1403/01/10 18:14


214056
تاریخ انتشار: 1397/05/15 17:00
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بانک های خوزستان کمترین سهم پرداخت تسهیلات را در کشور دارند، گفت: بانک های خوزستان فقط 49 درصد از منابع خود را به صورت تسهیلات به بخش های مختلف ارائه کرده اند

عصرجهان-حسین سلاح ورزی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز 14 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بانک های استان خوزستان حدود 546 هزار میلیارد ریال سپرده داشتند و در این زمینه فقط حدود 41 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف استان ارائه کرده اند.
وی افزود: با توجه به میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک های خوزستان، 243 هزار میلیارد ریال مازاد سرمایه در بانک های استان باقی مانده است.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به طور متوسط در کشور بانک ها 85 درصد منابع خود را به صورت تسهیلات به بخش های مختلف اعطا کرده اند اما این عدد در استان خوزستان فقط 49 درصد است.
سلاح ورزی با بیان اینکه بانک های خوزستان فقط 49 درصد از منابع خود را به صورت تسهیلات به بخش های مختلف ارائه کرده اند، گفت: بانک های خوزستان کمترین سهم پرداخت تسهیلات را در کشور دارند.
وی ادامه داد: شاید اگر بانک ها در خوزستان بخشی از این سپرده ها را به صورت تسهیلات به واحدها و بخش های مختلف ارائه می کردند، بخشی از نقدینگی ها تامین شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: اگر این تسهیلات از سوی بانک های استان به واحدها پرداخت می شد و آن ها متناسب با متوسط کشوری عمل می کردند، شاید بخشی از آلام و مشکلات این واحدها مرتفع می شد/ایسنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG