1403/01/31 15:08


214236
تاریخ انتشار: 1397/05/27 02:49
امام جمعه شهر لیکک:
برای تعطیلی يا تغییر دانشگاه آزاد بهمئی خود مردم تصمیم بايد بگیرند، من نمیگویم تعطیل بشود با نشود اما باید از وضعیت فعلی خارج شود.

به گزارش پايگاه خبري عصرجهان؛خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با اشاره به اینکه در آستانه روز عرفه هستیم، به تبیین جایگاه دعا و نیایش به خصوص دعای عرفه پرداخت.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:روز عرفه روز رحمت، مغفرت و بخشش گناهان است و طبق حدیث پیامبر اکرم این روز روز آزادی بندگان از آتش جهنم است و خداوند هیچ روزي را مانند روز عرفه برای بخشش بندگان خود قرار نداده است.
امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت عید قربان، گفت:سِّر قربانی كردن گذشتن از نفس است ؛تا انسان از بهترین داشته هایش نگذرد،به مقام قرب الهی نمی رسد.
وی افزود: باید ابتدا نفس خود را قربانی کنیم تا قربانی بیرونی ما پذیرفته شود.
 امام جمعه شهر لیکک با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری ،خاطر نشان کرد: این سخنرانی یک سخنرانی جامع بود که حتی بر سیاست خارجی کشور های دیگر هم تاثیر دارد.
حجت الاسلام افروغی افزود:بغضي از وزارت خانه ها حتي بعد از اتمام عمر این دولت هم خسارت های زیادی به کشور وارد می کنند که نمونه آن وزارت مسکن و شهرسازی است.
وی گفت:در سالهای بعد ما حداقل در 300صنعت تابعه وزارت مسکن و شهرسازی وابسته به بیگانگان می شویم.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:در وزارت صنعت،معدن و تجارت هم خسارت های سنگینی به کشور وارد شده است.
وی گفت:نظرات کارشناسی دلسوزان نظام با انتقاد منفی دولتمردان به خورد مردم داده ميشود تا این نظرات به نتیجه نرسد.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:مقام معظم رهبری به تغییر همکاران دولتی رئیس جمهور اشاره کرد که مشخص است عده اي از اطرافیان رئیس جمهور مهارت کافی ندارند.
حجت الاسلام افروغی با اشاره به سیاه نمایی برخی رسانه ها در تشریح مشکلات اقتصادی کشور، افزود: فساد اقتصادی وجود دارد اما نه با این وخامتی که عده ای دارند در رسانه ها تبلیغ می کنند.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری،گفت:دولتی که اعتماد مردم را گرفت،پول گرفت و آبرو گرفت، باید بماند و به وظایف خود عمل کند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به تبلیغ رسانه ای علیه دولت بر سر سهم ایران از دریای خزر، گفت:نشست دریای خزر نظام نامه ای برای استفاده بهینه از منابع این دریا و توجه بیشتر به مشکلات زیست محیطی بود و حواشی اخیر به خصوص تضعيف دولت و نظام کار دشمنان نظام است.
حجت الاسلام افروغی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی،گفت:آزادگان و شهدای آزاده ما متحمل شکنجه های زیادی شدند که ما باید با عمل به آرمان های امام و شهدای انقلاب، قدردان آزادگان باشیم.
وی با اشاره به گرانی تعرفه های آب، افزود:دارند چراغ خاموش تعرفه ها را گران می کنند.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:اگر دولتمردان با تغییر الگوی کشت با چند وزارت خانه مرتبط نشست کارشناسانه داشتند،اين مشكل حل مي شد.
حجت الاسلام افروغي با بيان اينكه چرا همه کمبود ها از جیب مردم جبران شود؟ افزود:
یکی از مشکلات گران شدن تعرفه آب و برق عدم کارشناسی مسئولان مربوطه است که این مشکلات را با جیب مردم جبران می کنند و این خطایي بزرگ است.
وي گفت:سهم خواهی در انتخاب مدیران و انتخاب افراد نالایق توهین به شعور مردم است.
امام جمعه شهر ليكك در فرازي ديگر از خطبه هاي امروز گفت:دانشگاه آزاد بهمئی رها شده است،توهین به دانشجویان نمی کنم اما به آینده علمی  شهرستان خسارت زده می شود،قرار شد تغییراتی حاصل شود اما نشد.
حجت الاسلام افروغي خاطرنشان كرد:برای تعطیلی يا تغییر دانشگاه آزاد بهمئی خود مردم تصمیم بايد بگیرند، من نمیگویم تعطیل بشود با نشود اما باید از وضعیت فعلی خارج شود.
امام جمعه شهر ليكك در پايان با اشاره به كنترل بخشي از بازار بهمئي با ورود ستاد امر به معروف و نهي از منكر، گفت:با اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اقدام خوبی در وارد کردن گوشت به بازار شهرستان داشت اما تبلیغ خوبی نشد و مردم باید خبردار نشد كه اين گوشتها كجا تقسيم مي شود.

منبع/آوای ماغر




Copy Right 2013 Artmis.ORG