1403/01/10 04:28


255401
تاریخ انتشار: 1397/09/03 14:20
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: قصد داریم از مرجع استخدامی کتانباف و استانداری خوزستان استعلام بگیریم که شبهه‌ای وجود نداشته باشد و تصمیم نهایی توسط شورا گرفته شود و اگر نامه بازنشستگی و استعلام مشخص شد دستور کار روز دوشنبه در همین راستا است و اگر مشخص نشد دستور کارهای عادی شورا را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری، که قرار بود ساعت 10 صبح روز شنبه برگزار شود، به دلیل درخواست اکثریت اعضاء، لغو و به روز دوشنبه 5 آذرماه موکول شد.

برخی از صاحب نظران ضمن انتقاد از عملکرد شورای شهر اهواز، لغو جلسه امروز را با عنوان آبستراکسیون گروه اکثریت یاد کردند و معتقدند شورای شهر نباید به سیاسی کاری و یا پنهان کاری در تعیین جانشین کتانباف روی آورد.

 

شایان ذکر است در حالیکه آخرین فرجه زمانی ترک پست توسط بازنشستگان ۲۶آبانماه بود شورای شهر اهواز با سهل انگاری و یا احیانا پنهان کاری موضوع بازنشستگی شهردار اهواز را کتمان کردند تا اینکه دکتر اسکندر لطفعلی زاده طی نطقی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر بحث بازنشستگی شهردار اهواز نیز مطرح است که باید شفاف سازی شود، به صراحت عرض می کنم اطلاعات اعضای شورای شهر درخصوص مشمولیت یا عدم مشمولیت شهردار بر قانون منع بکارگیری بازنشستگان و مسائلی نظیر تحصیلات وی کم است و باید شفاف سازی شود

به دنبال نطق لطفعلی زاده موضوع بازنشستگی شهردار اهواز استعلام و مشخص شد که شهردار بازنشسته است.

این وضعیت مدیریت شهرداری کلان شهر اهواز در حالیست که در طی بارندگی های اخیر بسیاری از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد

 

 


پیوست خبر:

علت لغو جلسه شورای شهر برای انتخاب شهردار اهواز/ هنوز در بازنشستگی کتانباف ابهام وجود دارد
محمدرضا ایزدی عضو شورای شهر در گفت‌وگو با فارس در اهواز اظهار کرد: شب گذشته تا نیمه‌های شب اعضای شورای شهر اهواز جلسه‌ای برای تعیین سرپرست شهرداریی برگزار کردند که به دلیل بحث‌های جانبی که پیش آمد این موضوع کنار گذاشته شد.
وی افزود: برخی از اعضای شورای شهر اعتقاد داشتند بحث بازنشستگی کتانباف صحیح نیست و وزارت کشور باید در خصوص بازنشستگی شهردار اهواز استعلام کند.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: برخی از اعضای شورای شهر معتقد بودند باید به نامه وزارت کشور استناد کرد و برای شهرداری اهواز سرپرست تعیین کنیم.
وی گفت: چند نفر از اعضا هم معتقد بودند با توجه به اینکه ۳۶ سال از سابقه خدمت کتانباف گذشته است اگر نهادی که کتانباف به استخدام آن درآمده هم ادامه کار شهردار اهواز را تمدید کند، کتانباف باید در همان جا خدمت کند.
ایزدی با اشاره به اینکه روز دوشنبه جلسه‌ای برای تعیین سرپرست شهرداری و یا شهردار اهواز تشکیل نخواهد شد، اظهار کرد: قرار بر این شد مجدداً استعلام در خصوص بازنشستگی کتانباف صورت بگیرد و تصمیم برای انتخاب سرپرست یا ادامه کار با کتانباف منوط به جواب استعلام است.
بارندگی یکی از علل لغو جلسه بود
مهران باباپور نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه بارندگی و مشکلات سطح شهر علت لغو جلسه امروز شورای شهر بود، اظهار کرد: در نامه ارسالی از سوی وزارت کشور ابهام وجود دارد چون از طریق استانداری به شورا ابلاغ نشده است و همچنین در نامه وزارت کشور به صراحت بازنشستگی شهردار اهواز اعلام نشده است و کتانباف هم معتقد است که بازنشسته نیست.
وی افزود: قصد داریم از مرجع استخدامی کتانباف و استانداری خوزستان استعلام بگیریم که شبهه‌ای وجود نداشته باشد و تصمیم نهایی توسط شورا گرفته شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: اگر نامه بازنشستگی و استعلام مشخص شد دستور کار روز دوشنبه در همین راستا است و اگر مشخص نشد دستور کارهای عادی شورا را خواهیم داشت.
وی گفت: اگر کتانباف بازنشسته شد، باتوجه به اینکه درحال حاضر زمان کافی برای انتخاب شهردار وجود ندارد یک نفر را برای سرپرست شهرداری اهواز انتخاب می‌کنیم. فردی که توانایی و ظرفیت اداره شهرداری کلانشهر اهواز را در زمان بحران داشته باشد.


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG