1403/01/09 17:28


245008
تاریخ انتشار: 1397/07/18 01:49
نماینده مردم خرمشهر :
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز جزو مدیران پروازی است و تعلق‌خاطری نسبت به خرمشهر و مردم خرمشهر ندارد و خانواده وی در بندرعباس ساکن هستند.

عصرجهان-نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر و مدیرکل گمرک خرمشهر جزو مدیران پروازی هستند که تعلق‌خاطری به خرمشهر ندارند.
عبدالله سامری در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه در بدنه دستگاه‌های مهم اقتصادی شهرستان خرمشهر شاهد تصدی‌گری مدیران غیربومی و پروازی هستیم.
وی افزود: مدیرکل گمرک خرمشهر جزو مدیران پروازی است که خانواده وی در شهر سکونت ندارند، او نیز دائماً به تهران و خرمشهر در تردد است و درباره عملکرد وی شکایات متعددی از سوی شهروندان دریافت شده است.
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر همچنین با اشاره به انتقاد اخیر خود از عدم حضور و مشارکت مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در جلسات مهم شهرستان، عنوان کرد: متأسفانه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز جزو مدیران پروازی است و تعلق‌خاطری نسبت به خرمشهر و مردم خرمشهر ندارد و خانواده وی در بندرعباس ساکن هستند.
وی تصریح کرد: شاهد هستیم که این مدیران موردحمایت افراد صاحب نفوذ مرکز نشین و پایتخت‌نشین هستند، وقتی از این مدیران پروازی می‌خواهیم که در ابتدای پذیرش مسئولیت، خود و خانواده آنان در خرمشهر سکونت یابند اما این‌ها به دلیل اینکه غیربومی هستند و تعلق‌خاطری به خرمشهر ندارند حاضر نیستند خانواده‌های خود را به خرمشهر بیاورند.
سامری بیان کرد: وقتی خانواده این مدیران پروازی ساکن خرمشهر نباشند نمی‌توانند مشکلات شهر را از نزدیک لمس کنند تا در این شرایط به مجموعه خدمتگزاران در شهرستان کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتراض زیادی نسبت به تصدی‌گری این افراد غیربومی و پروازی در مدیریت‌های مهم شهرستان داشته‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه مدیران ارشد این نهادها از این مدیران پروازی حمایت می‌کنند و اظهار می‌کنند که: «شما اجازه بدهید نشستی با حضور این مدیران برای شما برگزار کنیم صحبت‌های آنان را گوش بدهید»؛ البته که ما گوش شنوایی برای این مدیران پروازی و غیربومی نداریم.
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم خرمشهر با این مدیران مشکلاتی دارند، اگر این مدیران پروازی حاضر بشوند خانواده خود را در خرمشهر سکونت دهند ما مشکلی با حضور آنان در این مناصب نداریم اما اگر قرار باشد به روند پروازی بودن خود ادامه بدهند و دغدغه مردم را نداشته باشند نمی‌توانیم با حضور آن‌ها کنار بیاییم.
وی گفت: اینکه مدیران کل این دو دستگاه مهم اقتصادی دو یا سه روز از هفته را در محل کار خود حاضر نباشند و یا در ساعات اداری به‌موقع در محل کار خود حاضر نشوند موجب می‌شود تا مردم خرمشهر شکایت خود را نزد ما بیاورند، حتی بعضاً به خودمان اعتراض می‌کنند «که چرا این مدیران را جابه‌جا نمی‌کنید؟».
سامری افزود: بعضاً برای عزل یک مدیر ناکارآمد باید به وزیر تذکر بدهیم و یا از وزیر مربوطه طرح سؤال کنیم که خود نیازمند پیگیری‌های مستمر است.
وی همچنین با اشاره به‌ضرورت نخبه پروری از میان نیروهای بومی کارآمد در دستگاه‌های اجرایی، گفت: وقتی نتوانیم مناصب و مسئولیت‌های محلی شهرستان را به نیروهای بومی واگذار کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در مناصب مسئولیتی بزرگ‌تر همچون ادارات کل و حتی در سطح وزارتخانه‌ها از میان مدیران خوزستانی باشند چراکه فرصت نخبه پروری را به آن‌ها نداده‌ایم.
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معتقدیم مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرمشهر در ابتدا باید بومی خرمشهر باشند و در مرحله بعد باید خانواده‌هایشان ساکن خرمشهر باشند(فارس)




Copy Right 2013 Artmis.ORG