1403/01/09 21:16


255465
تاریخ انتشار: 1397/09/09 23:31
سازوکار انتخابات شوراها کارآمد نیست/واکنش علم‌الهدی به حقوق 700 دلاری یک مقام دولتی/صلاحیت بازنشستگانی که از رهبری اجازه ماندن گرفته‌اند، موضوعیت ندارد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
تکلیف اموال سلطان سکه مشخص شد

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی اموال وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی و با بیان اینکه این دستگاه‌ها فهرست‌های گسترده‌ای از اموال را ارسال کرده اند و همچنان به دنبال شناسایی دیگر اموال پراکنده این افراد هستند، گفت: بر اساس رای دادگاه، اموالی که از محل ارتکاب جرم محکومین تحصیل شده مصادره و به نفع بیت المال ضبط خواهد شد.حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به سئوالی مبنی بر سرنوشت اموال و دارایی‌های وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی، با اشاره به اینکه تحقیقات و محاکمه همه متهمان این پرونده هنوز به اتمام نرسیده و ادامه دارد، اظهار کرد: از آنجاییکه اموال این افراد بسیار گسترده بود، توسط قاضی مربوطه و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی می‌شود و حجم قابل توجهی از اموال آن‌ها نیز شناسایی شده است.وی افزود: اموال، زیاد و پراکنده بود و لذا نیاز است که بررسی جامعی در مورد اموال هر دو محکوم انجام شود که در همین زمینه اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.دادستان کل کشور با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی اموال وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی گفت: این دستگاه‌ها فهرست‌های گسترده‌ای از اموال را ارسال کرده اند و همچنان به دنبال شناسایی دیگر اموال پراکنده این افراد هستند.
 
واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به حقوق 700 دلاری یک مقام دولتی

امام جمعه مشهد گفت: اینکه آقایی بیاید با یورنیوز مصاحبه کند و بگوید حقوق من ۳ هزار دلار بوده و حالا به ۷۰۰ دلار رسیده و این نشان از نتیجه بخش بودن تحریم ها است که باید با شنیدن این سخنان پرسید در دولت ما ناهماهنگی وجود دارد یا جریان دیگری است؟
 
سرانجامِ پرونده نفتکش سانچی به کجا رسید؟

حق شناس گفت:پرونده نفتکش سانچی هنوز باز است و سازمان بنادر با همکاری شرکت ملی نفتکش برای گرفتن بیمه دریانوردان سانچی مسیر حقوقی را طی می کند.حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر تقویت ناوگان ملی دریایی گفت: تحریم‌ها تاثیر کمتری برای صنعت دریایی دارد و ما با تقویت فعالیت‌های خود سعی خواهیم کرد میزان اثرگذاری تحریم‌ها را کمرنگ‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در صنعت کشتی‌سازی نسبت به سایر کشورهای دیگر عقب نیستیم، گفت: خوشبختانه مشکلی در ساخت کشتی وجود ندارد و هم‌اکنون از تمامی ظرفیت‌های خود در جهت تقویت صنعت کشتی‌سازی و شناور سازی استفاده خواهیم کرد.حق شناس افزود: پرونده نفتکش سانچی هنوز باز است و سازمان بنادر با همکاری شرکت ملی نفتکش برای گرفتن بیمه دریانوردان سانچی مسیر حقوقی را طی می کند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر توسعه گردشگری را در بخش دریایی در دستور کار قرار داده است، گفت: استفاده از تسهیلات و وجوه اداره شده و همچنین همکاری با بخش خصوصی سعی خواهیم کرد سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق کنیم.معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هیچ کشتی و یا شناور ناایمنی در آب‌های ایران وجود ندارد، گفت: خوشبختانه سازمان بنادر ،نوسازی تمامی شناورهای خود را در دستور کار قرار داده است و از سوی دیگر اجازه تردد هیچ شناور ناایمنی را در آب‌های ایران نمی‌دهد.
 
غازچرانی «ضرغامی» در تبریز!

سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما عکسی از غازچرانی خود در کنار یکی از همکاران قدیمی‌اش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.متن پست اینستاگرامی ضرغامی به شرح زیر است:

غاز چرانی! (۹۷/۸/۸)

تصویری که می بینید مناسب ترین عکس از غاز چرانی من و آقای فتح آبادی در تبریز است. البته غازها کمی آن طرف‌تر هستند. اینها اردک اند! آقای فتح آبادی رئیس و استاد من بود و هست! از بیست سالگی که در برنامه رادیویی سپاه، نویسندگی را شروع کردم، ایشان مدیربرنامه بودند. بعدها مسئولیت‌های مختلفی را تجربه کردند و در همه آنها موفق بودند. فردی انقلابی، برادر شهید، دانشمند، دلسوز و ساده زیست هستند. از ایشان هنوز می‌آموزم. به او می‌گویم الان چه کار می کنی؟ می گوید: غازچرانی! فکر می‌کنم شوخی می کند، بعد که از نزدیک مرغ و خروسها و غازها و مرغابی ها را می‌بینم و توضیحات تکمیلی را می‌شنوم ارادتم به ایشان مضاعف می‌شود.گربه پشمالو و زیبایی هم با آن ها همبازی است. می پرسم جوجه ها را نمی خورد؟ می گوید: نه! بلکه این جوجه ها هستند که او را اذیت میکنند و دائما به اون نوک میزنند! دلیلش را خانگی بودن گربه و بزرگ شدن او از ابتدای تولد با این فضا می‌داند! باور کنید نمی خواهم همه چیز را سیاسی کنم! ولی هستند کسانی که با نان و نمک دیگران بزرگ می شوند و نمکدان می شکنند! در عرصه مدیریت و سیاست مصادیق فراوانی از آن می‌بینیم.
 
تعیین خط قرمز برای استاندار جدید اصفهان

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه توقع ما این نیست که از اصولگرایان برای مناسب خالی در استانداری استفاده شود، گفت: انتظار ما این است که فتنه ۸۸ خط قرمز انتخاب­‌ها باشد.
 
زمان سفر روحانی به زادگاهش مشخص شد

سرپرست استانداری سمنان گفت: سه‌شنبه ۱۳ آذرماه استان میزبان رئیس‌جمهور محبوب و فرزند برومند استان است.دکتر «سعید ناجی» سرپرست استانداری سمنان، در شورای اداری استان سمنان که امروز جمعه در شاهرود در حال برگزاری است با اشاره به این‌که استان سمنان زادگاه رئیس‌جمهور است اظهار کرد: باید استقبال در خور شأنی از رئیس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید صورت گیرد.وی با بیان این‌که رئیس‌جمهور در شاهرود با مردم استان دیدار عمومی دارد، تصریح کرد: این سفر فرصت خوبی برای کمک به رشد و توسعه هم‌چنین وحدت و همدلی بیشتر در استان است.سرپرست استانداری سمنان از سفرهای استانی به‌عنوان شاهدی بر علاقه مسئولان نظام به مردم نام برد و خاطرنشان کرد: این سفرها با هدف شناخت بیشتر از مشکلات مردم در استان‌ها و برطرف کردن مشکلات آن‌ها انجام می‌شود.
 
مرکز پژوهش‌ ها: سازوکار انتخابات شوراها کارآمد نیست

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد: تجربه پنج دوره برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثابت کرده سازوکار برگزاری انتخابات شوراها کارآمد نبوده است.مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این مرکز در گزارشی با عنوان «آسیب شناسی نظارت مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ پیشنهاد تشکیل کمیسیون ملی انتخابات شوراهای اسلامی» ضمن بررسی سازوکار فعلی برگزاری انتخابات شوراها و تجربیات کشورهای مختلف، پیشنهادی جهت تشکیل کمیسیون ملی انتخابات ارائه داده است.
 
ذوالقدر: میانگین مدیران زن در ایران در حدود ۱۷ درصد است

رییس هیات پارلمانی ایران در بین‌المجالس آسیایی گفت: میانگین مدیران زن در ایران در حدود ۱۷ درصد است و این روند در سطح استان‌ها در طول یکسال گذشته تا ۶۰ درصد افزایش داشته است.
 
عوامل و مجری تلویزیون، بدلیل رفتار زننده با فراستی، توبیخ شدند
 
عوامل و مجری برنامه تلویزیونی «من و شما» به دلیل اتفاقاتی که امروز در این برنامه روی داد از سوی مدیر شبکه توبیخ شدند. در بخشی از برنامه امروز «من و شما» مسعود فراستی منتقد سینما مهمان برنامه بود که جدال لفظی بین او و آرش ظلی پور مجری برنامه منجر به ترک برنامه توسط فراستی شد. در پی این رویداد محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه شما عوامل این برنامه از جمله آرش ظلی پور مجری برنامه من و شما را توبیخ کرد و به خاطر مکدر شدن ذهن بینندگان به خاطر آنچه روی آنتن گذشت از مخاطبان عذرخواهی کرد. در پی این توبیخ برنامه «من و شما» هفته آینده روی آنتن نخواهد رفت.

پناهیان: از یک رفتار حزب‌اللهی‌ها زده شده‌ام
 
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه نخبگان فرانسوی از اینکه ما نمی‌توانیم مشکل غرب گرایان را در کشورمان حل کنیم ابراز تعجب می‌کنند و می‌گویند آیا دین شما این را نمی‌گوید، تصریح کرد: ما کار تشکیلاتی بلد نیستیم و در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم همینطور عمل می‌کنیم در در واقع ما بلد نیستیم با هم حرف بزنیم و کنار بیاییم بعد نتیجه این می‌شود که می‌بازیم با این وجود آن وقت از چه کسی می‌خواهیم انتقاد کنیم. بنده اصلا از این رفتار حزب اللهی‌ها زده شده ام که یک عیبی را می‌بینند و بعد آن را می‌گویند در واقع هر کسی برای خودش صاحب تشخیص و موظف به عمل تکلیف شده است.

کنایه پزشکیان به تعرفه برق در قم
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست مردم زواره درباره کاهش تعرفه برق با توجه به گرمای هوا در این شهر، با کنایه به تعرفه برق در استان قم گفت: تمام پیامبران آمدند که عدالت را پیاده کنند و روحانیت معظم ما در استان قم نباید از چیزی استفاده کند که مشابه آن در جایی دیگر نیست. مسعود پزشکیان عصر دیروز (پنج‌شنبه) در جمع مردم زواره در مسجد جامع این شهر در خصوص درخواست مردمی برای کاهش تعرفه برق با توجه به گرمای هوا در این شهر گفت: تمام پیامبران آمدند که عدالت را پیاده کنند روحانیت معظم ما در استان قم نباید از چیزی استفاده کند که مشابه آن در جایی دیگر نیست. شهر زواره از شهرهای گرم و خشک ایران است اما تعرفه برق در آن شبیه به شهرهای گرم و خشک که در تابستان یارانه بیشتری دارند محاسبه نمی‌شود. پیش از این نیز استان قم درخواست مشابهی داشته و در سال ۱۳۹۲ با مصوبه هیئت دولت، وزارت نیرو تعرفه برق استان قم را از مناطق گرمسیر ۴ به مناطق گرمسیر ۳ تغییر داد و با این اقدام تعرفه برق استان قم تا ۷۷ درصد کاهش پیدا کرد.

صلاحیت بازنشستگانی که از رهبری اجازه ماندن گرفته‌اند، موضوعیت ندارد
 
یک فرد مطلع در دفتر مقام معظم رهبری به فارس گفت: صلاحیت افرادی که از طرف رهبری اجازه ماندن در مسئولیت هایشان را گرفته اند اساسا موضوعیت ندارد چرا که رهبری برخی از این افراد را نمی شناسند. وی ضمن استقبال از جدی گرفته شدن این قانون و حساس اضافه کرد: در عین حال، این قانون به دلایلی از جمله سرعت اجرایی شدن و همه جانبه نگاه نکردن در اجرا مشکلاتی را برای برخی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی بوجود آورد و روسای این دستگاه ها برای رفع مشکلات خود و استفاده از یکی از مهمترین منابع خود یعنی نیروی انسانی کارآزموده راهی جز درخواست از رهبر انقلاب نداشتند. این فرد مطلع در دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین عنوان کرد: رهبری ضمن تاکید بر اجرای حداکثری قانون، فقط در حد ضرورت و برای جلوگیری از برخی تنگناها درخواست برخی دستگاه‌ها را بصورت حداقلی پذیرفتند و درخواست برخی دستگاه‌ها را هم کلا نپذیرفتند.

واکنش مسعود فراستی به حواشی امروز
 
مسعود فراستی، منتقد سینما به حواشی برنامه امروز من و شما واکنش نشان داد. او گفت: نه آن مجری و نه کل مجریان و تهیه کنندگان رنگارنگ تلویزیونی از این قماش، و برنامه های مبتذل شان مسئله من نیستند.برنامه امروز بر خلاف طراحی عده ای برای تخریب نقد، علیه خودشان تمام شد و صدای هشدار و اعتراض جمعی بسیاری علیه ابتذال، اخلاق‌فروشی و ارزش‌فروشیِ فراگیر در سینما و تلویزیون، به گوش همه رسید. خسارتش هم برای من، بسیار ناچیز بود. در بخشی از برنامه امروز «من و شما» مسعود فراستی منتقد سینما مهمان برنامه بود که جدال لفظی بین او و آرش ظلی پور مجری برنامه منجر به ترک برنامه توسط فراستی شد.
برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG