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی عملا برگشت این اموال و املاک کار دشواری است که انتظار داریم به این موضوع نیز ورود کنند.
وی همچنین  با اشاره به بی‌کیفیت بودن دوره‌های آموزشی مجازی برای کارشناسان جدیدالاستخدام تصریح کرد: وقتی خروجی این آموزش‌ها را می‌بینم تا هیچ اثری بر سطح سواد کارشناسانم ندارد و این دوره‌ها اگر نباشند بهتر است.
زمین جهاد در اختیار اداره‌ای که جریمه‌هایش برای بخش کشاورزی کمرشکن است
مدیر جهاد کشاورزی بهمئی نیز از وجود 6 ملک سنددار و سه ملک فاقد سند در این شهرستان خبرداد و گفت: خانه‌های سازمانی جهاد کشاورزی سال‌ها دراختیار دستگاه دیگری است.
بدرقه افزود: جهاد کشاورزی بهمئی زمینی دارد که 12 اداره در آن مستقر هستند و اگر هر اداره مبلغی را ماهیانه به ما اجاره دهد، می‌توانیم هزینه‌های جاری خود را تأمین کنیم ولی متأسفانه حمایتی نمی‌شویم.
وی ادامه داد: یکی از اداراتی که زمین جهاد کشاورزی را رایگان در اختیار دارد، تأمین اجتماعی است که فقط جریمه‌های ماهیانه آن، کمر ما را شکسته است!
بدرقه همچنین گفت: جهاد کشاورزی بهمئی 2 زمین خالی فاقد سند نیز دارد که باید با حمایت مرکز استان، سنددار و به صاحب آن برگردند.
منوچهر محمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد نیز دراین نشست گفت: 14 ملک داریم که فقط سه مورد از آن‌ها سند دارند! اما اقدامات لازم برای سنددار شدن بقیه املاک در حال انجام است.
جواد شمشیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت نیز از اقدامات لازم برای سنددار شدن پنج ملک این اداره خبر داد و گفت: حتی خانه‌های سازمانی ما نیز در اختیار مسکن و شهرسازی است.
همتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده نیز گفت: یک ملک داریم که آن را سنددار کردیم.
فرمانداران برای برگرداندن املاک دولت مخالفت نکنند
علیرضا رستگار، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با تأیید نگرانی‌های مدیران شهرستانی گفت: از حدود 121 ملک متعلق به جهاد کشاورزی در این استان فقط 51 مورد سند دارند که می‌طلبد با جدیت به این حوزه ورود کنیم و تکلیف این املاک را مشخص کنیم.
رستگار افزود: این املاک متعلق به دولت هستند و نیاز است که همه مدیران به ویژه فرمانداران همکاری کنند که گاها مشاهده می‌شود برخی فرمانداران برای برگشت این اسناد به دولت و سنددار شدن آن‌ها مقاومت و مخالفت می‌کنند.
حمزه سی‌سختی، مدیر امور مالی سازمان نیز از عدم پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز ساختمان‌ها و املاک فاقد سند بر اساس قانون خبر داد.
محسن‌پور، مدیر حقوقی سازمان جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه 67 ملک فاقد سند داریم، گفت: واقعیت این است که غفلت کردیم اما اکنون فرصتی فراهم شده تا در سامانه‌ای که به این منظور راه‌اندازی شده، این املاک ثبت شوند و مراحل مستندسازی آن‌ها با همکاری همه‌جانبه انجام شود.
وی افزود: راهکارهای لازم برای سنددار کردن اموال به مدیران شهرستانی اعلام شده اما برای انتقال اسناد املاک سنددار و سنددار کردن املاک فاقد سند، اعتبارات خاصی لازم داریم.
توزیع کارشناسان جدیدالاستخدام کارشناسی و اصولی نبود
حرف مشترک همه مدیران شهرستانی بخش کشاورزی توزیع ناعادلانه و غیرکارشناسی مهندسان ناظر بود به طوری که یک مرکز هیچ نیرویی ندارد و یک مرکز دو برابر نیاز نیرو دارد؛ در یک مرکز پنج کارشناس دام وجود دارد و در یک مرکز دیگر هیچ کارشناس دامی نیست.
مدیران شهرستانی معتقد بودند که در بحث ساماندهی کارشناسان جدیدالاستخدام با آنها مشورتی نشده است.
محمد امیری، مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی نیز در توضیحاتی گفت که برای توزیع نیروهای جدید و مهندسان ناظر همه ملاحظات را درنظر گرفتیم و گاها ناچار بودیم اما رشته افراد هیچ مانعی برای انجام وظیفه آنان در سایر حوزه‌ها نیست و وظایفی که به این افراد محول شده به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانند با آشنایی مقدماتی با علم روز دنیا و نشریات ترویجی انجام دهند.
امیری ادامه داد: سامانه‌ نظام نوین ترویج این امکان را فراهم کرده که مدیران به صورت آنلاین کارشناسان خود را رصد و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشند اما گاها برخی مدیران در ماه دو بار هم به این سامانه سر نمی‌زنند.
مدیر ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: اعتباراتی که به شهرستان‌ها در حوزه نظام نوین ترویج داده می‌شود بسته به اعتباراتی است که خود مدیران از فرمانداران در شهرستان‌ها می‌گیرند.
برای تعیین تکلیف املاک جهاد، جدی هستیم
الیاس تاج‌الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موضوع مستندسازی اموال غیرمنقول و تعیین تکلیف املاک این سازمان موضوع مهمی بود که باید پیش از این مورد توجه قرار می‌گرفت، گفت: واحد حقوقی سازمان باید با حمایت کامل ازشهرستان‌ها، روند سنددار شدن املاک این سازمان را به صورت جدی پیگیری کند.
وی گفت که بی‌توجهی به اموال و املاک دولت پذیرفتنی نیست و جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف املاک متعلق به خود و 67 ملک فاقد سند خود جدی است.
تاج‌الدینی افزود: واقعیت این است که در حوزه مهندسان ناظر تا حدی کار از چرخه اصلی خود خارج شده که باید سامان گیرد.
وی افزود: 108 کارشناس جدیدی که مشکل آن‌ها در بحث مالی حل شده، در همان محل کاری که برای آن‌ها مشخص شده باید مشغول به کار شوند و هر کارشناسی که جای دیگری مشغول شده باید به محل کار خود برگردد.
تاج‌الدینی از مدیران و معاونین خود خواست تا تقاضای انتقالی و سفارش هیچ جدیدالاستخدامی را نکنند تا این امور سامان گیرد و اهداف قانون‌گذار از استخدام این افراد و همچنین کمک به تولید در بخش کشاورزی در دل روستاها محقق شود.
دلیلی ندارد نیروی خدماتی به دنبال میز و کامپیوتر باشد/ کار مهندس ناظر در مزرعه است نه پشت میز
وی افزود: نیروهای شرکتی نیز باید با لباس مخصوص در محل کار خود حاضر شوند و هیچ مدیری از نیروهای شرکتی خارج از قراردادی که با پیمانکار بسته شده اقدام نکنند.
تاج‌الدینی تصریح کرد: هر کس در هر شغل و وظیفه‌ای که به او محول شده باید با عشق و علاقه کار کند؛ دلیلی ندارد نیروی خدماتی و نظافت‌چی ما به دنبال میز و کامپیوتر و دفتر باشد!
نیروهای جدیدالاستخدام (همه مراحل) باید بدانند که کار آن‌ها در پهنه‌ها و روی مزرعه است نه اینکه در خانه و محل کار بنشینند و آمارهای کهنه و پوسه را وارد سامانه کند؛ چنین کارشناسی اگر نباشد بهتر است؛ مدیری که مسئول این کارشناس است در این زمینه وظیفه دارد و باید بر کار مهندسان ناظر نظارت کند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG