1403/01/10 20:03


255483
تاریخ انتشار: 1397/09/10 23:59
اظهار نظر برخی نمایندگان راجع به ادامه روند کاهش قیمت دلار، این ارز خارجی را امروز وارد کانال ۱۰ هزار تومان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اُفت روزانه قیمت ارز، امروز قیمت دلار را به پله ۱۰ هزار تومان رساند و یکی از رسمی‌ترین صرافی‌های مجاز (صرافی ملی) نرخ فروش خود را ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که خوشبختانه این کاهش قیمت موجب کشف حقیقی نرخ ارز (دلار) در بازار می‌شود.


همچنین بانک ملی نرخ فروش یورو مسافرتی خود را ۱۲ هزار و ۴۱۴ تومان اعلام کرده است. امروز هم بخشنامه جدید بانک مرکزی، سمت و سوی فعالیت صرافان را مشخص کرده است. در این بخشنامه آمده است؛
حال با این شدت نظارت‌ها و برخورد با متخلفان، انتظار نمایندگان و مردم را جدی‌تر کرده  تا نرخ واقعی ارز یا همان دلار، روی واقعی خود را نشان دهد و از همه مهم‌تر حال که بازار ارز شاهد کاهش قیمت است نظارت‌ها این بار باید به سمت کالاهای وارداتی برود که با افزایش ارز گران شدند، اما حالا با کاهش قیمت دلار قصد ارزان شدن را ندارند.

نظر نمایندگان درباره ادامه کاهش قیمت دلار

احمد امیر آبادی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی به جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با مسئولان اقتصادی دولت اشاره و بیان کرد: در این جلسه از سوی مسئولان اقتصادی دولت خبرهای خوشی در ارتباط با کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش پول ملی شنیده شد.
این موضوع از سوی محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم تأیید شد و در این باره گفت: با وجود اینکه نرخ دلار نسبت به روزهای قبل کاهش یافته، اما همچنان قیمت فعلی ارز  واقعی نیست و بر این اساس روند کاهش نرخ باید ادامه یابد.
وی گفت: این انتظار وجود دارد با کاهش نرخ ارز، قیمت کالاهایی که به واسطه افزایش نرخ ارز گران شده است کاهش یابد هر چند بازار در برابر این موضوع مقاومت می‌کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: اگر روند کاهش قیمت دلار تا دو ماه آینده ادامه یابد و ثبات در بازار ارز ایجاد شود مقاومت قیمت کالاها در بازار از بین می‌رود، بنابراین باید وزارت صنعت، سازمان‌های حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی و دستگاهی ذی‌ربط با نظارت موثر زمینه کاهش قیمت کالاها را فراهم کنند و اگر اینگونه نشود مجلس به این بحث رسیدگی می‌کند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG