1403/01/09 21:52


255439
تاریخ انتشار: 1397/09/06 20:34
تجمع کنندگان امروز با شعارهایی نظیر مرگ بر زمین‌خوار، مزارعی حمایتت می‌کنیم، نگذارید نگین سبز سقاوه چپاول شود، قضات انقلابی را حمایت می‌کنیم ضمن حمایت از اقدامات رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مراتب اعتراض خود را نسبت به فروش کارخانه قند و واگذاری آن همچنین واگذاری اراضی سقاوه و اعطای وام‌های چند میلیاردی به افراد خاص اعلام کردند.

عصرجهان-تجمع جمعی از مردم یاسوج در راستای حمایت از اقدامات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد.
صبح امروز جمعی از مردم یاسوج در راستای حمایت از اقدامات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای مقابله با مفاسد اقتصادی و اعتراض به آن چه که آن را زمین خواری و حق خوری و فروش ارزان قیمت کارخانه قند یاسوج و اعطای وام میلیاردی به یک نفر می‌دانستند جنب دادگستری استان برگزار شد.


همه ماها وفادار به خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم / مجیزگوی کسی نیستیم
در این تجمع خودجوش مردمی علی طالبی ابتدا یادی از شهدا کرد و گفت: همه ما ابتدا به آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی پیمان می‌بندیم و تا جان در بدن داریم از انقلاب اسلامی و کیان آن محافظت کنیم و منویات مقام معظم رهبری را سر لوحه زندگی اجتماعی و فردی مان قرار می‌دهیم.
این فعال اجتماعی در ادامه با اشاره به این که همان گونه که از مدیران رانت خوار و ضعیف و ناکارآمد ناراضی هستیم از مدیران دست پاک و حامی محرومان دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید از مدیران شایسته و لایق مثل رئیس‌کل دادگستری استان قدردانی کرد و همه بدانند که این جمع مجیزگوی کسی نیست، بلکه برای مطالبه‌گری و قدردانی از مسؤولان پی‌گیر و انقلابی این جا جمع شده‌ایم.


وی در ادامه با بیان فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه و مقابله با فساد اظهار کرد: انتظار کمک از مسؤولان به ویژه مسؤولان قضایی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در مقابله با مفاسد عمل کنند.
در ادامه یکی دیگر از نمایندگان این جمع با اشاره به این که آتش به اختیار اینجا جمع شده‌ایم افزود: مردم مطالبه‌گری خود را آغاز کرده‌اند و اکنون فصل مقابله با مفاسد است و حرکت امروز این جمع نشات گرفته از روحیه انقلابی است.
در ادامه یکی از اهالی روستای بی‌بی‌خاتونین در منطقه سقاوه در خصوص ساخت پتروشیمی سقاوه و واگذری زمین برای این کار از سوی مسؤولان اظهار کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد با کسانی که این اراضی را با جعل سند دست‌اندازی کرده‌اند برخورد کند.
وی با انتقاد شدید از نماینده مردم در مجلس که این اقدام را در راستای اشتغال‌زایی معرفی کرده است اظهار کرد: ممانعت ما از اشتغال‌زایی نبود بلکه در مقابل جعل اسناد ممانعت کردیم که با ما برخورد کردند.
این جوان اهل منطقه سقاوه با انتقاد شدید از مسؤولان به خصوص نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سکوت آقایان به چه دلیل است در حالی که من جوان برای اشتغال درخواست وام 40 میلیون تومانی از ریاست جمهوری کرده بودم پرونده‌ام تا بازرسی رفت و به دلیل نداشتن پارتی به وام اشتغال‌زایی خود نرسیدم اما دیگری 270 میلیارد تومان وام می‌گیرد، تفاوت من با چنین فردی در چیست؟ در حالی که دو مدرک تحصیلی دارم.
جوانی که در حال نصب پلاکارد به دیوار دادگستری بود با نشان دادن دستان خود اظهار کرد: با همین دستان 70 درخت در محوطه کارخانه قند یاسوج کاشتم اما آقایانی که دنبال غصب کارخانه بودند همه آن‌ها را از ریشه درآوردند. و همه ماها مدافع نظام اسلامی هستیم و خواهان رسیدگی به اجحاف‌هایی هستیم که در حق ما شده است.
دیگری هم که مردی میانسال به نظر می‌رسید و ادعا داشت که مطالبات و حقوق و سنوات خود را به مدت دو سال از کارخانه قند طلب دارد و آقای خریدار کارخانه جواب تلفن ما را هم نمی‌دهد اظهار کرد: این جوان می‌گوید 70 نهال را از جا کندند در حالی که برای تصاحب کارخانه و انجام اقداماتی دیگر، درختان چندین و چند ساله محوطه کارخانه قند را قطع کردند.
جوانی دیگر که از کارگران کارخانه قند یاسوج بود با انتقاد از بانکی که کارخانه قند یاسوج را به قیمت بسیار ارزان به یک فرد واگذار کردند، در حالی که ارزش واقعی کارخانه چیز دیگری بود و چند برابر قیمتی بود که به فرد خریدار فروختند.
یکی دیگر از کارگران کارخانه قند یاسوج با بیان این که چرا مدیری که 10 سال انفصال خدمت گرفته بود وارد این کارخانه کردید تا کارخانه را به یغما ببرد اظهار کرد: کارگران را اخراج کردند و یکی از همکاران ما که دیگر چاره‌ای برای تامین مخارج نداشت به ماهی‌گیری روی آورده بود که او هم در جاده بر اثر تصادف کشته شد.
بنا بر این گزارش، تجمع کنندگان امروز با شعارهایی نظیر مرگ بر زمین‌خوار، مزارعی حمایتت می‌کنیم، نگذارید نگین سبز سقاوه چپاول شود، قضات انقلابی را حمایت می‌کنیم ضمن حمایت از اقدامات رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مراتب اعتراض خود را نسبت به فروش کارخانه قند و واگذاری آن همچنین واگذاری اراضی سقاوه و اعطای وام‌های چند میلیاردی به افراد خاص اعلام کردند.

م/کبنا

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG