1403/02/05 11:29


2182
تاریخ انتشار: 1393/07/03 23:59
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
با اتمام مدت قانونی حکم سرپرستی دکتر رعایایی و عدم صدور حکم ریاست


بر اساس حکم دکتر رعایایی – که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید- مدت 6 ماهه سرپرستی ایشان در تاریخ 28 شهریور ماه امسال به پایان رسیده و بر اساس قانون یا باید برای ایشان حکم ریاست صادر شود و یا شخص دیگری به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی و زمام امور را در دست گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از موج چهارم، اخیراً دکتر رعایایی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در اظهارنظری در خصوص زمان صدور حکمش به عنوان ریاست دانشگاه ضمن نامشخص خواندن این زمان گفت: برای صدور حکم زمان خاصی وجود ندارد و بعضی سرپرست های قبلی دانشگاه ها نیز تا ۵۰ ماه به صورت سرپرست باقی ماندند.

اثبات اینکه کدامیک از سرپرست های قبلی دانشگاه به مدت ۵۰ ماه بدون دریافت حکم ریاست در این سمت بوده اند جای بحث دارد زیرا در صورتی که این اتفاق پیش تر نیز اتفاق افتاده باشد امری خلاف قانون بوده است و با استناد به یک امر خلاف نمی توان انتظار داشت که ایشان نیز براین منوال در دانشگاه شهید چمران که به عنوان دانشگاه مادر در خوزستان و قطب علمی در جنوب غرب کشور مطرح است، فعالیت نمایند.

بر اساس حکم دکتر رعایایی – که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید- مدت ۶ ماهه سرپرستی ایشان در تاریخ ۲۸ شهریور ماه امسال به پایان رسیده و بر اساس قانون یا باید برای ایشان حکم ریاست صادر شود و یا شخص دیگری به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی و زمام امور را در دست گیرد.

24




اخیراً در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ۱۵ رئیس دانشگاه از جمله روسای دانشگاه های کشاورزی رامین و صنعتی دزفول تصمیم گیری و عطاالله سیادت و محمدرضا عصاری به عنوان روسای این دو دانشگاه انتخاب شدند.

به نظر می رسد که در صورتی که وزارت علوم در صدور حکم ریاست برای دکتر رعایایی جدی بود یا مشکلی در راه تبدیل وضعیت ایشان وجود نداشت می بایست در این جلسه حکم ایشان نیز صادر می شد، زیرا نیم نگاهی به اعضای حاضر و غایب در جلسه مذکور شورای عالی انقلاب فرهنگی- حسن روحانی، علی لاریجانی، دکتر حسین قاضی زاده هاشمی، علی جنتی،‌ محمدعلی نجفی، عزت‌الله ضرغامی، دکتر محمدرضا عارف و رضا داوری اردکانی- بیانگر این موضوع است که ترکیب افراد در جلسه بهترین شرایط را برای تبدیل وضعیت ایشان داشته است!

به عقیده برخی فعالان دانشجویی حاشیه های پیش آمده در جریان استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم سابق و پخش کلیپی در مجلس که در آن دکتر رعایایی در جمع دانشجویان اغتشاش گر دانشگاه شهید چمران در جریان فتنه ۸۸ مشاهده می شد راه تبدیل وضعیت ایشان را دشوارتر از گذشته نموده است.

به هر صورت با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم حضور قدرتمند مدیریت در دانشگاه مهمی نظیر شهید چمران اهواز به نظر می رسد که وزارت علوم باید هرچه سریعتر در این خصوص اقدام نماید.




Copy Right 2013 Artmis.ORG