1403/01/10 17:39


255467
تاریخ انتشار: 1397/09/09 23:50
علم‌الهدی با اشاره به مصاحبه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با یورونیوز گفت: یک آقای دیگری با یورونیوز مصاحبه کند و بگوید حقوق من ۳۰۰۰ دلار بوده و هم‌اکنون ۷۰۰ دلار شده و کد دهد که تحریم‌های آمریکایی موفق بوده. آیا خدایی نکرده در دولت ناهماهنگی است یا جریان دیگری است؟

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به نقل از یورونیوز، سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه‌های پیش از نماز روز جمعه ۹ آذر با انتقاد از اظهارات دو تن از مقامات کابینه، دولت روحانی را به رویکرد دوگانه متهم کرد.


آقای علم‌الهدی با اشاره به مصاحبه یورونیوز فارسی با علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: «یک آقای دیگری با یورونیوز مصاحبه کند و بگوید حقوق من ۳۰۰۰ دلار بوده و هم‌اکنون ۷۰۰ دلار شده و کد دهد که تحریم‌های آمریکایی موفق بوده. آیا خدایی نکرده در دولت ناهماهنگی است یا جریان دیگری است؟»
آقای صالحی پیش‌تر در روز ۶ آذر در مصاحبه با یورونیوز درباره وضعیت اقتصاد ایران پس از تحریم‌های آمریکا گفته بود: «فشارهای اقتصادی غوغا می‌کند. مثلا حقوق من تا یکسال پیش به عنوان یک استاد دانشگاه، حدود ۳۰۰۰ دلار در ماه بود، الان به ۷۰۰ دلار رسیده است. این واقعا فشار اقتصادی است. ببینید اقشار دیگر چقدر تحت فشار هستند.»
بیشتر بخوانید:علی اکبر صالحی در گفت‌و‌گو با یورونیوز: بلوف نمی‌زنیم
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین با انتقاد از «تناقض» میان اظهارات اخیر حسن روحانی و جواد ظریف گفت: «نه اینکه رئیس‌جمهور در همایش وحدت اسلامی با آن اقتدار صحبت کند و در دیدار مقام معظم رهبری آن طور با قدرت و مقتدارانه حرف بزند، اما یکی از مسئولان همکار ایشان بگوید پولشویی در ایران است و کد دهد به دشمن برای این‌که آن‌ها روزی که خواستند برای ما تصمیم بگیرند، بگویند به اقرار مسئولان شما در کشور شما پولشویی است و پس شما باید تحریم شوید.»
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، هفته گذشته در گفت و گویی با وب‌سایت خبرآنلاین گفته بود که پولشویی گسترده در ایران یک واقعیت است.
اظهارات آقای ظریف در حالی بیان می‌شد که شورای نگهبان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله تامین مالی تروریسم موسوم به لایحه «سی‌اف‌تی» را پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، تایید نکرد.
اظهارات آقای ظریف درباره وجود پولشویی در ایران انتقادات بسیاری از مقام‌ها و رسانه‌های اصول‌گرا را به دنبال داشت و مقامات قضایی خواستار توضیح شدند.
طرح استیضاح وزیر خارجه در پی این گفته‌های او از سوی شماری از نمایندگان تقدیم مجلس شده است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG