1403/02/22 07:14


214110
تاریخ انتشار: 1397/05/18 18:27
یاداشتی از حمدالله مبشری
امروز شاهد هستیم آقا زاده ها گردن کلفت تر و چاق تر شدند!! و ملت فقیر تر و لاغرتر!! و کشور و ملت دست خوش سیاست های چرخشی و دور تسلسلی این دو تفکر حاکم، به جای رسید که استکبار جهانی و عده ای غافل در داخل به غلط آلترناتیو خود را خاندان منحوس پهلوی بدانند

عصرجهان؛یاداشت دریافتی از حمدالله مبشری
بسی خلق را از ره صلح و جنگ-برون آورید از گذرهای تنگ!!!
با آغاز پیدایش خلقت انسان همواره چهره جهان دگرگونیهایی به خود دید، خوشیها، نا خوشیها   رنجها و گرفتاریها و..همه شکل تجربه های تلخ و شیرین تقدیر آدمیان گردید!! از آنجایی که انسان ذاتا ابعاد پیچیده ای دارد!! روحیات او متکثر و متفاوت است، لذا خوی استکباری، تواضع، نوع دوستی، و...انسان ناشی از نوع خلقت اوست.به همین جهت هر حرکتی از انسان چه مثبت و چه منفی دور  از ذهن نیست و هیچ جایی شگفتی ندارد!!فلذا  برای اینکه بتوان تحلیل جامعی از کُنش های انسانی ارایه دهیم سعی کردیم  در یک تقسیم بندی جامعه بشری را به دو طبقه کلی معرفی کنیم تا آدرسی باشد برای آنهائیکه رویدادهای تاریخ را بر محور انسانی بررسی می کنند!! اگر چه در جامعه امروز فراصنعتی انسان قرن بیست یکم بدلیل حجم انبوهی از رپورتاژ اطلاعات دوست دارد به کوتاه ترین راه بر جهل و نادانی ها  خود پیروز شود!!
طاغوت، ملاء و مترف از دل طبقه ای  که دارای مقام و منزلت اجتماعی هستند ظهور می کنند
برهمن اساس ما سعی داریم به کوتاه ترین مسیر تحلیل مختصری از پدیدهای اجتماعی را حول محور این طبقات ارایه دهیم.
 1-- طبقه ای که دارای منزلت اجتماعی بوده و سهامداران مطلق  بهره وری کلان از حیات اجتماعی و  اقتصادی هستند!! خود و فرزندانشان  از همه امتیازات در سطح کمی و کیفی بالائی!!!
2-- طبقه ای که ازامتیاز خاصی برخوردار نیستند به زحمت زندگی می کنند و بار مشکلات جامعه و حاکمیت به دوش این طبقه است، این گروه از انسانها قاطبه ی هر جامعه هستند. و ابزار به قدرت رسیدن طبقه ی اول می باشند!! چه بسا هَستی خود را در این را از دست می دهند!!  البته دانشمندان و اهل قلم طبقات زیادی برای جوامع بشری بر شمردند...ولی ما برای اینکه زودتر و با سهولت بهتری  به نتیجه برسیم وارد جزییات طبقات اجتماعی نمی شویم
یاد آوری این نکته لازم است که از دل طبقه ای  که دارای مقام و منزلت اجتماعی هستند سه گرو انسان ظهور میکنند!!
1-- طاغوتیان: طاغوت همان جَباران، فَرمانروایان و خدایان دروغینی هستند که خوی استکباری آنها باعث بهره کشی از جوامع بشری میگردد.
2-- گروه های سیاسی  درون حاکمیت که به اصطلاح صاحبان قدرت نامگذاری شدند و در قرآن از آنها به ملاء یاد گردید.  
3--گروه ثروتمندان و اشرافیت که در قرآن از آنها به مترفین نام برده شد. قرآن نماد این سه گروه را اینگونه معرفی فرمود
🏵 فرعون سبیل طاغوت
🏵هامان سبیل ملاء
🏵قارون سبیل مترف
ملاء و مترف دستشان تا مرفق در بیت المال غرق و هر دو سربازان نامریی طاغوت و مزدوران استکبارند
به اطلاع خواننده گرام برسانم گه خیلی از بزرگان حوزه علم سیاست اعتقاد دارند که  تفکیک  ملاء و مترف کار ساده ای نیست و نمیتوان آنها را  از هم جدا کرد!!  چرا که ملاء و مترف دستشان تا مرفق در بیت المال غرق و هر دو سربازان نامریی طاغوت و مزدوران استکبارند!!  در یک جمله به آنها اصحاب قدرت و ثروت(زر و زور) می گویند و لشکریانی هستند که زمینه ظهور استبداد سیاسی  را بوجود می‌آورند!! و در نهایت عامل فروپاشی تمدن ها و به استضعاف کشاندن ملتها می باشند!!
کله گنده ها و شکم گنده ها سربازان نامرئی طاغوت و مزدوران استکبارند و گاها تیپ غلط اندازی به خود می گیرند
به قول سیاسیون این لشکریان در نمادهای 🏵ملاء( کله گنده ها) 🏵مترف( شکم گنده ها) 🏵احبار و رهبان ظهور می کنند!!  که در نهایت آنها در آبشخور طاغوت و استکبار به وحدت می رسند!! این  لشکریان استکبار گاها با شعاردفاع از ارزشهای انسانی به میدان می آیند!!و تیپ شان غلط انداز است!!! ولی در محافل خصوصی  خود را ژن برتر می دانند و ملتها و جوامع بشری را با سُخره می گیرند!!! همین طبقات هستند که باعث  استعماری و استحمار جوامع بشری شدند و استضعاف را در بین ملل ها بوجود آوردند!!!
همواره عوام الناس از اختلاف ظاهری مَلاء و مترف شگفت زده می شوند/ اختلافات ملاء و مترف جنگ زرگری و به اشتباه انداختن عوام الناس است
فلذا استخوان بندی طاغوت را این طبقات تشکیل میدهند!! و خودکامگی را در جوامع بشری پی ریزی می کنند!! در طول تاریخ  همین طبقه ی تکاثر و زر اندوزان و عوامل سیاسی آنها ( ملاء) باعث تضعیف روحیه انقلابی گری  و فعالان مذهبی  شدند!! و همواره عوام الناس از اختلاف ظاهری مَلاء ومُترف شگفت زده میشوند!! و در نتیجه   در تحلیل پدیده های اجتماعی  به خطا میروند!! و تیرشان به تاریکی شلیک و از  استحمار بودن خود بی خبرند!! در صورتی که اختلافات ملاء ومترف جنگ زرگری و به اشتباه انداختن عوام الناس می باشد !!! تاریخ نویسان همه معتقد که  این دو گروه دستشان در یک سفره بود و پشت صحنه آنها دولت استکبار و طاغوت است!!
گروهای ملاء و مترف مقابل پیامبران ایستادند
باظهور انبیاء الهی اولین کسانی که مقابل پیامبران ایستادند گروهای ملاء و مترف بودند چنانچه 18 بار کلمه مَلاء و 5 بار کلمه مُترف در قرآن تکرار شد برای مثال ذکر  آیات 16 و 17سوره اسراء و آیه 23 سوره زخرف نمونه های  در معرفی و عملکرد این گروها است و از آنها تحت عنوان انکار کنندگان حق!! تضییع کنندگان حقوق ملتها!! مسرفین بی توجه به حقوق آحاد جامعه و محرومان!! عامل اصلی سقوط تمدن ها!! و مهمترین عامل فروپاشی اقتصادی و نابسامانی اجتماعی!! بی عدالتی و تباهی کشاندن ملتها یاد شد.
مترفین و ملاء جان برکفان و سکوی پرش طاغوتیان بودند
در حقیقت مترفین خزانه داران ملاء و قدرتمداران و در نهایت هر دو جان برکفان طاغوت واستکبار هستند.!!
همواره در طول تاریخ ملاء و مترف سکوی پرش قدرت‌هایی طاغوت بودند و ایجاد نظام های استبدادی  و خود کامه از قدرت جادویی آنها شکل گرفت!! این روند تکرار تاریخ مللها بوده و در اثر غفلت ملت ها!! ادامه دارد!!
علامه نایینی بزرگ در کتاب تنبه الامه و تنزیه المله: آورده فلسفه تشکیل حکومت دو چیز است :
1-- حفظ نظامات داخله، حمایت از حقوق افراد و منع تعدی و تطاول آحاد ملت....
۲-- دفاع از کیان جامعه در برابر تجاوز بیگانه و مداخله اجانب...
فلذا به همین مناسبت  برای نتیجه گیری این نگارش باید یادآوری کنم که جمهوری اسلامی با رهبری ولایت فقیه و پشتیبانی آحاد ملت در دفاع از کیان کشور و ملت در برابر تقابل بیگانه موفق عمل کرد.
جمهوری اسلامی نتوانست در منع تعدی و تطاول متجاوزان به بیت المال و حقوق رعیت خوب عمل کند!/ کشور در طی چهل سال گذشته قرق دست قریب به دویست خانواده بوده
اما به دلایل متعدد که بیشتر منشاء داخلی و مدیریتی دارد نتوانست در منع تعدی و تطاول متجاوزان به بیت المال و حقوق رعیت خوب عمل کند! هر چند تحقق عدالت اجتماعی کار ساده ای نیست و تا رسیدن به این آرمان راه درازی در پیش داریم و باید امیدوار به فضل  الهی و اراده ملت باشیم. اما برای باز سازی وضعیت کنونی باید ابتدا در جستجوی ضعف های داخلی و مدیریتی باشیم شرط ها و شرط ها که  اراده اصلاح امور در حاکمیت باشد!!  البته که با این وضعیت مدیریت فعلی در هر سه قوه و حتی سازمان های نظارتی مشکل می بینیم این امور به سامان برسد!! چرا که کشور در طی چهل سال گذشته دست همین ها بود و قریب به دویست خانواده کشور را قرق خود نمودند و وضع مالی آنها تا صد نسل آینده شان تضمین شد!!!و بقیه ی ملت روز به روز گداتر و فقیرترمی شوند!! پس با این مدیریت چرخشی امکان معجزه وجود ندارد!!
حساب دو دو تا چهارتاست  
نمی خواهم خدمات نطام، و خدمت برخی مدیران دلسوز را نادیده بگیرم!!  اما حساب دو دو تا چهارتاست!! وقتی خدمات بازرگانی واردات و صادرا ت، خدمات فرهنگی تحصیلات خارج از کشور، سهامداران بانکها، شرکت‌ها، و کارخانجات،  حتی انحصار برخی دانشگاه ها و مرکز علمی و.. دست همین دویست خانواده می باشد!! چگونه محافظه کاری کنیم و حرف دل مردم را نزنیم و امید معجزه اصلاح امور را از اینها داشته باشیم!!
آیا امکان اصلاح با این مدیریت چرخشی وجود دارد؟
برای مثال وقتی خبر دار شدیم که در پی تصویب قانون مجلس و در صورت تایید شورای نگهبان باید 16 استاندار از سمت خود برکنار شوند!! این یعنی چه؟!!
یعنی کشوری که از 31 استان تشکیل گردید!! 16 استان آن یعنی  بالای 50 در صدر کل کشور  توسط مدیران بازنشسته، ناتوان، و بعضا نالایق و امتیاز بگیر اداره می شد!!آیا امکان اصلاح با این مدیریت چرخشی وجود دارد!!؟؟
عده ای با چنگ انداختن بر بیت المال در  لباس نا مرئی  (ملاء و مترف)اعتماد  مردم را به بازی گرفتند
پس: باید  اعتراف کنیم مشکل اصلی کشور منشاء داخلی دارد!! چرا که در چند دهه ی گذشته همواره در روند مدیریت کلان کشور برای برون رفت از مشکلات،نگاهشان به بیرون از مرزها دوخته شد!! و با نادیده گرفتن ظرفیت کشور و بر طرف نکردن ضعف ها، همه چیز را به بیرون از مرزها حوله کردند! ناشیانه و یا از روی غفلت و با اشتیاق در راستایی نقشه ی استکبار جهانی عمل کردند! از طرفی مدیران با سیاست‌هایی غیر کارشناسی و بعضا جناحی  عاملی شدند که فرصت های  زیادی از دست رفت! مضاف بر همه این ناملایمات به علت اینکه برخی مدیران به  زندگی اشرافی عادت کردند! روش زندگی و رفتار آنها باعث فاصله طبقاتی در جامعه شد!  "الناس علی دین ملوکهم" کار ساز شد! و مقدمه ای گردید تا عده ای با چنگ انداختن بر بیت المال در  لباس نا مرئی  (ملاء و مترف)اعتماد  مردم را به بازی گرفتند!  که در حقیقت این دست آورد نتیجه ی عملکرد سياستمداران و مدیریت اجرایی در هر دو جریان حاکم بر کشور باعث گردید که با نگاه  به بیرون از مرزها  با دو دیدگاه:
#-یکی آسایش،رفاه، توسعه، و.. را در گرو رابطه با غرب می داند!
# دیگری تمام مشکلات، گرفتاری ها و...رامتوجه غرب بدانند!!!
امروز شاهد هستیم آقا زاده ها گردن کلفت تر و چاق تر شدند!!  و ملت فقیر تر و لاغرتر!!    
لذا اداره کشور تابعی از رفتار و کردار این دو جریان باعث گردید تا کشور به این روز بیفتد!!  و در راستایی اعمال سیاست های غلط دو تفکر حاکم بر کشور دو گروه که سابقه تاریخی دارند ( ملاء ومترف)شکل بگیرد!! و امروز شاهد هستیم آقا زاده ها گردن کلفت تر و چاق تر شدند!!  و ملت فقیر تر و لاغرتر!! و کشور و ملت دست خوش سیاست های چرخشی و دور تسلسلی این دو تفکر حاکم، به جای رسید که استکبار جهانی و عده ای غافل در داخل به غلط آلترناتیو خود را خاندان منحوس پهلوی بدانند
به کمک رهبر انقلاب بشتابید  و بار دیگر کشور را از چنگال اختاپوسی این رنجیره دویست خانواری و آقا زاده ها خارج کنید
سوال اینجاست که چه کسی باید به داد این مملکت و ملت برسد!!؟ تا آرمانهای  این انقلاب بزرگ که نتیجه تلاش و زحمات امام راحل عظیم الشان و همه مبارزان تاریخ یکصد ساله و تقدیم هزاران شهید به خون خفته می باشد، دستخوش طوفان های لرزان نگردد!! پاسخش معلوم است، باید فریاد بزنیم
ای مراجع تقلید شیعه!! ای سرداران سپاه، ارتش  و بسیجیان جان بر کف،  ای دانشگاهیان و معلمین،  و همه ی دلسوزان مملکت، رسانه ها، به کمک رهبر انقلاب بشتابید  و بار دیگر کشور را از چنگال اختاپوسی این رنجیره دویست خانواری و آقا زاده ها( در لباس ملاء و مترف) خارج کنید و کاری کنید که  اعتماد عمومی را به ملت و مملکت برگردانید.مطمئن هستیم به فضل الهی و اراده ملت و مدیریت  هوشمندانه رهبر انقلاب این بار توطیه دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی شکست می خورد و انقلاب اسلامی به راه خود ادامه و در نهایت  ملت پیروز این آزمون بزرگ میباشند.انساءالله
حمدالله مبشری




Copy Right 2013 Artmis.ORG