1403/01/10 15:08


255508
تاریخ انتشار: 1397/09/14 00:12
دیالوگ یک سریال که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت/واکنش مطهری به شایعه شهردار شدن فرزندش در تهران/آیت الله علم الهدی به تفریحات مازندران گیر داد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

دیالوگ یک سریال که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت

بازیگر مشهور سینما و تلویزیون درباره خاطره جالبی از یک سریال و نظر رهبر انقلاب راجع به آن سخن گفت. جمعی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران بیست و چهارم آبان ماه با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه محمود پاک‌نیت بازیگر پیشکسوت تلویزیون که در آثار زیادی نقش‌آفرینی کرده است نیز حضور داشت و از نزدیک با عالی‌ترین مقام کشور به گفتگو نشست. محمود پاک نیت درباره خاطره‌ رهبر انقلاب از سریال «روزی روزگاری» ساخته امرالله احمدجو، که پاک‌نیت در آن نقش حسام بیگ را ایفا می‌کرد گفت: «ایشان ضمن اعلام نظر مثبت‌شان درباره این سریال از تاثیر یک جمله که در فیلمنامه این مجموعه بود صحبت کردند و آن را مسأله مهمی عنوان کردند که باید در سایر آثار تلویزیونی نیز به آن اهمیت داده شود.»

بازیگر سریال «پس از باران» ادامه داد: «ایشان فرمودند در سریال «روزی روزگاری» حسام‌بیگ وقتی می‌گوید: بیگ‌اش را هم بگو یعنی احترام برایش مهم است، آدمی که یک راهزن است اما برایش مهم است که وقتی اسمی از او می‌برند بدون پسوند و پیشوند آن را نگویند و از اینکه مرادبیگ اسم او را کامل صدا می کند، خوشش می‌آید چرا که آن را نوعی احترام می‌پندارد و از این موضوع احساس رضایت می‌کند.» بازیگر سریال «شهرزاد» همچنین اضافه کرد: «ایشان تأکید زیادی روی حفظ احترام در مجموعه‌های تلویزیونی داشتند و مثالی از سریال «روزی روزگاری» عنوان کردند. در واقع ایشان دیالوگ‌های این سریال را محترمانه دانستند و معتقد بودند این احترام باید در همه برنامه و سریال‌های تلویزیون جاری باشد.»

یکی از موضوعاتی که رهبری نسبت به آن توجه نشان داده‌اند، تولید برنامه‌های امیدبخش و تصویرنمایی روشن و روحیه‌بخش به اقشار جامعه بوده است، پاک نیت همچنین درباره این مبحث که در این دیدار درباره‌اش صحبت شد نیز بیان کرد: «ایشان تأکید کردند برنامه‌های شادی برای مردم ساخته شود چون مردم نیاز به شادی و خنده دارند. همچنین فرمودند مسائلی که گریه‌آور است و در آنها غم وجود دارد را سعی شود کمتر مورد توجه قرار بگیرد. البته باز هم تأکید کردند حتی در شوخی‌ها و طنز هم جوانب احتیاط رعایت شود و خدای ناکرده به کسی توهینی نشود.»

واکنش فاطمه حسینی به پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد

یک عضو کمیسیون اقتصادی ضمن انتقاد از حرف‌های بعضی از مسئولان سابق کشور گفت: این که عده‌ای مطرح می‌کنند یارانه را چند برابر کنید، بگویند از چه بودجه‌ای باید آن را تامین کرد. فاطمه حسینی درباره صحبت‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشن کشورمان درباره افزایش یارانه‌ها تا چندین برابر گفت: باید از کسانی که چنین پیشنهادهایی را عنوان می‌کنند پرسید از چه منبعی باید این بودجه را تامین کرد؟ صرف بیان چنین صحبت‌هایی مسائل را حل نمی‌کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم شرایط موجود چیست و اولویت‌های اول کشور چه چیزی باید باشد. وی با اشاره به اینکه تورم در حال رشد گفت:‌ در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است باید برای ترمیم این بخش تلاش کنیم.

واکنش مطهری به شایعه شهردار شدن فرزندش در تهران

نایب رئیس مجلس نسبت به احتمال انتخاب فرزندش به عنوان شهردار منطقه ۱۷ تهران واکنش نشان داد. علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به شایعات مطرح شده درباره انتخاب فرزند وی به عنوان شهردار منطقه 17 تهران،گفت: اطلاعی در این باره ندارم که آیا وی گزینه جدی برای شهرداری منطقه 17 هست یا خیر. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "گفته می‌شود شما دنبال استیضاح وزیرکشور به دلیل امضا نشدن حکم شهردار جدید تهران بودید اما به دلیل اینکه فرزندتان گزینه شهرداری یکی از مناطق تهران شد از این استیضاح انصراف دادید"، اظهار داشت: بحثی که بنده مطرح کردم ارتباطی به شهردار شدن فرزندم در منطقه 17 تهران نداشت. هیچ قول و قراری در این زمینه بین بنده، شهردار تهران و وزیر کشور رد و بدل نشده است.

آخرین جزئیات از پرونده احتکار داروی دختر وزیر سابق

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص آخرین جزئیات از پرونده احتکار داروی دختر وزیر سابق توضیحاتی ارائه کرد. چندی پیش خبر کشف انبار داروهای احتکار شده دختر وزیر سابق به ارزش 5 میلیارد تومان در استان البرز منتشر شد که در این انبار تعداد زیادی داروها تاریخ مصرف گذشته بودند و قرار بود این داروهای فاسد توزیع شوند. غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو در این باره اظهار کرد: پرونده احتکار دارو دختر وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم تا جایی که ما اطلاع داریم، همچنان در تعزیرات استان البرز و مراجع قضایی مسیر خود را طی می‌کند و از اینکه رأی برای پرونده صادر شده باشد اطلاعی ندارم اما می‌دانم این پرونده در سیستم قضایی در حال پیگیری است.

آخرین وضعیت استیضاح ظریف

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ۶ تن از امضاکنندگان طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امضای خود را پس گرفتند و این استیضاح حتما از حد نصاب می افتد. «محمد جواد ابطحی» اظهار داشت: مجتنی ذوالنوری رییس کمیته هسته ای و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در حال رایزنی برای پس گرفتن امضای استیضاح کنندگان وزیر امور خارجه است. وی افزود: بنده در نامه ای که در دست وی دیدم، مشاهده کردم که ۶ تن امضای خود را پس گرفتند، ولی خودم امضایم را پس نگرفتم. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: حتما این استیضاح از حد نصاب می افتد.

خاتمی به قوه قضائیه احضار شد

محمدرضا خاتمی در پی ادعای تقلب ۸ میلیونی در انتخابات ۸۸ به قوه قضائیه فراخوانده شد. محمدرضا خاتمی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب پس از ادعای تقلب ۸ میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به دادگاه فرا خوانده شد. این گزارش حاکی است؛ خاتمی اخیرا در برنامه اینترنتی «رو در رو» و در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات ۸۸ مدعی شده بود که در ستاد انتخابات وزارت کشور و در زمان تجمیع و اعلام آرای نهایی انتخابات، تعداد ۸ میلیون رأی به آرای احمدی‌نژاد اضافه شده است. بدین منظور نامبرده برای ارائه استنادات خود در مورد این ادعا به دادستانی احضار شده است. طبق قاعده جدید قوه قضاییه مقرر شده است چنانچه افراد حقیقی یا حقوقی ادعاها یا اتهام‌زنی‌هایی را متوجه سایرین کنند باید ظرف ده روز،‌ اسناد و مدارک خود را ارائه نمایند.

آیت الله علم الهدی به تفریحات مازندران گیر داد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مازندران پایگاه تمام خوش‌گذرانی و تفریحات افرادی است که خودشان را در یک فضای باز می‌بینند که آزادانه هر کار بخواهند می‌کنند. آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در جمع اعضای ستاد نماز جمعه ساری با بیان اینکه مازندران با وضعیت خاصی که دارد عرصه شدید منکرات شرعیه است، گفت: هر کاری می‌کنیم باید به‌عنوان دفاع از پیغمبر (ص) و دین و در جبهه دفاع از اسلام در مقابل دشمن باشد و باید از ظرفیت خدمت در نماز جمعه استفاده کنید و وظیفه خودتان در مقابله با دشمن را ـ چه حقیقی و چه مجازی ـ انجام دهید.

قاسم شعله سعدی آزاد شد

قاسم شعله سعدی یکی از دو وکیل بازداشت شده با تودیع وثیقه و کفالت آزاد شد. محمدحسین آقاسی وکیل مدافع قاسم شعله سعدی عصر سه شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: با موافقت قاضی صلواتی مبنی بر قبول وثایق موکلم، شعله سعدی دقایقی پیش از زندان آزاد شد. به گفته وی، شعله سعدی با تودیع وثیقه 300 میلیونی و کفالت 100 میلیون تومانی که جمعاً 400 میلیون تومان می شود، از زندان آزاد شده است. آقاسی گفت: قاضی هنوز در ارتباط با پرونده موکلش و آرش کیخسروی متهم دیگر این پرونده حکم صادر نکرده است. شعله سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل دادگستری هستند که 27 مرداد ماه امسال به دلیل تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر و بازداشت شدند. دادگاه رسیدگی به اتهامات این دو وکیل، یازدهم مرداد در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، از جمله اتهامات این دو وکیل است.

طعنه محسن رضایی به اروپایی‌ها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ناآرامی های اخیر در شهرهای فرانسه افزود: اگر اروپا نتواند استقلال خودش را در برابر آمریکا نشان دهد، هویت اروپا از بین خواهد رفت. اوضاع فرانسه را ببینید. مردم فرانسه هویت مستقل از اروپا می خواهند. اروپا هویت خودش را نتوانسته تثبیت کند. /ایلنا

شنیده‌هایی از اجرای قانون بازنشستگان در سازمان انرژی اتمی

قانون منع به کارگیری بازنشستگان در یکی از تخصصی ترین بخش های کشور یعنی سازمان انرژی اتمی ایران نیز عملیاتی شده و شنیده های خراسان حاکی از آن است که این قانون شامل بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون بین الملل، حسین رحمت معاون حفاظت و امنیت سازمان و اصغر زارعان دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی در امور اجرایی شده بود. بر این اساس و در اجرای این قانون بهروز کمالوندی با گرفتن اذن مقام معظم رهبری به فعالیت خود در حوزه سخنگویی و معاونت بین الملل ادامه می دهد، حسین رحمت پس از بازنشستگی در 21 آبان ماه کنار رفت و به جای وی محمد حسن قرائی معاون حفاظت و امنیت سازمان شد و اصغر زارعان نیز بر اساس قانون، همکاری پاره وقت و ساعتی با سازمان انرژی اتمی خواهد داشت. /خراسان

کارگران به چه زبانی بگویند وضع زندگی شان خوب نیست؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: در ماه‌های گذشته شرکتی نبوده که به اندازه چند سال اخیر از نوسان نرخ ارز سود نکرده باشد. او معتقد است در صورت تهدید کارفرمایان به تعدیل نیروهای کار و مقاومت برای ترمیم دستمزدها، حوادث تلخ کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد تکرار خواهد شد. فتح اله بیات در این خصوص گفت: امروز حساسیت شورای عالی کار به این دلیل است که سبد معیشت خانوار کارگری خالی است و کارگران با حداقل‌ها زندگی می‌کنند. متأسفانه هفته‌ای نیست که کارگران به ما مراجعه نکنند و از پایین بودن حقوق و افزایش هزینه‌های زندگی و نگرفتن سبد حمایت غذایی گلایه نکنند. /ایسنا

رکود تورمی مسکن؛ حاصل عدم مقابله با سوداگران

علی رغم تشدید رکود تورمی در بازار مسکن به ویژه در پایتخت، طرح مالیات بر عایدی مسکن که سوداگری در این بازار را مهار خواهد کرد، بلاتکلیف است. کاهش معاملات و افزایش قیمت‌ها، پدیده رکود تورمی را ایجاد می‌کند و این پدیده علاوه بر حوزه مسکن به بخش‌های دیگر اقتصاد به دلیل رابطه مستقیم و غیرمستقیم مسکن با بیش از ۱۰۰ صنعت، آسیب وارد خواهد کرد. بررسی ها نشان می دهد عامل اصلی افزایش قیمت مسکن و کاهش معاملات، ناشی از خروج تقاضاهای مصرفی از بازار و سوداگری در این بخش بوده است. افزایش میزان وام مسکن فی‌نفسه نه‌تنها اقدام ناپسندی نیست، بلکه به سود مردم است؛ اما در شرایط فعلی به دلیل بالاتر بودن تقاضا از عرضه (شاخص تراکم ۱. ۰۶) و حضور سوداگران در این بازار، تقویت سمت تقاضا اقدامی غیر کارشناسی محسوب می‌شود. /مهر

چرا برخی طلاب‌ تمایلی به پوشیدن لباس روحانیت ندارند؟

‌امروزه تعداد قابل توجهی از طلاب هستند که ظاهر و پوشش آن ها نشان دهنده طلبه بودنشان نیست، در واقع پس از جویا شدن از نوع تحصیلات آن ها، به طلبه بودن این افراد پی می بریم. اوایل شاید پذیرش اینکه یک طلبه چرا از پوشیدن لباس روحانیت امتناع می کند و به عبارتی تمایلی به پوشیدن این لباس را در جامعه ندارد برای دیگران کمی تعجب آور بود، اما با گذشت چند سال از این مسأله و افزوده شدن تعداد طلبه هایی که لباس روحانیت نمی پوشند، پذیرش این امر آسان تر شد. متقی زاده مسئول تلبس حوزه علمیه قم در این باره گفت: انگیزه طلبه‌ها برای پوشیدن لباس روحانیت کمتر شده که شاید یکی از دلایل مهم این امر، تغییر فضای امروز باشد؛ به این معنا که نوع حکومت در این زمان‌ مربوط به قشر روحانیت است. ‌/ایسنا

شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: شورای نگهبان در مورد ادعای محمود صادقی مبنی بر اینکه برخی افراد در پرونده‌های این شورا اِعمال نظر می‌کنند، شکایتی را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کرده بود،؛ لذا هیأت این موضوع را در جلسه آتی بررسی خواهد کرد تا مشخص شود که ادعای مذکور در حوزه وظایف نمایندگی بوده یا خیر.

با ۵۰ یورو چند کیلومتر می‌توانید با اتومبیلتان سفر کنید؟

به تازگی مؤسسه‌ای در انگلستان فهرستی تهیه کرده که در آن کشورها بر اساس قیمت سوخت در آنها رتبه‌بندی شده‌اند. در این لیست که توسط مؤسسه‌ی ویگو منتشر شده، ایران ارازن ترین قیمت سوخت در دنیا را دارد و سوخت در هنگ‌کنگ نیز از تمامی کشورهای دنیا گران‌تر است. شرکت بریتانیایی ویگو برای نشان دادن اختلاف قیمت‌ها ۵۰ کشور را مورد بررسی قرار داده است. طی این تحقیقات بررسی شد، در ۵۰ کشور مختلف با ۵۰ یورو یا ۵۶ دلار می‌توان چقدر سوخت خریداری کرد. با ۵۶ دلار برای خرید بنزین مورد نیاز جهت پر کردن باک خودرو، راننده می‌تواند در ایران ۳,۳۸۶ کیلومتر (۲۱۰۴ مایل) رانندگی کند و قیمت بنزین به ازای هر لیتر تنها ۲۷ سنت خواهد بود. بعد از ایران نیجریه قرار گرفته است که با این مقدار هزینه در آن می‌توان ۲۲۲۲. ۵۰ کیلومتر رانندگی کرد. / خبرآنلاین




Copy Right 2013 Artmis.ORG