1403/01/10 17:31


255042
تاریخ انتشار: 1397/07/21 20:34
افسر سابق سیا از احتمال ضبط صحنه شکنجه و قتل خاشقجی به‌وسیله دوربین‌های جاسوسی ترکیه در ساختمان کنسولگری عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا»، از احتمال وجود دوربین‌های جاسوسی ترکیه در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول خبر داد.

در این گزارش آمده است ده روز از ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی منتقد سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، پس از ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول که بنا به گفته مقامات ترکیه‌ای «دام مرگ» برای او بوده است، می گذرد. این پرونده شاهد تحولات پی در پی است که آخرین مورد، جزئیات لحظات آخر در زندگی خاشقجی است. روزنامه ینی در گزارشی از وجود نوارهای صوتی ضبط شده در لحظه قتل خاشقجی که پلیس ترکیه به آنها دست پیدا کرده است، خبر داد. این نوارهای صوتی حاوی جزئیات گفتگوهای خاشقجی با محمد العتیبی، کنسول عربستان در دفتر شخصی‌اش و همچنین ورود دو تن از پانزده عضو تیم ترور خاشقجی به دفتر العتیبی است.

در ادامه این گزارش آمده است پس از ورود این دو نفر، خاشقجی به زور به اتاق کناری برده و ماده بی حس کننده به او تزریق می‌شود. او سپس به اتاق دیگری منتقل و کشته می شود. محافظان شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که اعضای تیم ترور بودند، بدن خاشقجی را قطعه قطعه می‌کنند. به نوشته ینی شفق، تصاویر این اقدام ضبط شده است. اجزای بدن خاشقجی با چمدان های بزرگ به خانه کنسول سعودی منتقل شده است. ماموریت گروه دوم، از بین بردن کامل همه مدارک از صحنه جنایت بوده است.

در گزارش ینی شفق تاکید شده محمد العتیبی کنسول سعودی، وحشت زده است؛ زیرا سازمان های امنیتی ترکیه معتقدند جسد خاشقجی یا بخش هایی از بدن او، در باغ کنسولگری دفن شده است.

همچنین، روزنامه ترکیه ای صباح تاکید می کند بعضی از صحنه های مربوط به شکنجه و بازجویی از خاشقجی را ساعت مچی که او از نوع اپل است ضبط کرده است و پرونده های آن نزد سازمان های امنیتی ترکیه وجود دارد. هر چند که تیم ترور تلاش کرده است با استفاده از اثر انگشت خاشقجی، فایل های مربوط به آن را حذف کند. این در حالی است که نماینده شرکت اپل تاکید کرده است ساعت های هوشمند این شرکت چنین ویژگی ندارد. از سوی دیگر، بر اساس گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان، مقامات ترکیه ای نوارهای صوتی و تصویری دردناکی در اختیار دارند که کشته شدن خاشقجی را تایید می کند. رابرت بر، افسر سابق سیا، مطرح شدن ماجرای ساعت خاشقجی را تلاشی برای پنهان کردن این مسئله دانست که ترکیه در داخل کنسولگری عربستان، دوربین های جاسوسی نصب کرده بود و تصاویر و فیلم‌هایی که از آنها صحبت می شود به وسیله این دوربین‌ها ثبت شده اند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG